Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Pernilla - 5 augusti 2007 13:24

Jag har märkt en tendens till ökning av vita valpar och valpar med mycket vitt!!! VARFÖR??



Vad beror det på...?



Tog man dö på valparna förr eller har man börjat att slarva när man kollar linjerna!!??



Upplys gärna en förvirrad skäl!!!



En vit valp är en vit valp oavsett och man försöker snoffsa till det med engelska benämningar, för att det ska låta/se bättre ut eller vad!!??



för vita valpar, även om dom är nog så söta, är ett BIG no no inom rasen och är ett FÄRGFEL!



Lite tokigt är det ju om dom lanseras som okej !!



För jag vet ju att det finns uppfödare som aldrig har fått en vit valp och inte får det heller, men hur vet man, kan man se eller ana det innan??



Visst är det tillåtet enligt standarden med lite vitt på hunden, men det blir ju aldrig mindre vitt....



Vad är man ute efter vill man förstöra för en ras pga männskliga modenycker



Om valpköparna vill ha vita långsvansade valpar ska ni uppfödare börja avla på det då??



Är det rasen ni värnar om då eller är det plånboken som styr??



Ha det bra!!



Mvh Nilla

Av Pernilla - 5 augusti 2007 09:23

Ja jag har en del grejer att sälja!


1 st Mobil Nokia 6280 1.700kr Nypris 2.200


1 st bakmaskin OBH Nordica använd 1 gång 750 kr nypris 850kr


1 st digital kamera Avant pocket 04 1.200 kr Nypris 1.500kr


1 st Kompakt kamera Kodak EasyShare P712 3.500 kr Nypris 3.800kr

Säljes med 2 litium batterier


Alla besök har åkt hem och jag har jobbat i en vecka, man har kommit i gång bra, fast visst känns det i kroppen.....


Idag ska jag ner till klubben och träna med hundarna!!


Kram alla...


Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards