Direktlänk till inlägg 27 maj 2007

Avhandlingen!!

Av Pernilla - 27 maj 2007 07:44

 



Den alldeles otroligt bra skrivna avhandlingen (Ras) om Västgötaspetsen som är skriven av Marianne Gustavsson.


Är min kunskaps källa i mycket när det gäller Västgötaspetsen, den har med i princip ALLT http://www.freewebs.com/vastgota/rasen.htm


Innan man köper Västgötaspets innan man avlar, ska man läsa igenom den.


VARFÖR användes inte denna som Ras??????


Bättre hittar man inte någonstans, enligt mig!!


Jag tycker att alla ska läsa den, man lär sig otroligt mycket.




Jag är piggare i dag, igår var ingen piggelin dag, fast den var självförvållad *S*


Det är vackert väder i Göteborg i dag, så jag tänker koka kaffe & dra upp till Svankällan för en tur, tar nog med mig kameran också.



Så här ser akvariet ut (Ingen bra bild)

 Detta är två av Rex valpar Turbo & Örnklo



Kram alla ha en bra dag.....


Nilla

 
 
Lillis

Lillis

27 maj 2007 11:54

Svankällaren är så vaker på våren & på sommaren..Ha en skön söndag!
Kram Lilla-mor

http://blogg.passagen.se/lillis67

 
Ingen bild

Lena

27 maj 2007 16:09

JA, det undrar jag med??!!

 
skogsfrun

skogsfrun

27 maj 2007 16:29

RAS av M.L ett gediget arbete. Heder åt henne! Givetvis undrar man varför den inte ANVÄNDS?

http://barasaras

 
Ingen bild

maarit

27 maj 2007 17:37

Hej
Ang din förfrågon om sjöfåglarna på dina naturbilder.
Den med grönt huvud är en knipa och den svarta med vit front är en sothöna.
En kommentar till inlägget: Mycket bra avhandling Marianne gjorde att den inte används är en helt annan historia och är för lång och krokig att berätta. Man ska nog veta lite om SKVs historia, från alla sidor.
Får ej heller användas "hur som helst" utan Mariannes tillåtelse.
Ha en fortsatt trevlig söndag.

 
Ingen bild

Nilla

27 maj 2007 19:41

Maarit, jag vet den långa & krokiga vägen, men den skulle ha används i alla fall tycker jag, den är för bra för att komma i skymundan.....

Och SJÄLVKLART har jag Mariannes Gustavssons tillåtelse att använda avhandlingen & publicera den.

Mvh nilla

 
Ingen bild

maarit

27 maj 2007 20:01

Hej
Jo, det vet jag och jag håller med dig. Det var inte dig jag menade. Det finns andra som inte får använda den. Ursäkta att jag var otydlig.
Ha de.

 
Ingen bild

Marianne Gustafsson

27 maj 2007 21:22

På förekommen anledning vill jag bara förtydliga att min avhandling (tidigare förslag till RAS) mörkades och undandrogs medlemmarnas insyn av klubbens nya s.k "förvaltare" = SKK, en handling som innebar att det förkastades som förslag. Därmed revs det tidigare avtalet mellan mig och styrelsen/AK upp. Enligt råd från Författarförbundet begärde jag då ett avtal om hur materialet skulle användas, vilket AVVISADES av SKK.
För att förhindra att det ev. skulle återuppstå under annans namn återkallade jag genast detsamma och publicerade det på annat sätt.
Därmed var klubben fri att ta fram ett annat förslag.
Denna OFFENTLIGA och sanna förklaring publicerades i Västgötaspetsen 1/2005.

 
skogsfrun

skogsfrun

28 maj 2007 09:11

Hoppsan! det blev fel initialer i mitt ovanstående inlägg -gediget arbete av M.G som i Marianne Gustavsson ska det vara för bövelen;)

http://barasaras

 
Ingen bild

Marianne Gustafsson

28 maj 2007 10:51

Ska även tillägga att SKK:s jurister ETT DRYGT ÅR efter återkallandet, och till min oförställda glädje, "smällde SKK på fingrarna" med att lagen även gäller SKK! Upphovsmannen har HELA RÄTTEN till sitt verk.
Ändå stampade SKK:s vd under nämnda bråk med foten, hotade med jurister, och var allmänt otrevlig när han sökte hindra mig från att återkalla mitt arbete.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards