Alla inlägg under juli 2008

Av Pernilla - 24 juli 2008 17:36

Om vad som är viktigt i livet!!


Reece & Elleanor


Vad gör väl det om Västgötan har vitt, vad gör väl det om det fattas en tand eller två, eller den står fel, eller inte går perfekt i en ring, för helt ärligt så spelar det ingen roll!!!


Vad spelar det för roll om man bär på några kilon för mycket.............??


Det finns sååå otroligt mycket viktigare saker här i livet..


Hoppas att alla får en fortsatt bra dag, och krama om era nära & kära, både tvåbenta & fyrbenta...




Av Pernilla - 23 juli 2008 08:00

I dag ska lille Tyko vara här igen, i går var han med Annika på jobbet, det gick jättebra....Men som alla "barn" så ska dom skolas in långsamt *S*


Och jag har honom så gärna, för han är så go!!


Kan berätta en kul sak, Annikas syster Agnetha gillade INTE Västgötaspetsar tills hon träffade Tyko, Rocky & Rex, hon ville ta med sig Rocky hem *S* Han charmade henne fullständigt, så vi/jag lovade att vi skulle komma och hälsa på nån dag!




Pratade med Mile i går han längtade hem & jag längtar efter honom!


Han kommer hem 29/7 det ska bli skönt!!!!


I dag ska jag ta en sväng till Svankällan tar med mig kaffe, det är så gott att sitta där uppe och ta en kopp!!


Ny länk till en mycket trevlig sida Hector & Gunnar


Hoppas att alla får en bra dag!!


Kramen

Av Pernilla - 22 juli 2008 11:42

Rex har nu tre damer som ska paras, ja inte alla på en gång då förståss...


Kul att det är fler än jag som tycker att han är fin, ja han är inte bara fin utan han är dunder både i sätt & utseende, han har det mesta på rätt plats och han parar bra!



Är ni sugen på valp redan nu, så vet jag att det kanske finns en söt liten nalle kvar på Bodatorps kennel


Den ville min grabb Marko ha för den heter Mac Donald *S*

( Och det är ju favvo maten!!)


Rex parningar är bra utsprida, som det ser ut nu, men man vet ju aldrig när vissa damer behagar att löpa!!


Rocky har också en parning på G lite längre fram, men jag får se hur det blir, jag hoppas på det, där vill jag nog ha en grå svansad eller stubbad tik själv!!

(Om Mile går med på det *Ler*)


I dag ska jag bara ta det lugnt, läsa klart min bok så att jag kan börja på nästa, läser faktiskt Vargbröder, en förvånasvärt bra bok.


Ha en bra dag!!


Kram Nilla





Av Pernilla - 21 juli 2008 09:11

Ja i Lördags var vi väg på en underbar tur till Björnlanda!


Vi hade fika & korv med oss, vädret var soligt & gott.....


Tyko älskar att bada, det är mer än man kan säga om mina badkrukor, fast med lite godis, lock & pock så fick vi ut Rocky en bit i allafall!


HÄR finns bilder.


I dag ska jag passa Tyko, Annika börjat att jobba i dag efter sin semester, behöver jag säga att det vars seeeegt för henne........


Tyko ska vara med Annika på jobbet är det tänkt, men han måste ju "skolas" in, och första dagen efter semestern är inte den bästa *S*


Tyko är en mycket trevlig liten herre

"BRA JOBBAT CINA på Kalvsjöholms kennel"


Han både ser bra ut och är bra i sättet, han är framåt, kavat & orädd!!


Samtidigt är han lyhörd & lätt lärd!


Rocky & Rex är MYCKET tåliga med honom, han kommer undan med det mesta *S* fast går han över deras gräns, så säger dom i från & då lyssnar Tyko, vi människor kan aldrig uppnå samma tydlighet som hundarna i deras språk, och se & veta vad som är acceptabelt i deras värld.


Så vi låter dom sköta det mesta själva, Tyko & grabbarna kommer ju att träffas i princip varje dag, så det gäller att dom kommer överens.


I går var jag nere hos Mikaela på Bäckebol Zoo & köpte mat, Annika passade på att köpa en tygbur till Tyko, som han ska ha när han är kontors råtta. (Annika hälsar & tackar för bra pris)


Hoppas att alla får en bra Måndag.....


Kramen Nilla



Av Pernilla - 19 juli 2008 07:38

Nästa helg 26/7 kl 12.00 tänkte jag ha en Västgötaträff i Delsjön, först tar vi en härlig promenad & sen fikar vi.


Tänkte också att vi skulle prata om en längre tur lite längre fram, som inkluderar kanot & övernattning!


Maila mig gärna och meddela om ni kommer, senast 25/7

pernilla.wester2@comhem.se



Sen vill jag tillägga till alla som gnyr om att saker och ting inte görs!!


GÖR NÅGOT SJÄLVA!!!!!



Mvh Nilla





Av Pernilla - 18 juli 2008 08:20

Ja nu är jag hemma från min trevliga resa till Örebro.


HÄR finns lite bilder.


Jag har haft jätte kul & ätit gott!


Ser att det är en människa i Ulvus blogg som fortfarande retar sig på mig, TÄNK vilken makt jag har som retar denna person så, så att hon/han inte kan låta bli att ge mig stick komentarer!!


Och SJÄLVKLART så är denna person anonym, DET förvånnar väl ingen??!!


Det är så lätt att vara tyken & otrevlig anonymt!!


Men att säga samma sak i eget namn, nä det vågar man inte, det är så fegt.


Anonyma kommentarer kan kvitta!!


Ja ja nog om detta nu! Nu ska jag iväg till svankällan med ett gäng kompisar & fika!!


kramen Nilla

Av Pernilla - 13 juli 2008 08:06

Ja det gör jag nog! Jag skulle varit 20-25 under Beatles period, Ja Elvis & alla andra sköna lirare på 50-60-talet.


Den tidsepoken verkar ha varit så kul, musiken, bilarna & stilen.


Skulle ge bra mycket för att leva en vecka under den tiden, bara för att få veta, känna av.......................



Så nu ni som läser min blogg & var "ung" på den tiden, BERÄTTA!!!

Hur var det??



En av mina favvo filmer!

GREASE!!


Hoppas att alla får en skön dag!!


Kramen





Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards