Alla inlägg under oktober 2008

Av Pernilla - 12 oktober 2008 08:57

 


Nu har jag definitivt bestämt mig, nästa hund blir en tik med svans, ska inte ha en ny förens om några år, men det blir en med svans i allafall, grå eller brun det spelar ingen roll......


Och det har jag kommit fram till genom att söka info på nätet om stubbsvans anlag, och kom då in på en sida om rottweiler & stubbsvansanlagen

som ledde till spina bifidia


INGEN ROLIG LÄSNING!!


Spina bifida, är det något ni känner till???

 NI uppfödare!!!


Svans defekt


Detta visste jag inget om??!!


Är det något som förekommer hos Västgötaspetsen??


Det slog omkull hela mitt tänk om stubbsvansanlag!


Det pratas om Hd & ögon, men om detta förkommer hos Västgötaspetsen så är väl DETTA viktigare!!!!


Hoppas att alla får en bra dag.....


Nilla

Av Pernilla - 11 oktober 2008 12:54


Då var det lördag, en rätt go dag i veckan!


I dag ska jag bara ta det lugnt & njuta av ledigheten, tänker åka och köpa färska räkor sen, som vi kan smaska på i kväll till en bra film, gör nog aioli också, det är sååå gött.....


Jag har hittat en riktigt god choklad (ja på helgerna får jag synda)

Chocklad med sombrero snacks i


JISSES vad god den är.......


Har varit ute en rejäl runda med doggsen, tyvärr i skitväder men ändå, det bryr sig ju inte hundarna om


Hoppas att alla får en bra dag.....Kramen

Av Pernilla - 10 oktober 2008 18:49

BELLA 

BEYLA

BORIS

&

BEIRON


Sååå söta!!!



Av Pernilla - 10 oktober 2008 07:34

 


Hej är det någorn som vill ha ut en Västgötaspets hane på foder?


Jag har en vännina som heter Irene, hon har en Västgötaspets tik sen innan & skulle vilja ha en hane på foder!


Har ni någon så kan ni kontakta


irene.lennstrand@vargarda.se



I dag är jag ledig, det är skönt, ska bara slappa i dag & så blir det köpe mat


I dag tog jag en citodon & en omeprazol, citodonen för värken i ryggen & omeprazolen för magen (blir kass i magen av citodon) har ätit dexofen ett tag men den hjälper ju inte, ska ringa sjukgymnasten senare i dag & sen läkaren för axeln, inflamationen har kommit tillbaka, så det får bli en kortison spruta till!


Nää nu ska jag ut med hundarna!


Kramen nilla








Av Pernilla - 9 oktober 2008 05:34


Ja vad säger man, nu är det verkligen kris!


Kan ju säga att jag är lite orolig, Mile jobbar på Volvo, ÄN har han inte fått något varsel, men man vet aldrig, tror han ligger på gränsen...


Jag måste vara knäpp, jag tyckte att dom sa på radion i morse kl 4.30 att USA:s President var skjuten, men jag hittar INGET om det nånstans nu på morgonen, jag måste ha drömt det??



I dag slutar jag 14.30 tack & lov


Fortfarande inga bilder på valparna "Suck" men jag hoppas att det kommwer om några dagar, man vill ju gärna se dom små grynen.


Får sätta in en bild på Rex & han bror så länge!










Av Pernilla - 8 oktober 2008 05:35

Pratade med Christinas dotter i går, valparna mår bra äter bra, är lugna & tillfreds....



Kort kommer om några dagar..




Jag ska jobba även i dag 8-16.30, det är liiite segt, är inte hemma förens vid 18-tiden, alltid en massa trafik när man ska hem.


Pratade med Annika i går, dom tyckte att det var VÄLDIGT tomt utan hund, pojkarna speciellt tyckte att det var trist, så kanske men bara kanske, så funderar dom på en ny liten krabat, vi får se....




Hoppas att alla får en bra dag....



Nilla

Av Pernilla - 7 oktober 2008 18:44

Jepp två av varje blev det!



1 stubbad hane & 1 svansad & 1 stubbad tik & 1 svansad



Som det ser ut nu så är 3 grå & 1 brun


Jag väntar med spänning på kort....


Kramen

Av Pernilla - 7 oktober 2008 05:07

Ja i natt så kom puppisarna, det blev 4 st


Jag vet att det är 2 hanar bruna, stubb & långsvans men dom andra två vet jag inte könet på 


Jag fick ett sms om pojkarna & sista Smset kom vid fyra i natt och då stog det att alla 4 låg & diade


Så ni/jag får vänta tills Christina har hört av sig igen, och talat om könet på dom andra två, man kan ju hoppas på att det är tikar!


Nu är valpningen över i allafall (tror jag)


Man vet ju aldrig, det kan ju ha poppat nån mer som jag inte vet om


Skönt i alla fall att My & valparna mår bra!!



Kramen ha en bra dag!!

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards