Alla inlägg under juni 2007

Av Pernilla - 10 juni 2007 07:42

Ja i dag ska vi i väg & valla får för första gången!!


Det ska bli riktigt kul, ser verkligen fram i mot det, håller på och packar, och gör mackor, MASSOR av vatten ska med, för det blir nog en varm dag, i går var det rekord värme termometern visade på 35 grader



Jag återkommer med bilder senare & berättar hur det har gått!!


Kram


Nilla

Av Pernilla - 9 juni 2007 07:18

Så var det lördag igen!


Veckorna går så fort, i dag är många av mina vänner i Vännersborg på hundutställning

Jag önskar dom lycka till allihop, fast alla kan ju inte vinna


Själv ska jag ta det lugnt i dag, Mile ska jobba (Jäkla Volvo) dom beordrar in folk på helgerna nu för tiden, Amerikanarna har inge vett


Så han ska jobba från 8.20-17.30 och han var hemma i natt från jobbet kl 1.00 (stackarn)


Jag ska nog ägna  lördagen åt min STORA hög med tvätt


och jag ska ge hundarna massor med tid  


I morgon ska vi i väg & prova på vallning, det ska bli riktigt kul, vi blir ett gäng på 8 personer



Hoppas att alla får en bra lördag


Kram Nilla

Av Pernilla - 8 juni 2007 05:57

Det har kommit till min kännedom att vi har en person att tacka för att DNA test har genomförts på Västgötaspetsen ang

 släktskapets med Welsh Corgin......





Jag har fått en hel del fakta & intressant information och ska fördjupa mig i den och sen presentera den här!!



Hur som haver, så är det intressant att det har visat sig att Västgötaspetsen & Corgin inte skulle vara släkt.


Ska bli intressant att se hur det hela utvecklar sig...



Nilla

Av Pernilla - 6 juni 2007 19:08

Inte en firre fick vi, men vi hade en underbar dag!

Ungdomarna badade!




Även om Marko fick övertalas *S*



det var KALLT



Så dom fick värma sig efteråt!



Mile fiskade.



Och grillade



Hundarna väntade på korv!



Jag fotade



När vi alla hade ätit & fikat, så la sig Mile & hundarna och vilade!




Summa sumarium!!!


En helt fantastisk dag!!


Kram Nilla



Av Pernilla - 6 juni 2007 08:38


Tittar in en snabbis, är på väg till klubben & efter det ska vi dra i väg & fiska med grabbarna, ja Marko ska ha sin tjej med sig, en söt & trevlig tjej.



Så jag tittar in lite senare och avlägger rapport!!


HURRA FÖR SVERIGE & SVENSKARNA!!!!!!

http://www.dugamladufria.com/songs/nationalsong.html



Ha en bra dag!!




Kram Nilla

Av Pernilla - 5 juni 2007 07:45


Ringde Ingegerd i går för att fråga om Rex fick vara hos henne under tiden jag har tiken här för parning!

Och det var inga problem, det är så härligt med goa vänner.


Vänner är nog bland det viktigaste man kan ha livet näst efter sin familj, utan vänner står man sig slätt......



Ovänner är en helt annan sak



Riktigt bra vänner är svårt att skaffa sig, ovänner är inte speciellt svårt!



Att bli ovän över nätet blir vanligare & vanligare, folk skriver saker i gästböcker/ bloggar, lägger sig i och spottar osanningar vilt omkring sig!



Men som tur är så finns det då folk som vågar ryta i från & säja till !!

 "Knäppa vederbörande på näsan"


Och vips så blir det så lugnt & fint, dom ovännerna annser jag som borta med vinden



Sen finns det dom som man blir ovän med i verkliga livet och det tar mer på en.



Oftast så löser man det, men det händer att det hänger kvar ett bra tag....



Men vänner gäller det att vårda och visa respekt, vara rädd om.


Att hata någon skadar oftast personen som hatar mer än den som blir hatat, tyvärr så finns det en person som jag hatar, och det är han som tog livet av min älskade storebror


hatet har blivit mindre med åren, men det finns där.


Allt man är med om i livet formar en.



Var rädda om varann......


Kram Nilla

Av Pernilla - 4 juni 2007 06:52

 




Ja om ca 10 dagar kommer det en vacker donna till Rocky, en söt grå svansad tik......


Hoppas att kärlek uppstår




Det är alltid lika spännade att följa tiken efter parningen & sen följa valparna!



I dag har jag lite bråttom, men ni får ha en bra dag alla!!!


Kram Nilla

Av Pernilla - 3 juni 2007 11:12

I dag har jag varit nere på klubben & tränat i 2 timmar, vi blev ett gäng på 6 hundar & 4 förare, alltid kul ett träna när man är fler, tänker lägga mer krut på lydnads träningen framöver, kanske kan man knipa Lp 1 så småningom



Rex har så bråttom i momenten för att få belöningen (Bollen) så det blir slarv & och utförande av moment utan att jag gett komandot


Så honom måste jag försöka dämpa...



Rocky därimot är seg & släpar



Så han måste jag peppa i stället!!



Bägge två är duktiga & lär sig fort!


Kaffe paus..

Foto Linda



Ha en bra dag alla!

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards