Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Pernilla - 30 augusti 2008 08:38

 


Sicken härlig dag att vakna upp till, solen skiner & det är rätt varmt.


Bella på kennel Vikings blogg tog upp en intressant sak på sin blogg & Jenny Pleym har skrivit ett mycket bra inlägg till det, väl värt att läsa!


Ja vart är aveln på väg på våra hundar, varför avlas det som det görs på vissa raser??


Är vi på väg åt samma håll med Västgötaspetsen??


Jag hoppas inte det...


Men vem ska avla & vem ska inte avla, vem avgör vilka hundar som ska gå i avel?


Varför snackar man skit om en viss hane för att han kommer från en viss kennel??


Man till och med ifrågasätter varför den ska användas?


Jag anser att vi andvänder för få indevider i dag & att det andvänds samma hanar allt för mycket!


Jag menar har en hane 35-40 avkommer efter sig så SKA han inte användas mer..


Jag hoppas att jag kan gå på avels konferensen 27-28 sep där kan jag nog lära mig en hel del, hoppas jag....


Nää nu har jag inte tid att sitta här & gagga mer, nu ska jag ut i det fina vädret!!


Kramen Nilla


Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards