Alla inlägg under januari 2008

Av Pernilla - 27 januari 2008 08:19

Ja i i går kl 17 hörde Isa av sig & sa att hon kunde jobba för mig idag, liiiite sent, men det gör ju att jag kan följa med på promenaden, men vi kunde ju inte gå med Gittan & Benny ut i går, vilket var väldigt synd, då det med all säkerhet hade blivit väldigt trevligt!



Jag ska i allafall ta mig till St. Amundön och jag har ingen susning av var den ligger, kollade kartor i går men blev inte klokare!


Så det blir till att ringa Mikaela sen & kolla av.....


Kameran ska med & fika förståss.


JAG SKÄMS!!!!


Rocky blev ju 6 år 19 Januari HUUUUUR kunde jag missa det!

vad kan jag skylla på? hjärnblödning, demens, tillfällig sinnerförvirring, eller är det helt enkelt så att jag inte vill att min pärla blir äldre!


Och Rex blir 3 år 27/5


Nu ska jag ta en kortrunda innan vi åker!


Ha en bra dag....


Kram nilla






Av Pernilla - 26 januari 2008 09:28

 




Ja det blir en liten snabb blogg, ska ju i väg med hundarna & hälsa på mamma i dag...




Hör av mig när jag kommer hem......


Ha en bra lördag!



Kramen Nilla

Av Pernilla - 25 januari 2008 23:02

Ja här kommer lite bilder på Rocky!





Här kommer några till...




Rocky 9 veckor


Rocky 3 veckor


Så lite ögonfröjd.....


Mvh Nilla



Av Pernilla - 25 januari 2008 05:49

Ja det är många AHHHHH i bloggen!!


Första är: Jag har gått upp 1 kg AHHHHHH

(Så i dag kör jag igång stenhårt igen)


Andra är: jag jobbar på söndag AHHHHHH

(Kan nog inte gå med på Västgötapromenaden)


Tredje: jag kan inte följa med ut på Lördag AHHHHHHH

(Då jag jobbar söndag orkar jag inte)


Jag blir så depprimerad


Det finns en liiiiten chans att jag blir ledig söndag, men det får jag inte veta förens lördag eftermiddag GAAAAAAHHHH

Den enda som kanske kunde jobba för mig, visste inte själv förens då!!


Vi har en massa sjuka på jobbet, så alla vikarier gick åt till det, så min semester hamnade låååångt ner på listan, men jag hyser mitt hopp till Isa, så att jag åtminstånde kan gå på Västgötaspets promenaden! på söndag.


I dag jobbar jag till halv fem, sen blir det hem, lovat att bjuda barnen på pizza ( ja till mig blir det sallad)


I morgon (lördag) tänker jag bege mig till Delsjön & gå en långis med doggsen, sen hem till lilla mamsen, hjälpa henne med datorn & få mig en fika!


Hoppas att alla får en bra fredag!



Kram Nilla

Av Pernilla - 24 januari 2008 05:37


Det pågår en MYCKET intressant debatt i Ulvus blogg den handlar om ögonlysning, parning och lite annat smått & gott.....


Jag personligen känner att man ögonlyser för nått man inte vet vad det är, och jag är rädd att man slår ut bra avelshudar i onödan

(vem ska ersätta ägaren?)


Det diskuteras även parningsvillighet hos Västgötaspetsen, att tikar går tomma, och att det är svårt att få till häng!


Rocky har lyckas både med häng & utan häng & bägge gångerna blev det valpar! Och visst har västgötan svårt att få till det pga sina korta ben, det blir ju lite bökigare.


Samma med Rex han har parat med häng en gång & utan en gång, bägge gångerna valpar!!


Jag har även haft tikar här som har varit villiga, men sagt i från när hanarna ska till, därimot har ingen av mina hanar varit motvilliga till att para, eller ratat nån tik!


Men bägge två skulle aldrig ta en tik med "våld" säger tiken ifrån så backar dom!


Det där är en intressant ämne, och jag hoppas att det tas upp ordentligt på uppfödarmötet (som jag tyvärr inte får gå på) är ju inte uppfödare....*S*


Och att SKV är väl förberedda, med svar ang ögonlysning & parning


Tycker att uppfödare kan kräva svar i nuläget, och klara riktlinjer i dessa frågor.....



Hoppas att alla får en riktigt bra dag i dag...


Kram nilla


Ps Jag är född i fel tid, det var denna tiden man skulle verka i Ds



Av Pernilla - 23 januari 2008 05:26

 



Ja en upprening på gårdagen vill jag inte ha!!


Det hängde med hela dan!!!


Jag var i allafall nere på klubben i går kväll & tränade lite med hundarna, det var kul, vi är ett gott gäng, grannen Annika var med ner, det är hon som ska skaffa en PON, så med promenad + träning så var vi ute i 2 timmar, det gjorde gott!


Det pågår en mycket intressant debatt i Ulvus blogg


I dag jobbar jag till 16.30 vi ska ha APT-möte.


Jag vet ju en som ska ta bussen i fortsättningen, jag & bilar är inte riktigt överens just nu!!


Vågen står still, men så har jag en liiiite paus i hårddieten, måste ta mig i kragen om det ska börja gå neråt igen!



Ska försöka ta en långis när jag kommer hem, men det bär en imot då det är svart ute, känns som om man traskar i natta!


Hoppas att alla får en bra onsdag!!


Kramen Nilla

Av Pernilla - 22 januari 2008 09:37

 


Ja jag var på väg till jobbet, en bit på väg så började bilen bete sig konstigt!!


PUNKTERING!!!


Där stog jag på motorvägen i rusningstrafiken


Bara att ringa & väcka Mile, HAN blev inte glad


Mile bytte däck & vi började att rulla!


DET luktade bränt!!!!!


Jag hade i min enfald dragit handbromsen, och den hade frusit så bromsarna hade låst sig GHAAAAA!!!


Mile fixade det med, så nu är jag hemma, pratade med Chefen & jag får ta igen timmarna nästa vecka, ingen idè att ta mig till jobbet, då jag slutaade kl 13.


Sen när jag kommer hem, så läser jag att Göteborg är bombhotat!!!


Ja jisses, en lite tröst var ju att jag inte kunnat ta mig till jobbet med buss i allafall då den kollektiva trafiken var avstängd!


hej svejs!!


nilla




Av Pernilla - 22 januari 2008 05:53

 


Känner mig lite bättre i dag, hade lite feber i går, men tror att den är borta i dag, ska jobba & se hur det går!


Fasen vad kul när man får beröm för sina hundar, man blir lixom glad i hela kroppen, jag menar klart att jag tycker att mina pojkar är fina, men det är kul när andra se det också!!


Sen så ligger jag på plats 62 som populäraste bloggen DET är kul, det är ju lixom det som driver en lite att så många läser MIN blogg, samtidigt får man lite prestations ångest, att skriva nånting bra, och antingen läser ni den för att jag gör det, eller för att jag skriver så kasst


Kan ju hoppas på första



Ha nu en underbar dag alla !!



Nilla


Ps denna är sååå skön!!Ds

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards