Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Barn är så duktiga!

Av Pernilla - 25 februari 2008 08:09

Ja det är dom verkligen, och det är jättekul att jobba med dom!!






Och här är en bild på mina firrar i sitt fina akvarium!!


Ha en underbar dag!!


Nilla

 
 
Ingen bild

Linda

25 februari 2008 08:22

Bra foton!kram

 
Ingen bild

Lena

25 februari 2008 09:51

UT med "pensionärerna" o IN med Små Tassarna!

 
Ingen bild

Observer

25 februari 2008 10:34

Håller med Haninge och Lena. Budskapet verkar ha nått fram. Nu är det dax sluta vältra sej i självömkan och tvinga sin smutsiga byk på andra. OM man gör som du Pernilla och håller på med barn och ideellt arbete i klubben så blir det nog en annan syn på vad som är värdefullt i livet.

 
Ingen bild

Keep Going

25 februari 2008 10:48

Nähä nu får ni ge er.
Var det ingen mer än jag som tyckte det var rätt kul med tanterna. Det blev bara värre o snurrigare ju mer dom höll på.
There´s no Business like Show Business.
Sluta inte roa mej!

 
Ingen bild

Nilla

25 februari 2008 11:42

Ja nu får vi hålla isär klubben & SKV med klubben menar jag CDF och den har INGET med SKV att göra!!

Sen så tycker jag att vi släpper det här NU!!

det har jag gjort i allafall.....

Mvh Nilla

 
Ingen bild

medlem sen 70-talet

25 februari 2008 11:57

Vad håller ni på med ? Virrpannor !

Varför hackar alla på Britta och Lisbet ?
Ordentliga och kunniga männskor behövs väl i klubben ? Den ena var ordförande på 90-talet när SKV fungerade, den andra gjorde RAS, i vart fall den som SKK kunde godkänna.

Vad har ni själva bidragit med ???

Det är väl bra att Pernilla håller igång med Småtassarna, men barn kan inte ersätta kunskap och kompetens !

Tack för ordet !

 
Ingen bild

Hanna

25 februari 2008 12:29

Jag tycker att det är spännande. Ett inlägg i en blogg med bilder på barn som tränar med sina hundar och personer som anstränger sig och tar av sin fritid för att ge dom möjligheten att lära sig något nytt och träffa andra med samma intressen. Och det leder till bloggkrig och smutskastning...

Som sagt, Jag tycker att det är spännande att se hur folk fungerar.

Ha en bra dag Nillan!! Kram!

 
Ingen bild

Kicki

25 februari 2008 13:10

Dt är väl jättebra att Nilla jobbar med ungar och hundar. Och gulliga bilder är det.
Det slängarna åt "tanterna" i kommentarerna är knasiga. Om man inte inser att de som varit med ett tag har mycket att bidra med så måste man uppfinna hjulet igen... och igen...och igen. Och gå på samma tabbar igen... och igen... och igen. Hur begåvat är det på en skala?
Nej, ska man komma framåt måste man se förbi åldern och se till entusiasm och kunnande. De måste paras liksom... Hajar ni?
"inte tant än, men med huvet på skaft."

 
Ingen bild

Keep Going m fl

25 februari 2008 13:51

Jag håller med Britta. Låt tanterna hållas dom är ändå rätt oförargliga och roliga. Vi är några till som tycker det annars hade dom aldrig fått hålla på.
Och sluta hacka på dom. Lyteskomik kan aldrig försvaras och det känns ibland som man gör narr av byfånen.

Skärpning.

 
Ingen bild

haninge

25 februari 2008 13:52

Det verkar som grund till föreningens problem är att "alla andra" är dumma... eller hur ?

Förslag: låt en organisationskonsult hjälpa SKV på fötter. SKK kan säkert sponsra !

 
Ingen bild

Afsaneh

25 februari 2008 14:05

Vad vore världen utan tanter? Tanterna är vår trygghet sedan barnaåren där dom står i köket och bakar bullar. Lukten av nybakat bröd och den harmoni och livserfarenhet de utstrålar kan inte överträffas av något annat! (Det finns forskning på det och det gäller i alla kulturer)

Ge er inte på våra tanter.

 
Ingen bild

medlem sen 80-talet

25 februari 2008 14:13

Utmärkt idé haninge. Under alla år jag varit medlem i SKV har det alltid varit kiv och bråk. Alla skyller på alla precis som du säjer och inte har det blivit bättre på senare år.

 
Ingen bild

medlem sen 70-talet

25 februari 2008 16:24

Västgötaspetsen skälls för att vara skällig, men undrans om inte ägarna är värst ?

Fattar ni vad det är ni gör ? Här dras skam över rasen och SKV !

Förr va SKV en trevlig klubb, folk hade roligt med sina hundar.

Nu är två äldre medlemmar i skottgluggen. Vad har de gjort för ont? Jo, gett en beskrivning på "det där mötet".

Man kan ha olika uppfattning, men att ge sig till att kalla namngivna för byfåne och lyteskomik, då passeras gränsen.

Alla ni som känner Britta och Lisbet, varför håller ni er undan? Säkert är ni äcklade av det här, eller också är det samma som när ni satt och teg på "det där mötet" !

 
Maria

Maria

25 februari 2008 22:38

Oj, vilket tjabbel det var i din blogg! Hur orkar folk...
Jag ville bara påpeka att det inte är Alanis som gjort låten som du länkat in i dagens inlägg. Sångerskan heter Meredith Brooks. Ha det bäst!

http://lissie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards