Alla inlägg under maj 2007

Av Pernilla - 24 maj 2007 06:05










Vad är acceptabelt hos västgötaspetsen i tandförluster?


Läste i ras standarden att avsaknad av två P1 eller 1 P2 var fel, men om hunden har avsaknad av två P2 & en P1 eller avsaknad av två P2 eller om den saknar en P2! vad räknas det som?


sen står det att kind & selmarkering är högst önskvärt, samtidigt som det står att det är fel om hunden inte har det??


Tycker personligen att det inte går helt ihop, antingen är det ett fel eller bara högst önskvärt.


Fel enligt ras standarden är det okej utställningsmässigt eller vad?


Nån som har nån förklaring eller idè?


Förövrigt så är akvariet på plats, bilder kommer i morgon, jag var i väg & köpte 6 st kardinaltetra i går & på fredag blir det några vackra Guppyhanar, & nästa vecka en liten sugismal.


Kram



Nilla

Av Pernilla - 23 maj 2007 06:07

Ja just nu är det lugnt & fint & det är bra för lilla hjärtat



Vad härligt det är när allt funkar i en förening, man skickar ett mail & vips så är allt fixat, det är så det ska vara, allt blir så mycket lättare!



Ja Mikaela var här i går och installerade mitt akvarium (Bilder kommer inom kort) TACK TACK TACK TACK Mikaela


Det blev sååå fint!


Så i morgon ska jag & Mile i väg & köpa fiskar







Fast jag höll på att få mig ett tokryck i natt! Mile kom hem från jobbet & väckte mig kl 02 & sa att jag måste rensa pumpen


han sa att det kommer inga bubblor från pumpen, VA FAN svarade jag det SKA inte komma några bubblor från pumpen



Ja se MÄN






Tack till Bettan & Linda för dom vackra blombuketterna!


Det är härligt med goa vänner



Kram alla goa


Nilla




Av Pernilla - 22 maj 2007 06:23

Jag får börja med att tacka alla för stöd & uppmuntran, här i bloggen & på mailen


Jag har ju lärt mig att man ska akta sig för att tala om att man inte mår bra, men jag trodde i min enfald att det inte fanns folk som skulle använda sig av det & göra sig löjliga över det, jag hade ju "förstått" om det gällt en förkylning eller nått!


Jaja i vilket fall så mår jag bättre & är tillbaka på jobbet



Man lär så länge man lever



Ha en bra dag alla


Nilla

Av Pernilla - 21 maj 2007 15:58

Är Mikaela, du ska ha ett JÄTTE TACK för att du får mig glad & hjälper mig med akvariet, nu har jag bestämt vilka firrar det blir (tror jag*S*)


En sån här! (Kampfisk)


Och några sånna här (Kardinaltetra)


Och några sånna här (Guppy) För att dom är så vackra


Och en sån här (Mal)


Bilder på akvariet kommer inom kort....


Tack än en gång Mikaela.


Mikaela har även skrivit någe tänkvärt i sin blogg http://sagogarden.bloggagratis.se/


Kram Nilla

Av Pernilla - 21 maj 2007 06:09

SUPRISE!!!!


Ja jag lever än, trots att det finns dom som skjuter hej vilt omkring sig


Jag mår riktigt bra i dag, bättre än på länge, människor har visat sina rätta ansikten ( Och dom var inte vackra)


Och jag har fått ett ENORMT stöd!

TACK för alla mail!


Det är i nöden vännerna prövas.....



I går på morgon turen så tog jag med kaffe & frukost mackan

och denna utsikten njöt jag av medans jag åt


När det ar avklarat så fortsatte jag min härliga promenad, jag stötte på en tjej med en löptik & pojkarna mina blev som tokiga


När vi stog där och pratade så damp det plötsligt ner någe grönt på marken...........


Snacka om att bli snopen, det var en papegoja!


Den hade suttit gömd bakom hennes hår *S*



Ha en bra dag alla, nåja nästan alla!


Nilla






Av Pernilla - 20 maj 2007 13:59

Och en har bestämt sig för att hoppa på mig, förvränga, ljuga & snacka skit!


För att vara en ångestfylld obetydlig stolla, så berör jag tydligen en hel del....


Det är sååå lätt att sitta på en blogg och antyda saker & ting och sen välja att inte ta in svars inläggen!!!


Att sitta och hacka på felstavningar & göra sig löjlig över det, är bara löjeväckande.......Och säjer mer om den personen än det gör om mig!!


Ja för det är mig det syftas på...


Jag är en sketen vanlig hundägare, äger två Västgötaspetsar, och försöker föra rasen framåt, inget mer, varför ska andra lägga sig i???



Jag har ALDRIG sagt att det var fel att finska hundar vann på ras specialen, och absolut inte galet att en veteran vann.....


SKV gör ett super jobb inge snack om saken



Jag fattar inte varför mina ord ska förvrängas & nagelfaras



LÄMNA MIN BLOGG I FRED ni som inte gillar den



STICK & BRINN.................



Det börjar bli tjatigt & jag tänker inte lägga kraft & energi på detta mer...


Ha dè Nilla



Av Pernilla - 20 maj 2007 08:38

Nu ska vi se!


jag har en blogg som heter vastgotaspets av den enkla anledningen att jag har två Västgötaspetsar.


Har inte tagit på mig en hel ras i min blogg, som "Puck" påstår och du "Puck" jag vet inte om du vet, men man kan se ip nr på den som skriver *S*


( Så det är inte sååå lätt att byta allias)


Nått att tänka på kanske!!!!


Fast jag behövde knappt kolla det, för skriv stilen var lätt att känna igen!!!


Min blogg har INGET att göra med SKV, min blogg är min privata blogg och inge annat, SLÄPP DET NU. 





Jag har full koll på vad som skrivs på min blogg, jag raderar inte inlägg som vissa gör & låter vissa  ligga kvar som passar, ser enbart löjligt ut.




Men vissa klarar inte sanningen (Klena & fega människor)



Jag tar bort om nån skriver ren lögn på min sida, eller rena på hopp.

(Än har jag inte behövt det)


Hoppas att jag slipper börja med att jag måste godkänna kommentarer




Klart att jag inte är Västgötarnas företrädare på jorden, den biten får SKV stå för.



Men reklam för rasen det gör jag.




Jag har all rätt i världen att blogga om "min" ras och jag har all rätt att skriva om vad f-n jag vill........



Det finns en person som verkligen är på mig, skriver under annat allias, tänk vad skönt det hade varit att slippa denna person......


Hoppas att alla får en bra dag....


Nilla




Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards