Alla inlägg under oktober 2007

Av Pernilla - 17 oktober 2007 05:22

I dag blir det en kort blogg.................


Dagens låt



Dagens citat

"De flesta författare betraktar sanningen som deras dyrbaraste ägodel; de är därför snåla med att utnyttja den."

Mark Twain 



Ha en bra dag


Nilla
Av Pernilla - 16 oktober 2007 07:56

I går satt jag och funderade på om jag skulle ställa bägge dagarna på My Dog, det skulle ju vara lite kul, plus att jag skulle vilja ställa Rocky i Champion klassen nån av dagarna!



Rex blir bara snyggare & snyggare, han är bara 2½ & är dö läcker, han har fått det bästa av sin pappa & det bästa av sin mamma!!



Här endast 6 månader!

Med Kritiken

"Kraftfull maskulin grabb med för åldern utmärkt huvud och uttryck, mycket goda proportioner, bra bröstparti. Utmärkta vinklar, utmärkta ben & Tassar. Mycket välgående för sin ålder"




Dagens låt

Den är mycket vacker, jag lyssnar på den när jag är deppig!

och gråter en skvätt...........


Det är kul när man märker att folk läser min blogg & plockar ideèr och gör likadant!


Och så har vi dagens citat!


"Journalister säger alltid sånt som inte är sant, i hopp om att det ska bli sant om de upprepar det tillräckligt ofta."

Arnold Benett


I dag tar jag nog en tur runt kärra och avslutar den på klubben...


Ha nu en riktigt bra dag alla!!



Nilla
Av Pernilla - 15 oktober 2007 07:21

 



För det är precis vad som behövs i vår vridna värld, hjältar!!


Hjälte


Ska försöka införa dagen låt, med låtar som jag tycker är bra!


Så här kommer DAGENS LÅT  


I dag ska jag ner en sväng till klubben, träna lite & ta en kopp kaffe.


Sen ska jag i väg till Mikaela på hennes "nya" jobb i Bäckebol ett stenkast i från där jag bor *L*


Ska köpa med mig fika......


Hoppas att alla får en bra dag!!


Kramen



Nilla







Av Pernilla - 14 oktober 2007 08:13

I dag funderar jag på att åka till Delsjön, det var ett tag sen jag var där, ska kolla om nån vill hänga på....


Dagens låt


Ni får gärna skriva era favorit låtar älskar att lyssna på musik!



Senare i dag ska jag städa


Det blev inge 40-års kalas, Mile hade för ont, så vi var hemma och tog det lugnt & umgicks med barnen......



Har börjat fundera på Kennel namn, rätt kul faktiskt att sitta och hitta på en massa bra....


Ha en underbar söndag....


Kram Nilla

Av Pernilla - 13 oktober 2007 07:55

Tänk att det finns folk som läser min blogg utan att gilla den, BRA jobbat.....


Fast det är klart jag läser ju ibland bloggar av folk som jag inte gillar, men ibland händer det faktiskt att dom skriver bra saker, som man konstigt nog gillar.........



Men jag hoppas & tror att dom flesta gillar mig & min blogg


Dagens låt


I dag ska vi på 40-års kalas om Mile inte blir sämre, han mådde inte så bra i går...


Det kommer inom kort föddas valpar på Kopparås Kennel


Rex är pappa till den kullen


Tidigare kull


Nu ska jag ner till klubben & ta hand om SmåTassarna!


Kram ha en bra dag.....


Nilla


Av Pernilla - 12 oktober 2007 17:51

Sån här musik görs INTE i dag!!



Ha en bra helg nu alla!!


Kram nilla

Av Pernilla - 12 oktober 2007 05:48

Igår fick jag veta att min grannes pojk på bara 16 år har fått tillbaka sin cancer, vad säjer man i ett sånt läge!? Han mår fruktansvärt dåligt, sitter i rullstol.....


Det finns inte så mycket att säja, mer än att hoppas & be att allt går bra!


Läste på denna bloggen en berättelse som berörde mig djupt.


Det finns så många människo öden som man möter genom livet......


Satt och pratade med en vän av ordningen i går, och hon sa en mycket intressant sak, barn har förlorat sitt signal system pga allt data spelande, dom har inte ingen social kompetens för att fungera bra i grupp, kan inte läsa folk längre och bane mig om jag inte håller med henne!!! 


Barn umgås inte längre som dom gjorde när en annnan var liten, nu sitter dom framför en dataskärm och umgås, spelar strategi spel och dödar varanndra på nätet!!


Mina barn spelar data fast jag begränsar deras spelande, och det är DÄR vi vuxna är viktiga, VI måste bryta, VI måste tala om när det är dax att pausa & gå ut i verkliga livet & umgås!!


VI måste sätta gränser  & VI måste tala om när det är fel....


Nu är det fredag och helgen är här, jag vill uppmana alla föräldrar att ta er tid med barnen i helgen, sätt er ner och umgås med era barn!!!


DET ska jag göra.



Ett barn

Dorothy Law Nolte

Ett barn som får mycket kritik lär sig att fördöma


Ett barn som får uppleva fientlighet lär sig att slåss


Ett barn som görs till åtlöje utvecklar blyghet


Ett barn som ständigt får uppleva skam lär sig att känna sig skyldig


Ett barn som behandlas med tolerans lär sig tålamod


Ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende


Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta


Ett barn som får lära sig rent spel lär sig rättvisa


Ett barn som accepteras och möts med vänskap lär sig att känna kärlek i världen



Kram ha en bra helg


Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards