Alla inlägg under mars 2008

Av Pernilla - 11 mars 2008 05:45

Ska snart i väg till jobbet, känner inte för det i dag, men jag slutar i allafall kl 15 alltid någon tröst!


Har inget speciellt inplanerat i dag, ska ta en längre runda med hundarna i dag, för vet sa i går att det inte var några problem, bara Rocky fick lulla på i sin egen takt!


Det blir nog att jag INTE åker på årsmötet, känner inte för det, varför ska jag???


Folk blir nog glada att slippa mig i alla fall...................


Fick lite kuliga saker i går på posten som jag ska jobba på.


Ha en bra dag alla!!


Kramen Nilla

Av Pernilla - 10 mars 2008 16:58

Ja nu är jag åter från vet, ett par tusenlappar fattigare, men glad!


Rocky är som en vältränad atlet & har fått en muskelsträckning som lett till en muskelinflamation!


Hos vet


Allså inget allvarligt "lättnadens suck"


Fick en mycket trevlig vet, som sa att mina bägge hundar var mycket trevliga & vältränade "gött att höra"


Jag fick rimadyl till honom som han ska äta i 10 dagar, han får promenera, men inte springa & busa!


Ska på återbesök om ca 1 mån.


Kramen


Nilla

Av Pernilla - 10 mars 2008 08:33

Ja vi ska vara där 14.30 Mile kör mig dit & Annika hämtar mig!


Hoppas att dom kan komma på vad det är för i dag är han helt symtomfri??!!


Det är precis så det är, han får en råhälta, vid vila blir det bra på 1-2 dagar


Men får han springa & busa/leka så kommer det tillbaka...?


Och JA han är Hd-rtg UA


Ja ja vi får se vad dom säger.


Jag kommer att ha en promenad i Svankällan 15 mars, alla med hund är välkomna, fast det ska vara small/medium hundar....


Hör av er till mig......


Nilla

Av Pernilla - 8 mars 2008 10:48

Ja då har jag smackat i hop en liten hemsida för oss Livsnjutare


Det är en sida med enbart syftet att träffas då & då för promenader, kaffe & tjöt!


Grattis till alla kvinnor i dag på Internationella kvinnodagen!!



Ha en bra dag!!


Kram Nilla






Av Pernilla - 7 mars 2008 15:01

Jepp på måndag har jag tid med Rocky till vet, vi ska vara där 14.30, han var rejält halt i dag igen efter rundan i Svankällan, jag har ju haft han i stillhet i 1 månad nu & i dag fick han busa loss med Strega & han blev halt direkt, så jag ringde vet när jag kom hem!!


Jag blir så ledsen, för Rocky är en tålig kille & det syns på honom att han har ont & han ser så ledsen ut!


Mattes plutt!


Ha en fortsatt trevlig dag!!


kramen

Av Pernilla - 7 mars 2008 07:45

Veckorna går fort & vädret blir bättre & bättre, just nu är det soligt i Göteborg & jag ska ta mig en tur till Svankällan med Gittan & doggsen.


I dag blir det det nog en handlar & slappar dag, jag måste handla hem lite & jag känner mig trött.


I går syndade jag verkligen jag köpte hamburgare & pommes på Sibylla & när jag kom hem så mumsade jag 2 kexchoklad till filmen, som jag förövrigt somnade till!


Så i dag blir det till att hålla igen, jag står i princip still jag har gått ner 17 kg & har ca 13kg kvar!!


Nää nu har jag inte tid att sitta här längre utan nu är det dax att koka kaffe & dra i väg!!


Kramen alla...


Nilla


Av Pernilla - 6 mars 2008 05:46

Jag ska börja med att svara av....


Om man nu har så stark kritik! STÅ för den då!!!

Tänk att jag verkligen avskyr dessa inlägg där man inte vågar skriva sitt namn, man har en så klar & stark åsikt, men man vågar fanimig inte skriva sitt namn........................ FEGIS!!


SÅ då var det avklarat!


Igår kom ett mail & jag blev så glad!!

med en sååå fin logga, till våran nya "förening"


Så alla som vill vara med är välkommna vi har bara 2 krav!!!


1 Att ni har en Västgötaspets.

2 Att ni är livsnjutare.


Jag hade även ett 2 timmar långt & givande samtal i går kväll med en MYCKET trevlig person!!


Lovade att lägga in bilder på mig & "nya" håret....

Svårt att ta bilder på sig själv *L*


I kväll är det klubben & kurserna, det blir snabbt hem & sen i väg, Mile är ledig i dag så jag behöver inte tänka på hundarna.... SKÖNT!!


Lisbeth har citerat tänkvärda rader i sin blogg


Tycker absolut att ni ska läsa den!!


Ha nu en bra dag alla!!


Kramen


Nilla


Av Pernilla - 4 mars 2008 07:48


Eller jag har ingen lust, det har lixom runnit av mig.....


Ibland undrar jag varför jag köpte mig en VGS, bättre om jag hade satsat på blandras & sluppit all skit!!


Och nej det är INGE nytt som har hänt, men i bland så kommer all skit över en....


Är så trött på folk som tror att dom vet bäst..


Gullilull pluttiplutt....................


Nää jag tar nog en paus i bloggandet......Tror jag, kanske är skrivlusten tillbaka i morgon, vem vet....



Ha det gött!


nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards