Alla inlägg den 20 april 2007

Av Pernilla - 20 april 2007 23:06

Ifall "någon" undrar.....


Av Pernilla - 20 april 2007 14:45

Fick pm för utställningen i Larv, 56 västgötaspetsar anmälda KUL!!!!!


Av Pernilla - 20 april 2007 05:50

 I går kväll när jag satt och kollade på tv, så hör jag helt plötsligt ett jäkla liv från baksidan, något skriker, ylar, gnyr, jag öppnar balkongdörren och tittar ut!


På gräsmattan ser jag två personer med 2 pitbulls som slåss, hinner uppfatta att den ena är grannens hane, så jag rusar ut i kortärmad tröja och barfota, när jag kommer fram så ser jag att det är en annans grannes tik som har bitit sig fast i hanen, och hon släpper INTE taget, nu börjar fler grannar komma ut, killen som äger tiken har lagst sig på hundarna så att tiken inte ska kunna slita skaka, jag springer in efter vatten och kastar på dom, det hjälper inte, en granne tar peppar och slänger det hjälper inte heller, tar tag i tikens bakben och lyfter, ingen effekt, hanens ägare kommer med en liten trädgådsspade som tikägaren får in i munen på tiken och bäner!!!!

jag sitter på tikens rygg och jag väger INTE LITE, men hon lyfter en bit från marken i allafall


Till slut får vi loss tiken, hanens ena läpp är helt söndertrasad, så dom beger sig till blå stjärnan direkt.

 Detta är allså en hane & tik som har lekt ihop i 9 år!!!!!!


Tiken är skendräktig & hanen hade luktat upprepade gånger i rumpan, tiken hade sagt ifrån, men hanen var där i allafall, helt plötsligt så small det bara & tiken satt fast...



Jag var rätt uppskakad när jag kom in, skitig, & blodig från hanens sår..

Hoppas att det inte var såå farligt med hanens skada, får väl reda på det under dagen...


Det är det jag har sagt hela tiden Pitbulls är Pitbulls, folk vet inte vad dom har i andra ändan av kopplet!!!

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards