Alla inlägg under maj 2008

Av Pernilla - 9 maj 2008 08:23

I dag vill jag att alla håller tummarna för att det går bra med Lisbeths valpar på Ulvus kennel, dom är 1 vecka i dag & har blivit dåliga!


Läs mer här


Ha en bra dag alla....


Kram Nilla

Av Pernilla - 8 maj 2008 05:48

Tihi denna var bra *Ler*



Polisen: Ni körde för fort!
Kvinnan: Oh, jag förstår.
Polisen: Kan jag få se körkortet.Kvinnan: Jag skulle gärna ge er det, men jag har inget.
Polisen: Har ni inget?
Kvinnan: Jag har förlorat det fyra gånger för att ha kört onykter.
Polisen: Kan jag istället få se registreringsbeviset.
Kvinnan: Tyvärr inte.
Polisen: Varför inte?
Kvinnan: Jag har stulit bilen.
Polisen: Stulit den?
Kvinnan: Jaa, och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar
Polisen: Vad har ni gjort?
Kvinnan: Delarna av honom ligger i plastpåsar i bagageutrymmet ifall ni vill kolla.
Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån och ringer efter förstärkning.
Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar och ett polisbefäl närmar sig med dragen pistol.
Polis 2: Kan ni gå ur bilen?
Kvinnan: Är det något problem?
Polis 2: Min kollega har sagt att ni har stulit den här bilen och mördat ägaren.
Kvinnan: Mördat ägaren?
Polis 2: Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan?
Kvinnan öppnar luckan, men där finns inget.
Polis 2: Är det här er bil?
Kvinnan: Naturligtvis, här är registreringsbeviset.
Polisen är alldeles tyst.
Polis 2: Min kollega säger också att ni inte har något körkort.
Kvinnan gräver i handväskan, tar upp sin plånbok, och räcker sedan över körkortet.
Polis 2: Jag måste medge att jag är konfunderad. Min kollega har berättat att ni inte har något körkort, inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen och mördat ägaren!
Kvinnan: Jaha och snart påstår han väl att jag körde för fort också???



Ha en bra dag...


Kramen Nilla

Av Pernilla - 7 maj 2008 17:40

Hinner inte med så mycket bloggande i det vackra vädret!


Det blir att man sitter ute med kompisar, tjötar & dricker kaffe


I går var jag, Gittan & Bodil en tur uppe i Svankällan, jisses så gött det var, vi hade naturligtvis fika med oss!


Ha en fortsatt bra dag!!!!


Kram Nilla

Av Pernilla - 5 maj 2008 13:08

Ja jag ska väl försöka plita ihop en blogg, men lusten lixom infinner sig inte riktigt!


Vi mår i allafall bra allihop här hemma, solen skiner & fåglarna kvittrar


(Blä vad fjantigt det lät då *L*)


Nästa vecka får Rocky dambesök, det ska bli kul (För Rocky i allafall *S*)


I dag har jag inte gjort någe specielt var nere en sväng till Mikaela på Bäckebols Zoo och köpte mig några fästing krokar, än så länge funkar örthalsbanden, DET tycker jag är väldans bra!!


Exspot har blivit förbjudet i USA pga många dödsfall hos hundarna, otäckt otäckt!!


Förra somaren satte jag på exspot på bägge hundarna & dom blev jätte dåliga, loja, trötta, ville inte äta, så jag duchade av dom & dom blev bra.


Så i år vågar jag inte sätta på någe giftigt.....


Nää nu ska jag äta lite lunch, det blir sylta, kokt potatis, stekt ägg & rödbetor...Mumsigt värre.


Ha en bra dag


Nilla

Av Pernilla - 4 maj 2008 09:04

Ja i går var det städ dag på klubben, det var trevligt, roligt men väldigt jobbigt för ryggen, jag och min rygg är inte helt överens just nu!!


Men kul hade vi & korv grillade vi, bilder finns här


NU har tikarna på Skogsrikets kennel börjat att löpa!!


Så valpar väntas i mitten av Juli på Skogsrikets Kennel


Hoppas att alla får en skön söndag!



Kram Nilla

Av Pernilla - 2 maj 2008 08:36

Till karin & Frode, Frode kom på andra plats i öppen klass med Ck på

Skv-Specialen och med utmärkt kritik! Stort grattis!!


Ett stort grattis till Skogsrikets Zeke som kom på 2 plats  med Hp i junior klassen!










I dag ska jag ta mig en tur upp till Svankällan, sen ska jag hem & i väg & handla, tänkte ta mig en sväng ner till Mikaela på Bäckebols Zoo & köpa ört fästing halsband, mina hundar tål inte front/scalibor halsband eller droppar...




T



änkte även hinna med en sväng in på Claes olsson & köpa grill gaffel, det är städ dag på klubben i morgon & vi ska grilla!




Sen måste jag in på Coop också & köpa hem lite basvaror...




Ha en bra dag alla


Kram Nilla

Av Pernilla - 1 maj 2008 12:26

Ja jag får börja bloggen med ett grattis till Lisbeth H på Ulvus Kennel som fick valpar i dag 1 maj & allt, så bra datum att få valpar på!!


Ska bli kul att få se vad dessa valpar ska heta, säkert något fyndigt!!


I går kväll hade jag några tjej kompisar på besök, vi satt & tjöta & käkade räkor med tillbehör, det var MYCKET trevligt!






Pratade med Mile för en stund sen, dom första provsvaren på hans Pappa var väl inte allt för bra, men dom väntar på fler svar!


Nu ska jag ta en fika med en kompis......






Kram Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards