Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Pernilla - 12 juli 2008 22:33

LÄTT FRUKTKAKA:

1 dl Socker
4 ägg

2 dl torkad frukt
1 tsk salt
4 msk citronsaft
2 Liter sprit

Ta fram en mellanstor skål.
Kolla spriten genom att hälla den i ett dl mått och smaka.
upprepa.
Sätt på elvispen.
smaka åter på spriten, så den fortfarande håller kvalitén.
Blanda 1 dl smör i en stor skål.
Lägg i 1 msk socker och vispa igen.
Kolla om spriten fortfarande är god, drick ännu en kopp.
schtäng av elvischpen.
knäck 2 hönpr o schläng i schkålen me all tojkad fjukt.
Om den fjuktade tojken faschtnar i schkålen, vjid loss den med en skjuvmejschel.
schmaka sen om spjiten fojtfajande e god.
schen schka du schila 2 dl schalt eller nåt schånt.
De e int schå noga.
Kolla spjiten!
Schila citjonschaften, lägg till en matsched.
O schå schocker eller nåt.
va fanschmöj ugnen.
Vrid kakfojmen på 220 c, glöm int att schtänga elvischpen.
schläng ut schkålen i fönschtjet o kolla spjiten.
Gå o lägg dej.



Vem fan vill ha fjuktkaka nu??!!


Natti natti



Av Pernilla - 12 juli 2008 08:19

I dag blir det svankällan, med kaffe & Lena som sällskap!


Senare åker jag, barnen & hundarna till min mamma, hon ska bjuda på mat & ge barnen deras försenade presenter.


Lite kul är att 2 st har vänt sig till mig i jakten på Västgötaspets, dom träffade på mig i montern & har kontaktat mig!!


HIMMLA BRA!!


Hoppas att alla får en bra dag!!


Kramen

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards