Alla inlägg under december 2007

Hej

Av Pernilla - 23 december 2007 08:32

-13 kg


Det går sakta men säkert neråt! Men nu är det segt,men jag ger mig INTE!



Självklart ska jag äta av all god julmat, men det blir bara på julafton, kanske kanske når jag -15kg till My Dog, jag hoppas det i allafall.



I dag kommer min kära lillebror Martin, vi ska byta julklappar för barnen, dom ska fira Jul med Marias familj, och Martin & jag, vi har bestämt att vi ska fira julen hemma hos mamma efter Nyår så slipper vi hatta fram & tillbaka.


Senare under dagen åker vi & handlar all julmat, sparas alltid till sista dagen.


I dag ska revbenssjällen, skinkan, & janssons göras, det gör jag ALLTID dagen innan julafton, vi ska ha uppersittarkväll med våra grannar Kjell & Janette.


Hoppas att alla får en bra dan före doppare dan.


God Jul





Nilla



Av Pernilla - 22 december 2007 10:42

Jag vill önska ALLA mina vänner & bloggläsare en riktigt GOD JUL


Denna låten tillägnar jag er!!


Tänd ett ljus



Kram


Nilla

Av Pernilla - 21 december 2007 08:18

Men inte för att stanna!


Hon är underbar på alla vis, ser bra ut, lätt att ha att göra med MEN!


Jag vill ju ha en tik som INTE är släkt med grabbarna....


Så tyvärr.......................



Fay är en tuff framåt & kavat liten tjej.


Då hon är väldigt liiiiten kommer hon nog aldrig bli en utställnings stjärna!

Hej Pappa........


Dagens låt



Ha en underbar dag i dag!

Av Pernilla - 20 december 2007 07:17

Ja det är vad jag är i dag, trött & åter trött.....................


Har inge speciellt att blogga om, är bloggtom.




Ha en bra dag alla......



Nilla



Av Pernilla - 19 december 2007 05:26

Nää det blev ingen blogg i går, orkade inte helt enkelt, var hemma sent, krismöte på jobbet. TÄNK OM FOLK KUNDE BETE SIG SOM VUXNA!


Fick i allafall Pm:et för My Dog i går 27 anmälda på fredagen & 32 på lördagen, inte speciellt många!!!


Jag kommer att vara på My Dog alla fyra dagarna, ska stå i montern en hel del!



Jag vill passa på att önska ALLA lycka till på MY Dog!!



Ha en bra dag.......


Kramen


Nilla

Av Pernilla - 17 december 2007 08:14

Ja varför ska våra hundar det?


Jag har tänkt en hel del på det, läser titt som tätt på olika forum om domare som är hårdhänta, yviga, bullriga & ryckiga och våra hundar förväntas finna sig i det, och förvånadsvärt många gör det.


Men är det okej igentligen? Att domare beter sig "illa" mot hundarna i ringen.


Jag har varit ute för båda sorterna den som låter hunden nosa, pratar lite med den och sen går igenom hunden, och sen har jag haft domare som går direkt på kulorna klämer känner, lyfter & drar!!


Personligen så tycker jag inte att det är okej, MEN mina hundar finner sig i det (Duktiga pojkar)


Sen så undrar jag om folk inte tror att domare läser hundsport, pratade med en tjej för ett tag sen på klubben och hon ondgjorde sig över att det var samma uppfödare & hundar som vann varje gång!


Och det spelade ingen roll vilken hund det var, bara den kom från den kenneln & den uppfödaren.


Jag tror nog att press & media gör mycket i dom fallen & sen så kan det ju bero på att uppfödaren bevistar varenda utställning också & SYNS.


Och naturligtvis ha bra hundar, men ingen har så bra hundar att alla andra ska slås ut gång efter gång, för visst fasiken finns det andra bra hundar!!


I dag är jag ledig och ska ägna den i hundens tecken, först ut på en långis,sen ner till Mikaela och spana på hundkläder

"trodde aldrig att jag skulle använda det"


Men Fay är sååå liten & fryser sååå.


Sen kommer Kerstin med sina vovvar för fika & halsbandsprat.


Måste ta reda på halsmåttet på Fay.


Så ha en bra dag alla nu!!


Kramen.


Nilla

Av Pernilla - 16 december 2007 21:30

Jag vill önska Wendy & Michael välkomna till Sverige!!


Och önska dom lycka till med sin Kennel Naraena



Detta är Krister, son till Rocky

En mycket vacker kille.....



Mvh Nilla





Av Pernilla - 16 december 2007 10:34

Men se Fröken Wester har inte fått sova i natt, då pojkarna har gråtit av längtan till söta Strega!!


Grannarna är nog INTE glada på mig!


Sen har jag gått & fått en rejäl förkylning + magknip, hur nu det går ihop *L*


Men i vilket fall,  Strega skall tillbaka till Bengt i dag & Gittan kommer på Torsdag.


TÄNK att folk ska envisas med att ha sina hundar lösa trots att dom inte lyder & kommer på inkall!!


Var en runda i Svankällan, med hundarna, Rocky & Rex lösa & Strega kopplad, hör några hundar lite längre fram som inom loppet av några sekunder fick nys om oss, och satte full kareta mot oss, en ettrig liten jackrussel (hane) och en stor Leonberger (Tik)


Jag kallar in Rocky & Rex platsar Strega och ställer mig framför och vrålar NEJ bägge hundarna stannar, står & vädrar, Rocky börjar nu att mullra Rex & Strega hänger på, där står vi & puckade ägaren till bägge hundarna står KVAR, tiken fattar mina bestämda signaler & tvekar, men Jrt har självklart känt att Strega är i höglöp!!


Så han närmar sig, Rocky & Rex står nu på plats och skäller, dom rör sig inte men talar ljudligt om för Jrt att inte komma för nära, NU kommer ägaren stövlandes, får tag på tiken men hanen lyssnar inte utan går runt & försöker komma åt Stregas bak, men nu har han gått föööör långt anser Rocky som tar ett kliv framåt och låter som en hel rottis kennel, Jrt backar och samtidigt tar jag ett kliv framåt och säjer NEJ.


Då bestämer han sig för att ge upp & sticker i väg med ägaren & tiken i släptåg!!


Direkt går Rocky & Rex ner från försvar till YEEES vi skrämde bort dom, kom igen nu leker vi!!


DET kallar jag bra & duktiga pojkar!


Nu ska jag dricka kaffe & tända det tredje ljuset!


Länk till Julhälsningar



Ha en fortsatt bra dag!!


Kramen Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards