Direktlänk till inlägg 26 juni 2007

Ang Cesar Millan

Av Pernilla - 26 juni 2007 18:48

1. Ägare med hund som är rädd för röda gummistövlar och gör utfall mot folk med sådana på ringer Cesar.

2. Cesar Millan tar sin stora röda SUV och åker till hemmet. Stiger ur bilen till pampig stråkmusik, gärna i slow motion. På sig har han röda gummistövlar.

3. Cesar förklarar för ägaren (samtidigt som han sätter på ett stackel på hunden och säger tschhh) att han/hon inte har ledarskapet i sin flock. Och att "hundar i synk med naturen" INTE är rädda för röda gummistövlar.

4. Cesar visar ägaren hur man lägger ner hunden på sidan "för då visar den underkastelse".

5. Cesar blir biten

6. Cesar sätter på en munkorg och lyckas till slut lägga ner hunden.

7. Sedan hämtar Cesar ännu ett par röda gummistövlar och håller dem ovanför den nedlagda hundens huvud, för att då förstår hunden att gummistövlarna står över den i rang.

8. Hunden morrar mot stövlarna, varpå Cesar rycker i stacklet och säger tschhh tio gånger tills hunden av rädsla inte vågar göra mer än ligga stilla och flåsar av stress.

9. Cesar förklarar för ägaren att det här måste man göra varje dag. Sen blir det inga problem. NU när hunden inte morrar mot stövlarna har den förstått sin plats i flocken.

10.En vecka senare filmas ägarna med hunden som ligger på en gräsmatta och blir kliad på magen - observera, utan att några röda gummistövlar syns till - ett bevis, enligt Cesar på att metoden är bra och har fungerat.

11. Inte under någon del av programmet kommer Cesar berömma eller smeka hunden, för det är ju inte att vara en ledare. Inte heller pratar han om aktivering eller om det bakomliggande orsakssambandet mellan hundens rädsla och sagda stövlar.

12. Ägaren är överlycklig. Hunden är knäckt. Röda gummistövlar skjuter i höjden i försäljning, för det har man sett på tv att det är ett bra hundträningsredskap


Författare K9Devil på vovve

 
 
annica

annica

26 juni 2007 19:06

Intressant, jag har själv hamnat i många diskussioner om att man kanske måste ta det som sägs i programmet med en stor nypa salt. Det är ju faktiskt amerikansk TV show.Såg inte just detta programmet men har sett andra där det metoderna verkar bygga på "management by fear" och det är väl inte det man vill. Sen har jag sett bra grejer också, men som sagt TV är det. Var detta igår? Man kanske kan hitta reprisen.

http://russlarna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gittan

26 juni 2007 20:15

- OHHHHH...SÅ SYND att jag missade CM..*S*
Faen,jag har ju 3 par GRÖNA stövlar,det är nog bra för ibland "delar" vi på ledarskapet vovvarna & jag. - Hmmmmm.....

 
Mikaela

Mikaela

26 juni 2007 23:38

Hello!

Hur går det för dig? Ska vi inte säga så att du kommer hit på fika så får jag visa hur man använder sidbyggaren?

Ang. den "klena och sönderavlade" hunden så mår hon bättre. Haltar lite men det artar sig!

Ringer dig imorgon, kom hem så sent idag så jag vågade inte plinga ifall du nanade!

//Mikaela

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Mikaela

Mikaela

26 juni 2007 23:39

Hej igen!

Måste bara säga ang. Ceasar Milan; fy fasen vad bra!!! *asgarvar*

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

27 juni 2007 11:18

Stackel?
Använder han stackel? Har inte kikat på programet på länge....

Men jag håller med dig ang inget smek eller beröm. Hunden ligger totalt nertryckt och sönderstressad.... :(

kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards