Alla inlägg under januari 2008

Av Pernilla - 9 januari 2008 17:48

Fast man bör stänga av ljudet annars får man spatt!!


Håll till godo!



Av Pernilla - 9 januari 2008 06:16

Är jag i dag, men det ska väl bli bättre!


Jobbar 8-16.30 idag, sen hem ut med hundar 6 sen i väg till grannen & tupperwereparty, är faktiskt ute efter en grej, en praktiskt liten mjölk kanna med lock!


Nää nu ska jag i väg, ha en bra dag!!


Kramen


Nilla

Av Pernilla - 8 januari 2008 08:37

Man kan hitta mycket kul om man letar, det skulle vara kul att veta vem hunden är, nån som vet?


Kolla här


Är det nån mer som bara ser en vit ruta?



Av Pernilla - 8 januari 2008 07:44

Jag funderar och jag blir inte klokare!


Jag undrar varför man parar svans med svans?

Är det inte så att vi ska bevara stubbsvansanlaget, om inte så har jag babblat på i nattmössan i montern i 4 dagar!!


Det är ett kulturarv ska vi inte vara rädda om det?


Så ni uppfödare som har parat svans med svans kan inte ni vara snälla och förklara för mig varför ni gjorde det, för jag fattar inte!?


Det är inte bara en uppfödare utan det är fler som har hakat på "trenden"


Är det okunskap eller bara dumhet?


Enligt SKV:s rekomendationer så ska man para svans med stubb, det ska väl inte vara så svårt, eller är det så att det börjar bli ont om stubbsvansade individer?


Eller ve & fasa att man ger efter på valpköpares önskemål om svansade valpar!! bara för att få sina valpar sålda!!


Nääääää så illa kan det väl inte vara!


Så snälla Uppfödare tala om för mig varför ni parade svans med svans jag är uppriktigt nyfiken & vill veta!


Mvh Nilla

Av Pernilla - 7 januari 2008 08:15

Alltid lika kul & alltid lika tröttsamt!!


4 dagarsutställningen My Dog är över, jag är mycket nöjd med mina hundar resultat!


Jag har träffat en himla massa trevliga människor, både i montern & runt ringarna, många var lyriska över Rex dom tyckte att han var sååå snygg, sånt är ju alltid kul att höra....


Överlag tyckte jag att utställningen var bra gjord, MEN hur i helvete kan förstapris rosetterna ta slut redan tredje dan!!??


MYCKET DÅLIGT!!!


Man har ändå betalt en hel del och när det går bra vill man ju gärna ha sin röda rosett med sig hem!


Sen kan man ju undra om vissa funktionärer var folkilskna, jisses vad dom kunde fräsa i från & vara otrevliga, ja inte bara mot mig utan många andra.


Men som sagt överlag var utställningen bra med trevligt folk.


Ha det gott!


Nilla



Av Pernilla - 6 januari 2008 07:59

Vi var 3 kvar i ringen i går FÖRLÅT Höckgårdens Sigge!!


Tove har valpar på Höckgårdens kennel nu, 4 st hanvalpar 2 stubb & 2 långsvansade. Kolla här under valpar på gång.



JAAAA & så tog Kopparås Arn-Thor sitt sista cert & blev CHAMPION!!!


I dag ska jag bara ner under dan för att sitta i montern, sen får det vara bra!!


ha en bra dag!!


Kramen


Nilla



Av Pernilla - 5 januari 2008 16:17

Det gick bra i dag också!


1-2 Ökl  DET var en bedrift då denna domare ÄLSKADE blåa band, han skicka ut många med blåa???


Rex skulle ha fått Ck sa han om han inte haft tandförlust, men det lustiga var att han räknade fel i munnen & det påpekade jag, domaren kollade igen & gav mig rätt!!


Men sagt ord gäller så det blev inget Ck.


Han var hård i sin bedömning det var två hanar kvar av fem i Rex klass (om jag minns rätt), så jag är allt bra nöjd *L*


(fast jag tycker nog allt att vissa åkte ut lite orättvist)


Rex fick SUPER kritik bägge dagarna, nästan identisk av bägge domarna!


Rocky kom på andra plats av 4 Champion hanar, det var kul det med har ju inte ställt Rocky på ca 3 år!!


Bilder i My Dog galleriet kommer inom kort.


Nya bilder


Kramen


Nilla


Av Pernilla - 5 januari 2008 07:32

1 Ökl med Ck

Bästa hane 4

Jag är sååååå nöjd & glad med resultatet


I dag ska jag ställa båda!!


Ha en bra dag!!


Kramen


Nilla


MIN LÅT *L*

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards