Alla inlägg under maj 2007

Av Pernilla - 31 maj 2007 19:28

Läste detta i tidningen i dag!!


Vad är det som händer med barnen????


http://www.kvp.se/nyheter/1.702120



Nilla

Av Pernilla - 31 maj 2007 06:01

Satt på nätet och letade bra citat, och hittade många.


**************************************************
**********************************************

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.



En lögn far halva världen runt innan sanningen fått på sej stövlarna.



 Det är för väl att lögnen finns - för tänk om allt man hörde var sant.



Tala är silver, men tiga är guld.



Den som gräver en grop åt andra, faller själv däri.



Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus

**************************************************
**********************************************


Ha jag skulle aldrig ha skrivit något om komentarer i min blogg, fick ni prestations ångest eller vad??!!




Jag har en tant på jobbet som är 94 år och hon är en av dom underbaraste människor jag mött i mitt liv, man blir glad bara man kliver innan för dörrarna, hon är en sån människa som man är tacksam att man har fått lära känna, och man önskade att man träffat henne tidigare.




Hon är så positiv & glad, fast hon har det besvärligt med diverse krämpor, vi har otroligt mycket att prata om fast det skiljer ca 50år mellan oss.



På lördag ska jag spåra, det är alltid kul, hundarna är så duktiga.




Kram alla människor


Nilla






Av Pernilla - 30 maj 2007 07:16

Svalorna har kommit till Göteborg, det är min absoluta favorit fågel.



DEN betyder sommar för mig


I dag hade jag sovmorgon, det är gött!


Jag börjar jobba kl 11.00


Och slutar kl 16.30


Jag läste en artikel på nätet i går (blev tipsad) och jag blev mörkrädd, personen i fråga som skrev artikeln var verkligen ute efter att se till att ALLA fattade vem det skrevs om!!!


Undrar vad det är som driver människor??!!





Undrar om man ska försöka gå ner några kilon, blir jag lyckligare då??

tror inte det


Näää nu ska jag i väg & ut med hundarna!!!


Kram alla tokdårar!!


Nilla


Av Pernilla - 29 maj 2007 05:55

Det är inte klokt vad tiden går...


Marko blir 16år 29 Juni & Nikola blir 13år 25 Juni


Tänk att dessa små gossar!


Marko


Nikola


Har blivit så här stora gossar


Marko


Nikola



Jag är otroligt stolt över mina två söner



Bägge två är otroligt snälla mot djur, hundarna älskar dom!



Marko går ur nian nu & Nikola börjar högstadiet


Lite kul info, min blogg ligger på 9 plats som den mest kommenterade bloggen KUL, förtsätt att komentera!






Jag ligger på 56 plats som den mest populäraste bloggen




Ha en bra dag alla!!!


Kram Nilla


Av Pernilla - 28 maj 2007 06:08

 


Ja det är kul med debatt om det håller sig på en bra nivå. och det har det gjort än så länge när vi har pratat om standarden & ras, ja det är en hel del frågor som inte känns utredda, vem fel det är får dom lärda tvista om!




Jag personligen tycker bara att det är synd, när bra arbete inte används.





Jag har tagit beslutet om att inte ställa mer i år, av den enkla anledningen att jag inte vill (Så behöver inga snillen spekulera i det)





Kommer att sakna det en del, men på världsutställningen i Stockholm 2008 dyker jag upp.



Finns det nån som skulle vilja ta hand om en Löwsen kanin?? grannen har en som hon måste göra sig av med! den är ca 1½ år och är en hane.




Hon har även två undulater som hon vill att nån tar hand om!






Ha en bra dag....


Nilla

Av Pernilla - 27 maj 2007 07:44

 



Den alldeles otroligt bra skrivna avhandlingen (Ras) om Västgötaspetsen som är skriven av Marianne Gustavsson.


Är min kunskaps källa i mycket när det gäller Västgötaspetsen, den har med i princip ALLT http://www.freewebs.com/vastgota/rasen.htm


Innan man köper Västgötaspets innan man avlar, ska man läsa igenom den.


VARFÖR användes inte denna som Ras??????


Bättre hittar man inte någonstans, enligt mig!!


Jag tycker att alla ska läsa den, man lär sig otroligt mycket.




Jag är piggare i dag, igår var ingen piggelin dag, fast den var självförvållad *S*


Det är vackert väder i Göteborg i dag, så jag tänker koka kaffe & dra upp till Svankällan för en tur, tar nog med mig kameran också.



Så här ser akvariet ut (Ingen bra bild)

 Detta är två av Rex valpar Turbo & Örnklo



Kram alla ha en bra dag.....


Nilla

Av Pernilla - 26 maj 2007 18:21

Vin kväll!!!

 

I glada vänners sällskap *S*

 

Ja i går kväll eller snarare natt, så satt vi uppe med grannarna och tjötade till kl 03.00, bag in box vin ÄR förrädiskt *S* men trevligt hade vi.


  

Så därför sen blogg, har väl inte så mycket att dryfta om i dag, hjärnan går på halv fart, vi ska grilla i kväll och bara softa.

  

Jag åter kommer i morgon med förnyade krafter!!

 

Over and out…….

 

Kram Nilla

Av Pernilla - 25 maj 2007 05:46

Jag har jobbat inom vården i ca 20 år, jag började i hemtjänsten som väldigt ung tjej, skulle bara sommarjobba en sommar, men jag blev kvar, tyckte att jobbet var så givande och dom äldre var så gulliga & snälla ( Ja ja det fanns undantag), Jag valde att utbilda mig till undersköterska några år senare, med inriktning på psykiatrin, då det intresserar mig.

  

Jag har jobbat med förståndshandikappade som även lider av psykoser, jag har jobbat på ett boende för alkolister & utblottade, och med psykiskt sjuka människor på ett annat boende, och nu är jag tillbaka hemtjänsten och jobbar med äldre igen, så jag har jobbat med en hel del ”besvärliga” människor.

  

Men det finns en sort som nog INGEN klarar av och det är tvättstugmaffian, tanter som kommer ångandes på högsta växel & med ett grin över heeela ansiktet och med en blick som säjer –finns det ludd kvar i torktumlaren så är du DÖÖÖÖÖDENS.

 

 



Råkade ut för en sån i går på jobbet, jag hade naturligtvis råka sätta upp låset på fel tavla och fan i mig, om inte tanten hade lagt snubbeltråd med pingla i sin dörr, för hon kom ångandes 2 sekund efter att jag kommit ner i tvättstugan…

 

 



Först stod hon bara och stirrade på mig & försökte få tillbaka andningen, sen så väääääser hon ur sig att jag hade satt låset på FEL tavla & att jag minsann använder fel maskiner och tillägger sen, dig har jag inte sett förut?, jag lägger upp ett JÄTTE leende och svarar, nä jag bor inte här

BOR INTE HÄR!!!!! kommer det från tanten (trodde hon skulle dö) nää jag jobbar och tvättar för en tant i huset och jag ber sååå hemskt mycket om ursäkt om jag bokat fel, nu har jag svårt för att se ynklig ut, men jag tror att jag lyckades liiiite i alla fall.

 

Tanten blänger, går ner en trappa och petar hårt på en låstavla HÄÄÄÄR ska låset sitta, snörper på munnen och väser fram att händer det igen så skulle hon minsann vända sig till hyresvärden.

  

Jag tvättar klart, manglar & viker tvätten och går tillbaka till min lilla goa tant som väntar med kaffet!




Denna låten lyssnade jag på när jag kom hem!!!


Bra för upprörda känslor! *S*



http://www.youtube.com/watch?v=IlzagtTfGvs&mode=related&search= 



Kram Nilla

 

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards