Alla inlägg under oktober 2007

Av Pernilla - 31 oktober 2007 07:21

Hur är man funtad om man begär leg av en 77-åring som ska köpa lätt öl??


Man vet inte om man ska skratta eller gråta...*L*


Lyssna här



Marko kom hem med 2 kompisar i går & ville att jag skulle göra min goa köttfärspaj till dom!

Och det är klart att man som mamma ställer sig kl 22 på kvällen och gör!


Dom tyckte att den var såååå god!!


Vad gör man inte för sina barn....*S*


Vaknade i morse med min trevliga skelett & muskelvärk, vet snart inte vad jag ska göra! TUR att jag är ledig denna veckan!!


Hoppas att alla får en bra dag!!


Kramen


Nilla

Av Pernilla - 30 oktober 2007 10:26

I går kväll satt jag och tittade på Animals Planet,  det handlade om bushmeat, hur i helvete kan man äta apkött!! det är ju som om man är kannebal!!!


Jag kan förstå ett det är en urgammal tradition detta, men många apsorter är på väg att utrotas!


Och handeln bara ökar!


Chimpans mammor skjuts för att ätas och ungarna tas för att säljas som husdjur och sen äts dom upp.........


Gorilla händer säljs som askoppar till turister, fan vad människan är grym!!


Mer finns att läsa här


Hualigen!!


Dagens låt


Ha en bra dag alla...


Kram Nilla

Av Pernilla - 30 oktober 2007 08:29

Mamma och Pappa satt och tittade på TV.

Mamma sa:
'Jag är trött och det börjar bli sent.

Jag tror att jag vill gå och lägga mig'.

Hon gick ut i köket för att göra i ordning sandwiches till nästa dags lunch,
tömde popcorn bunkarna,tog ut kött ur frysen till dagen därpå,

såg efter hur mycket cornflakes det fanns kvar i kartongen,
fyllde socker i skålen,satte socker och skedar på bordet
och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga.

Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök
en skjorta och sydde fast en lös knapp.

Hon tog tidningarna, som låg på golvet.

Hon samlade ihop leksaker, som låg på bordet, och la
telefonboken ner i lådan.

Hon vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och
hängde upp en handduk, så att den fick torka.

Hon stannade vid skrivbordet och skrev
en lapp till skolan, la fram små pengar
till barnen och samlade upp en bok, som hade
gömt sig under en stol.

Hon skrev ett födelsedagskort till
en väninna och satte ett frimärke på kuvertet,

skrev en minneslapp och la båda bredvid
sin portmonnä.

Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm,
borstade sina tänder och kammade håret.

Harry ropade från vardagsrummet :
'Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?'

'Jag är på väg', sa hon. Hon hällde vatten i hundskålen,
släppte ut katten och såg till att alla dörrarna var låsta.

Hon tittade till barnen, släckte deras lampor, hängde upp en blus på en
stol och la några smutsiga strumpor i tvättkorgen o pratade kort med
barnen, som satt uppe och gjorde läxor.

I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan,
la fram kläder till nästa dag och tog överkastet av sängen.

Hon skrev 3 saker till på minneslappen.

I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n och sa till sig själv,
'Nu vill jag gå och lägga mig...' och det gjorde han.

Av Pernilla - 29 oktober 2007 05:42

Åhhhh vad bra det gick i går, Rex är helt otroligt duktig, han gick klockrent, han spårar med noggranhet och bra tempo.


Rocky är något "slarvigare" han lyfter gärna huvudet och spårar klöven i vinden, och spårar bredare i zick-zack  (gillar jag inte) men det beror på att han vill komma till klöven så snabbt som möjligt!


Rex tycker att spårandet är själva grejen, inte klöven på samma sätt som Rocky.......


Mikaela la spår till mig och jag till henne, kan tala om att Mikaela gillar inte älgar!


Helt plötsligt sätter hon i gång med att sjunga helan går i skogen, för att jaga bort älgar "OM det fanns några"



Så dagens låt blir denna


Och här kommer bilder på dom duktiga hundarna!








Ha en bra dag alla!!


Kramen



Nilla

Av Pernilla - 28 oktober 2007 07:57

I dag ska jag ut & viltspåra med Mikaela & Ulle, vi ska träffas vid 9, så det blir ett par timmar i skogen.....


Dagens låt



Tänk vad livet är underbart!!


Snäll man,välartade barn, två underbara hundar,världens bästa vänner, bor bra & trivs med det mesta!!!


Vad mer kan man begära?


Ha en bra dag!


Kram Nilla

Av Pernilla - 27 oktober 2007 09:00

6 valpar blev det 3 hanar & 3 tikar 2 stubbade tikar & 1 svansad & 2 stubbade hanar & 1 svansad....


Bra lagom stor kull, några är redan tingade,  om någon är intresserad så hör av er till Lucia Wikmark 0302-430 11


Tyvärr har jag inga bilder då Lucias kamera OCH dator rasat!!


Valp från förra kullen.

Turbo.


Men bilder kommer!!


När jag var på Bäckebols zoo sist så fick jag prova några av deras goda bakelser till hundar!


Och bägge mina hundar tyckte väldigt mycket om dom!




 Mums mums.........



Ha en bra dag...


Nilla

Av Pernilla - 26 oktober 2007 18:53

Tänk att det ska vara så jäkla svårt att låta mig vara, jag får väl tycka vad fan jag vill!!!


Att JAG inte skulle få skriva vad jag vill utan att be om lov???!!!

och detta jävla tjatande om att jag går någon annans ärende, jag GÖR ju inte det, ska det vara så svårt att fatta....


Tror ni verkligen att jag är så svag, TÄNK OM!


Mina åsikter är mina!


Självklart gör jag reklam för valpar som är födda på en kennel där min ena hane är pappa till dom, konstig vore det väl annars!


Att hacka på hedervärda (Inte min definition) mäniskor ska man inte göra, men att hacka på mig går jäkligt bra, HYKLERI!


Fy fan för dessa självgoda människor som sitter i sina stugor och tycker att dom är så jäkla bra!


Det är dom som kommer att bli SKV & västgötaspetsen fall, för dom sitter hemma och telefonerna går varma och skitsnacket flödar!!


JAG skulle vilja se om nån annan uppfödare som inte faller dessa "Fiiina" damer på läppen skulle göra om bedrifterna som dessa "hedersvärda" människor gör, om det är lika okej då, eller om drevet går!


Som sagt GE FASEN I ATT LÄSA MIN BLOGG OM DEN STÖR ER!



Av Pernilla - 25 oktober 2007 07:34

Det är skönt att vara igång och blogga igen, fast det går liiite långsamt, dom nya servrarna kommer ju inte igång förens nästa vecka!


Jag fick ett brev på mailen i går om en kvinna som bedriver valpfabrik i princip & det är blandraser, nu har hon tydligen köpt in en Västgötaspets tik & hon ska bo i Nol, det är ju bara FÖR jävligt, finns det inget man kan göra, kan man inte stoppa henne på nått sätt??


Det var ju inte sååå länge sen jag tog upp detta i min blogg att blandraser med västgötaspets har ökat och att man skulle försöka få ett stop på det!!


Men då var inga uppfödare eller Skv intresserade av saken, om nu detta stämmer med denna kvinna så kommer hon att spotta ut västgötablandisar!!!


Hon tar upp imot 10 kullar på en och samma tik!!


Fast det är ju klart, det hymlas ju med att en uppfödare på Västgötaspets lyckades med bedriften att få en blandraskull, en av våra främsta uppfödare faktiskt!

Så var det med det.................


I dag är jag ledig & ska hitta på en massa kul..


Dagens låt


Ha det gott..



Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards