Direktlänk till inlägg 25 maj 2007

Tvättstuge maffian

Av Pernilla - 25 maj 2007 05:46

Jag har jobbat inom vården i ca 20 år, jag började i hemtjänsten som väldigt ung tjej, skulle bara sommarjobba en sommar, men jag blev kvar, tyckte att jobbet var så givande och dom äldre var så gulliga & snälla ( Ja ja det fanns undantag), Jag valde att utbilda mig till undersköterska några år senare, med inriktning på psykiatrin, då det intresserar mig.

  

Jag har jobbat med förståndshandikappade som även lider av psykoser, jag har jobbat på ett boende för alkolister & utblottade, och med psykiskt sjuka människor på ett annat boende, och nu är jag tillbaka hemtjänsten och jobbar med äldre igen, så jag har jobbat med en hel del ”besvärliga” människor.

  

Men det finns en sort som nog INGEN klarar av och det är tvättstugmaffian, tanter som kommer ångandes på högsta växel & med ett grin över heeela ansiktet och med en blick som säjer –finns det ludd kvar i torktumlaren så är du DÖÖÖÖÖDENS.

 

 



Råkade ut för en sån i går på jobbet, jag hade naturligtvis råka sätta upp låset på fel tavla och fan i mig, om inte tanten hade lagt snubbeltråd med pingla i sin dörr, för hon kom ångandes 2 sekund efter att jag kommit ner i tvättstugan…

 

 



Först stod hon bara och stirrade på mig & försökte få tillbaka andningen, sen så väääääser hon ur sig att jag hade satt låset på FEL tavla & att jag minsann använder fel maskiner och tillägger sen, dig har jag inte sett förut?, jag lägger upp ett JÄTTE leende och svarar, nä jag bor inte här

BOR INTE HÄR!!!!! kommer det från tanten (trodde hon skulle dö) nää jag jobbar och tvättar för en tant i huset och jag ber sååå hemskt mycket om ursäkt om jag bokat fel, nu har jag svårt för att se ynklig ut, men jag tror att jag lyckades liiiite i alla fall.

 

Tanten blänger, går ner en trappa och petar hårt på en låstavla HÄÄÄÄR ska låset sitta, snörper på munnen och väser fram att händer det igen så skulle hon minsann vända sig till hyresvärden.

  

Jag tvättar klart, manglar & viker tvätten och går tillbaka till min lilla goa tant som väntar med kaffet!




Denna låten lyssnade jag på när jag kom hem!!!


Bra för upprörda känslor! *S*



http://www.youtube.com/watch?v=IlzagtTfGvs&mode=related&search= 



Kram Nilla

   
 
Ingen bild

Mikaela

25 maj 2007 07:10

Hade också en tvättmaffia i Biskopsgården men inte fasen vågade man tjôta emot!

Eller jo, det vågade jag men då hände det också att jag fick förklara mig för en hel familj!

Ha det så gôtt idag! Jag och Ulle drar till Stockholm om nån timme och är tillbaka i morgon.

//Mikaela

 
Ingen bild

Ewa

25 maj 2007 14:13

Hej Pernilla såg att du igår tog upp den nya standarden och jag tycker att det är ett ämne som gärna kan diskuteras. Ingen förutom de inblandade i tillkommelsen av detta verk verkar tycka att den har några fördelar de flesta skakar på huvudet och beklagar. Det är intressant att se att även domarna verkar strunta i den. Som tur är verkar den inte vara översatt ännu och som en bekant från England sa -"vilken tur att vi slipper den, och Ni behöver kanske inte bry er, den kan inte bli gammal." Det är även ganska spännande att höra med de som satt i styrelsen när dom på ett telefonmöte beslutade om standarden.

 
Nina

Nina

25 maj 2007 18:11

*springer in säger hej ger en helgkram och springer ut igen*

http://niniz.bloggagratis.se

 
Gittan

Gittan

25 maj 2007 18:54

- Tänk att vi är faktiskt ämne till blivande gnällkärringar! *L*

http://www.gittantholin.se

 
Ingen bild

Elisabeth

25 maj 2007 19:07

Hej Ewa

Vet inte vem du är men du verkar vara insatt i frågan och ha vettiga tankar. Kanske dax för vgs-folket att samla sig och jobba för ett gemensamt mål så att det inte blir sådana här tokigheter. Bättre för vgsarna och mycke roligare och mysigare.
Den där ras förresten vad hände med den? Finns det någon för västgöten? Vem/vilka har skrivit. Har uppfödarna varit med? Nån somvet?

Vetgirig moster till Wilda o Dante

 
Ingen bild

Nilla

25 maj 2007 20:08

Marianne Gustavsson hade tagit fram rs (Avhandling), som sedan inte användes???

Finns att läsa här.

http://www.freewebs.com/vastgota/rasen.htm

En otroligt bra avhandling!!!!

Mvh nilla

 
Ingen bild

Ewa

26 maj 2007 08:48

RAS är godkänt av SKK och SKK har lagt en länk till SKVs hemsida för att man där skall kunna läsa vad där står - men "icke sa nicke" därfinns inget vad jag har kunnat se - så detta är av styrelsen en väl förborgad hemlighet - kolla med ordf kanske!!

 
Olsen

Olsen

26 maj 2007 09:36

ÅH, vad jag är glad att ha egen tvättmaskin + torktumlare! :D

http://rex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

26 maj 2007 10:05

Jag är lite seg i dag, men jag återkommer med blogg lite senare, vad den ska handla om blir en överraskning *S*

 
Ingen bild

Peter

26 maj 2007 21:35

Verkar som om den där "klubben" inte har något berättigande. Hur kan en rasklubb(?)låta utomstående(?) bestämma över rasen?????
Finns det INGET som lirar???

 
Ingen bild

Peter

26 maj 2007 21:44

Förresten, finns det inget avelsråd som har jobbat med ärendet? Så har många andra klubbar arbetat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards