Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Dagen D

Av Pernilla - 28 mars 2008 10:37

Ja i dag ska vi få veta hur det läker i Rockys hals, jag själv tror att det är mycket bättre då han blir piggare & piggare, men han luktar ABER i munnen, man kan ju hoppas på att det är "läkelukt"


Vi ska vara hos vet kl 13.30 så om allt är bra efter det, så blir det min önske födelsedagspresent!!


Hade ju även hoppats på en ny diskmaskin, då varan gamla paja i torsdags *S*


Men efter alla ugifter så får jag väl diska för hand ett tag........


Vi hörs senare!!


Kramen Nilla

 
 
Ingen bild

Linda

28 mars 2008 12:52

Det går säkert bra!Du kan väl smsa efter vetten..man är ju liksom nyfiken hur det gått!kram!

 
Ingen bild

Karin L

28 mars 2008 13:54

Det kommer att vara bra. Rapporera. Du vet att jag tänker på er.

 
Tezze

Tezze

28 mars 2008 15:07

GRATTIS på födelsedagen :D

Ebba skickar en blöt puss och Makea ett bett i näsan till Rocky och hoppas att allt ser ut som det ska!

Ha de bra dag!

http://hem.passagen.se/ebbsnoff

 
Lucia............

Lucia............

28 mars 2008 15:13



Lucia | 2008-03-28 (14:03)

Hej Pernilla, alla vanner och tappra som skriver till mig fastan ni inte far svar

Jag blev forskrackt nar jag laste vad som hant Rocky. Hoppas nu bara att allt ar OK nar ni kommer till veterinaren. Vi tanker pa honom, skickar goda energier och krafter fran hundflocken pa Kopparas.

Sa fort det kan ga. Den ena stunden ar allt bra och den andra sa ar det djupaste fortvivlan.

Paminner oss om hur viktigt det ar att gladjas med varandra i medgang och finnas till for varandra i motgang.

Ser det litet konstigt ut nu nar jag skriver beror det pa att jag sitter vid en engelsk dator,ar pa en snabbvisit i mitt andra hemland for att besoka goda vanner och deras kennlar.

Jag hann emellertid att njuta av det vackra vintervadret ihop med hastarna och hundarna hemma pa Kopparas innan jag for.

En av hojdpunkterna har i livet ar att fa ga ut i stallet tillsammans med hundflocken mitt i natten och vacka hastarna. Ta ut dem i bara en snara om halsen, bade pojkar och flickor, och rida barbacka i orord natur. Kanske skramma livet ur en och annan alg dar vi kommer farandes i sporrstrack, frustande hastar med snon som yr langt upp over oronen och hela hundflocken i full extas runt omkring. DET ar lycka! Bade for folk och fa. Helt underbart att vi fick uppleva detta den har vintern ocksa.

Nar jag kommer hem igen ar de nog var.
Nya sma valpisar och folungar att vanta pa och gladjas at.Hoppas att ni alla mar bra. Vi syns och

kram pa Er

fran Lucia

PS Nar jag kommer hem lovar jag att ta tag i datorfragan.. Ja jag lovar!DS






http://www.vastgotaspets.nu

 
Kopparasarna

Kopparasarna

28 mars 2008 15:18

VOFF, VOFF, VOFF, VOFF!!!!!!!!

Pa fodelsedagen och ma du lange leva och ha halsan.

GRATTIS

fran hundfamiljen pa Kopparas

http://www.vastgotaspets.nu

 
Ingen bild

Karin L

28 mars 2008 15:33

Grattis på födelsedagen !!

 
Ingen bild

Tummen

28 mars 2008 15:37

Skriv i bloggen så fort du vet:-) Håller alla tummar. Grattis på Födelsedagen.
Att diska för hand kan ibland vara rofyllt;-))

 
Ingen bild

Lisbeth

28 mars 2008 16:04

GRATTIS på födelsedagen!

 
Högman

Högman

28 mars 2008 16:08

Det där låter inte särskilt djurvänligt!

Alltså, helt seriöst...
Bli väckt mitt i natten, få en snara om halsen och bli utsläpad i snön med en tjock tant på ryggen!

Stackars häst!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Karin

Karin

28 mars 2008 17:11

Kan man önska sig en bättre födelsedagspresent!!!????? Vi håller tummar och tassar för Rocky ......... och hurrar för dig Nilla!!!
Hurra hurra på din födelsedag!!!
Kramen

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisbeth

28 mars 2008 19:33

Håll fanan högt Pernilla.

Vem ÄR den där Högman. Hon är bara så pinsam! Måste hon spy i din blogg till o med på din födelsedag. Det är så man skäms över sitt kön.

Nä stick o brinn Högman!

 
Ingen bild

Stackars dig...

28 mars 2008 20:55

Har den äran!
Men stackars dig, som har sådana bekanta.
I wilhelm Mobergs "Rid i natt" fanns ett giltigt skäl till vansinnesritter nattetid -men den här personen..
Fast det är nog lögn från början till slut.

 
Ingen bild

.................

28 mars 2008 21:01

Vem är Högman.
En medelålders kvinna som inte varit alltför lyckosam i livet. Hon söker ständig bekräftelse negativ eller positiv spelar ingen roll. För det värsta som kan hända Högman är att inte bli sedd alls. Då förtvinar hon.
Opurtonistiskt vänder hon kappan efter vinden.

 
Ingen bild

Stackars dig, igen

28 mars 2008 21:23

av......
kanske skall slå upp i AOL innan han/hon/den/det ger sig på kommentarer.
Uttrycket personen söker är OPPORTUNISTISKT!

 
Ingen bild

Karin L

28 mars 2008 22:05

Varför kan inte ....... och stackars dig skriva med namn? Har aldrig fattat att man känner sig tvungen att skriva anonymt. Vill man inte stå för vad man skriver utan måste dölja sig

 
Ingen bild

Stackars, stackars dig

28 mars 2008 22:27

Ibland gör man det..ibland inte..
Beror på vilket sällskap man befinner sig i.

Har du sett filmen "The scarlet Pimpernel"?

"They seek him here, They seek him there,
Those Frenchies seek him everywhere.
Is he in heaven?
—Is he in hell?
That dammed, elusive Pimpernel."

Och... "stå för vad man skriver" bör väl även gälla signaturen "av........"
Men den personen kanske du känner till?

I now make my exit - says I,who (definately)see the English language as my second mother tounge.


 
Lisbeth Högman

Lisbeth Högman

28 mars 2008 22:28

"En av hojdpunkterna har i livet ar att fa ga ut i stallet tillsammans med hundflocken mitt i natten och vacka hastarna. Ta ut dem i bara en snara om halsen, bade pojkar och flickor, och rida barbacka i orord natur. Kanske skramma livet ur en och annan alg dar vi kommer farandes i sporrstrack, frustande hastar med snon som yr langt upp over oronen och hela hundflocken i full extas runt omkring."

- Fablernas Värld? Driver kommentaren med oss? Lucia försöker få det att låta som Sagan om Ringen... Ingen människa tror ett ögonblick på detta! Och inte är det god djursyn!
Problem att baxa upp aktuell ryttarinna?

* "Lisbeth" inlägg 19.33 är inte jag, men det begriper den intelligente läsaren.

* "Vem är Högman" - medelålders kvinna? Det var nog länge sedan...

* Tänk vad gärna jag skulle vilja veta vilka som döljer sig bakom dessa anonyma!

* Pernilla önskas en fortsatt fin födelsedag! Ang min kommentar 16.08 har vi skrattat gott åt alltihop.

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

oroad

28 mars 2008 22:51

"Jag hann emellertid att njuta av det vackra vintervadret ihop med hastarna och hundarna hemma pa Kopparas innan jag for."

Hästar? Avlivades inte samtliga hästar pga vanvård?! Har det införskaffats nya?
Och vet miljökontoret om detta?

"Nya sma valpisar och folungar att vanta pa och gladjas at.Hoppas att ni alla mar bra."

Fölungar?! Ska det tas föl när vuxna hästar inte kan tas om hand korrekt och med god etisk sed?! Hur ska det orkas med föl?

//Oroad

 
Ingen bild

Förbannad§

28 mars 2008 23:12

Den som kallar Högmans liv för icke lyckosamt har nog inte speciellt bra koll på denna framgångrika kvinnas meritlista gällande både avel, utställningar och yrkesliv.

 
Ingen bild

Gudrun

29 mars 2008 14:24

Men som dröm är det ju härligt: att spränga fram barbacka i snön med hundflocken ikring. Islandshästar ska det vara, med flygande man och massor av tölt. Och månsken. Inga förrädiska hålor och diken. Bara i full harmoni med djur och natur. Härligt!

 
Ingen bild

Marie

30 mars 2008 23:00

Ingen dröm. Bara krass verklighet på Kopparås. Jag var med och precis som Lucia skrev härligt värre!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards