Alla inlägg den 3 april 2008

Av Pernilla - 3 april 2008 07:36

Tänker inte orda så mycket om det, men om en vecka så ska ni få en ledtråd!!



Lisbeth på Ulvusblogg/kennel  har tagit upp en mycket viktig frågställning i sin blogg Ulvus blogg


Läs begrunda & svara!


Hade själv lite funderingar runt detta i går & jag vidhåller att man måste se till hela kullen när man avlar på en individ.


Det vore ju dåraktigt att tro att anlagen inte ligger hos alla valparna, sen hur dom slår ut vid en parning kan man inte veta innan bara gissa......


Jag är inte uppfödare & tänker inte bli heller än på länge, jag har "bara" 6 års erfarenhet på rasen, ska läsa uppfödarutbildningen så småningom & prata med dom lärda.


I går kom min granne & vän Annika in på en fika, NU har dom bestämt ras!!


Och det blir en VÄSTGÖTASPETS!!!!


Och jag har hittat kenneln!!


Ska bara kolla så att det finns valpar kvar *L*


Dom vill ha en "Rexvalp" allaså en valp med Rex färger, dom älskar mina bägge hundar & det är mina hundar som fått dom att bestäma sig! "Kuligt"


Nää ni får alla ha en bra dag, nu ska jag begee mig ut med doggsen!!


Kram Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards