Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Valpköpare betala utställningen?

Av Pernilla - 15 november 2008 08:26


Det finns folk som gapar högt och mest om sina hundars "meriter"  och ja det är  DYRT att flänga runt på 8-10 utställningar/år!!! Då måste man sälja valpar (dyrt) för att få råd med utställningen!!!!!


Men att flänga på utställningar på det viset får gå på nöjeskontot och det ska inte valpköpare behöva betala. Ingen ska inbilla mig att en hund med 10 x CK är "bättre" än en hund som fått 2 x CK.


Valparna ärver ju inte meriterna...



Jag ska erkänna jag skulle inte ge ett nikel över 9.000kr


Så nu vet ni det, så vill ni att jag & såna som mig ska köpa valp så får dom inte kosta mer än 9.000


Men som sagt det är upp till valpköparen att avgöra vad som är för mycket!



MEN man är INTE en sämre valpköpare för att man i inte kan hosta upp 10-20 tusen...


Så ja det är inte konstigt att blandras handeln blommar!!


Over and out



/Nilla





 
 
Erika

Erika

15 november 2008 09:11

Tänk vad världen är liten i bland!!

Roligt att se dig igen och tack för fika sällskapet!

Kram Erika

http://www.arnellslantbruk.se

 
Ingen bild

Evigt tacksam

15 november 2008 18:40

"Så nu vet ni det, så vill ni att jag & såna som mig ska köpa valp så får dom inte kosta mer än 9.000..."


Vad skönt, då måste jag inte sälja mina valpar till såna som dig, tack och lov!

 
Ingen bild

Nilla

15 november 2008 18:47

Vad bra "Evigt tacksam" då är vi överens!

För jag vill ju inte köpa av dig heller!!!!!

 
Ingen bild

håller med

15 november 2008 18:49

ha ha

 
Lisbeth

Lisbeth

15 november 2008 22:21

Usch, nu börjar detta trista käbbel igen, och naturligtvis anonymt - det förpestar stämningen inom västgötaspets! Så billiga och plumpa kommentarer - jag mår illa...

Vem man vill köpa från eller sälja till är till alla lycka en privatsak som man bestämmer över själv.

Dessutom håller jag med Pernilla om att 10.000 är en högst opåkallad prisnivå för västgötaspetsvalpar. Vgs är inte svåra att föda upp som t.ex vissa dvärghundar eller mycket storvuxna raser.

Det finns ingen anledning att generellt höja priset med flera tusenlappar bara på ett år.

Om nu någon har speciellt finfina hundar - det är ju skillnad på folk och folk! - och vill avspegla det i priset, så är det helt OK.

Men detta betyder inte att alla andra per automatik ska haka på. Nån j---a ordning ska det väl vara även bland västgötaspetsuppfödare!

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marianne

15 november 2008 23:31

Men Lisbeth, hur var det nu?

Du skulle inte ge dig in i debatten, eller var det inte så?

Och ändå är du här, gafflandes medans du försvarar en hundvärldens paria med svingande svärd..

Det jag har lärt mig är åtminstone att ta lätt på dina konstateranden och "löften".

Ja jisses, vems ord ska man lite på?

 
Ingen bild

Nilla

15 november 2008 23:55

Citat Hundvärldens paria med svingande svärd.. Slut citat

Tack för den Marianne, inte viste jag att du talade för HELA hundvärlden

Tror faktiskt inte att jag är oönskad i hela hundvärlden, mycket möjligt i en del av VGS-Världen.............


 
Ingen bild

Marianne

16 november 2008 00:58

Kära Pernilla, jag talar inte för hela hundvärlden, men när du konstant skriver att så här är det minsann i vgs-världen ditten och datten så finner du själv inga problem med att "prata för hela hundvärlden.."

Skönt att höra att dina sanningar är "riktiga" sanningar och alla andras skitsnack....

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 07:33

Vilka jävla sanningar KÄRA Marianne!!

Vem fan har påstått att det jag säger ÄR sanningar! Det är MINA åsiket & tankar om vad JAG tycker!!

Sen att du & vissa folk retar sig till döds av vad jag skriver & tycker att det är skit, ja det kan inte jag hjälpa!!

Vad jag tycker om avel, utställning, priser på valpar mm det är ju vad JAG tycker, fattar inte varför vissa tar åt sig så.......

 
Ingen bild

ego

16 november 2008 09:16

Så var tjafset igång igen!!! Det värsta är bara att "hela västgötaspetsvärlden" blir inblandad eftersom namnet på bloggen gör att gemene man tror att detta är någon sorts allmän "rasblogg" alla blir drabbade - jag vet inte om det finns någon vinnare möjligen att de hetsigaste kommentatorerna inkl blogginnehaveren.
Det verkar ju vara viktigare hur många kommentarer varje inlägg förorsakar än vad som sägs.
Snälla Pernilla om det finns någon trovärdighet i ditt "värnande om rasen" så var snäll och byt namn på din blogg! Så slipper vi allt smutskastade av snart allt som rör dessa trevliga små jyckar ( och deras ägare och uppfödare) som helt klart gjort sig förtjänta av betydligt trevligare bemötande.

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 09:27

Ohh nej byta namn gör jag inte & det är inte hundarna det är fel på!!

Allså helt ärligt så ser jag inte problemet, jag är inte ute efter att smutskasta nån, men att ta upp olika saker som rör rasen anser jag inte vara fel.

Det är när folk spottar ur sig elaka 6 felaktiga komentarer anonymt som som det blir smutsigt.

I stället tycker jag att ägarne/uppfödare kan komentera (eller låta bli, det är valfritt) på ett snyggt sätt och visa att det faktiskt finns MYCKET trevligt folk i Vgs-världen, för det är ju faktiskt så att övervägande är trevliga, eller hur?

Man behöver absolut inte tycka som jag......

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 09:34

En liten kompromis! "Nöjd nu ego?"

 
Lisbeth

Lisbeth

16 november 2008 09:40

Det är riktigt att jag efter 10 år med västgötaspets, känner en allt starkare önskan att inte vidare beblanda mig med den här världen... Och det beror inte på hundarna, utan på alla skrivande kretiner som ser som sin livsuppgift att racka ner på sina medvandrare.

Jag vet inte vem Du är Marianne, och vet inte om jag vill veta det heller...

Men Pernilla står åtminstone för sina åsikter och gömmer sig inte fegt bakom anonymitet.

Dessutom måtte väl den här bloggen ha ett läsvärde för många, då den konstant ligger högt på listan över de 100 populäraste bloggarna - det finns 25.500 bloggar....

Här finns en betydande dubbelmoral - ni som rackar ner på bloggen - och varandra! - fortsätter ändå som vanemissbrukare att kolla varje dag. Krypskyttet fortsätter...

Ingen ska behöva bli kallad hundvärldens paria!
Bråk och stridigheter finns i nästan alla rasklubbar, men efter mer än 40 år i hundvärlden har jag aldrig sett så mycket otidigheter och hemskheter människor utsätter varandra för som inom västgötaspets.

Jag har levt i den förvissningen att våra hundar är en hobby, att man sysslar med detta för den glädje och trevnad som hundarna för med sig.

Tyvärr har en del av västgötaspetsarna ägare som förstör det mesta av nöjet!

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 09:56

Håller med du, Lisbeth.......

 
Ingen bild

hundägare

16 november 2008 11:43

Men snälla hur kan du bara komma på tanken att det är du som ska sätta regler för hur mycket en uppfödare ska ta för sin valp. När man läser dina inlägg får man en känsla att du vet bäst och ska sätta regler för andra. Folk behöver inte alltid dina åsikter. En fri människa har friheten att tänka själs. Det ären skam att du ska pracka på andra dina åsikter. Alla tycker inte om dig. Att vi sedan måste stå ut med dig och dina åsikter på utställningar, där du många ggr vet bättre än andra. Snlla pernilla, du är inte bäst och vet bäst. Ägna dig lite att bli ödmjuk och skaffa lite empati. det var någon som skrev det tidigare och jag håller med. Du är inte omtyckt.Även om du går och slänger omogna komentarer omkring dig. Titta nästa gång att folk går. Hur många är det idag som följer med dig på promenader, VARFÖR är inga fler med. Jag vet att du kommer svara något ironiskt på detta men snälla tänk efter

 
Lucia Wikmark

Lucia Wikmark

16 november 2008 12:33

Nu när jag äntligen och förmodligen bara för en kort stund har en fungerande dator, efter 2 års ständiga haverier och annat strul, så kan jag inte bara låta bli att deltaga i den del av debatten som rör hunderiet. Det är så kul att få KONTAKT när man bor ute i ödemarken.

Övrigt dravel och ordfäkteri betackar jag mig för.


Men Pernilla lova att du säger till om du tycker jag blir för tjötig så skall jag taga detta ad notam.


Men till saken. Visst vore det bra om utställningarna var en måttstock på hur väl hundarna följer rasstandarden. Visst skall det vara en avelsbedömning men så är det ju inte. Det är ett lotteri som mycket beror på handlern, vem denne/denna är och vilken förmåga personen har att framhäva respektive dölja hundens förtjänster och brister. Dagsform och domarens kunskap om rasen samt fria skön som det så vackert heter.

Det förekommer också att domare talar om för varandra vilken hund de skall ta fram. Jag har själv i efterhand fått detta bekräftat av domare. En del följer anvisningen och andra dömer naturligtvis och som väl är efter sitt eget huvud.

Det utkristalliseras ofta två olika typer av hundar i raserna. En utställnings och en brukstyp. Där har vi snart hamnat med västgöten.


Vi har travhästtypen: uppkäkade med nacken i 90 graders vinkel ett ben i vardera hörnan av en helt plan, och därmed, oelastisk rygg. Ett välvinklat bakställ som möjliggör ordentligt påskjut bakifrån så man får den flashiga flygande traven. Detta exemplar skulle inte överleva en dag i min häst eller kohage där den, med sina allt för korta ben, skulle få huvudet avsparkat eller bli ihjältrampad. Men snyggt är det att se på i finalringen. Ett sätt att få fram denna trav är att cykelträna hunden med klövjeväskor och tyngder. Har man litet öga och erfarenhet är det mycket tydligt vilka hundar som är tränade på detta sätt. För att förekomma missförstånd vill jag bara påpeka att det aldrig skulle falla mig in att träna några hundar på det sättet. Tycker personligen att det är ”bodybuilding” och snudd på oetiskt och inte har något med hundavel att göra.


Så har vi brukstypen: fortfarande 3/2 men litet mer kvadratisk, aningen längre ben än den förra typen, med en välmusklad och därmed aningen välvd rygg. Huvudet bärs naturligt i en förlängning av ryggens linje. Bakstället är fortfarande välvinklat men litet åt det rakare hållet för att möjliggöra västgötaspetsens naturliga arbetsgångart "kort galopp" för att tala hästspråk.

En arbetande västgötaspets bör alltså vara mer byggd likt en hopphäst än en travhäst. ”Knycken”, mellan skulderbladen, i ryggkotorna som är till för rörelserna i sidled får inte heller vara alltför tillbakabildad (Det kan vara en fråga om livet när man är en arbetande bondhund.)


Ser man på bilderna från förr så ser man att precis så såg västgötaspetsarna ut. Det finns föga likhet med de eleganta corgi liknande hundar som vi ser i utställningsringarna och på prispallarna. Men det finns naturligtvis undantag.


Enligt min uppfattning och tyckande skall västgötaspetsen inte vara alltför elegant. Den skall vara byggd som bondpojken och bondflickan vilka precis kommit ut från lagår´n INTE konstruerad som en travmaskin.

En sorglig historia angående valppriser. En mig närstående trebarnsfamilj har efter att ha haft Rottisar i ett antal år, med valppriser 14.000 - 17.000 och till och med ändå mer beroende på föräldradjurens meriter, nu gått och köpt en Amstaff valp. För 13.000 kronor.

När jag reagerade bland annat över priset så fick jag till svar, något förvånat: "Men, de kostar ju det."

Valpar skall inte kosta för mycket då träder marknadskrafterna in och det blir buisness av det hela. De får inte heller kosta för litet. Då mister de sitt värde som individer och blir slit och släng. Så hemska är tyvärr vi människor att vi bara värdesätter det vi betalat en rejäl slant för. Det vi får billigt är inte värt så mycket. Emellertid måste de bära sina egna kostnader. Kanske inte så viktigt om man bara har en tik och tar en eller två kullar. Då kan man ha råd att vara "ideell". Försöker man däremot bygga upp en långsiktig avel och stabila linjer är detta inte en ekonomisk realitet. Kvalitet på sikt kostar både tid - kraft OCH tyvärr pengar i dagens samhälle.

Detta är mina tankar och erfarenheter efter 55 år med arbetande västgötaspetsar på en lantbruk med en djurbesättning som omfattat gäss och hönor, 30 talet kor, Hereford och 40 talet hästar, Svenskt Halvblod stofamilj 31 Elmarinastammen och New Forest engelska Bromy linjerna.


Det skulle vara mycket intressant att få höra någon annans synpunkter och erfarenheter av att arbeta med västgötaspetsen i dess rätta element. På landet. På en bondgård.


Lucia

http://www.vastgotaspets.nu

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 14:31

Till Hundägaren...

Och ni/du tycker att JAG är elak & vräker ur mig saker?!

Och jag säger IGEN LÅT BLI!! att läsa min blogg om det retar er så!!

Vet bäst på utställning?

SKULLE INTE TRO DET!!

"Alla tycker inte om mig" Nää jag vet det & jag tycker inte om alla heller, men jag skriver inte det om & om igen på ren elakhet!!

"Du är inte omtyckt" Där kom det igen, näää kanske inte i dina kretsar och det skiter jag fullkomligt i........

Undrar vem som är omogen jag som står för vem jag är, eller fega människor som skriver anonymt!!!

Varför folk inte följer med? ja du det kan bero på många saker, skitprat om mig, att dom inte gillar mig, eller inte har lust, eller inte kan just då, men det kan man bara gissa sig till, för jag tror inte att du reprenterar HELA Vgs-folket (tack & lov)

Men det måste vara skönt att sitta & gömma sig bakom en data skärm och spy galla över mig, men det bjur jag på om det får dig att må bra!!!

 
Ingen bild

Jette

16 november 2008 14:46

När jag köpte våra västgötaspetsar och började gå på utställning så tyckte jag att det var väldigt trevligt folk vid vgs ringen.
Mycket trevligare än i storpudelringen om man nu ska jämföra.
Sen är det ju såklart upp till var och en hur mkt man vill mingla och umgås. Min man vill gärna mingla mkt och är väldigt omtyckt. Jag minglar inte så mkt utan sitter gärna i min hörna. Antingen är jag glad för att mina hundar fick en bra placering eller så är jag sur för att det inte gick bra. Sån är jag. Men jag skulle aldrig racka ner på en annans hund för att den vann över min. Ej heller svärta ner utställningar och säga att det bara är skit för att ngn annans hundar alltid vinner.
Såklart att det är mkt roligare när man jämt vinner och inget roligt om man alltid skulle fått 2:a i kvalitè.
Antingen så går man på uts. och gillar läget eller så får man stanna hemma och tycka att ens hundar är bäst i hela världen.

 
Ingen bild

Västgötaspetsägare

16 november 2008 15:10

Tyvärr kan jag ej sätta ut mitt namn då jag på senaste utställningen av dig ägare till bloggen blev hotad och utskälld av dig. det är detta jag menar med ödmjokhet. Jag tror ej det är dina åsikter eller rättare vet att mycket av vad du skriver är andras åsikter. Därför ett råd till nästa promenad eller utställning ta TIMEOUT. Jag hat haft samma ras i 14 år och aldrig varit med om värre än vad du håller på med. Har suttit bredvid dig på flera utställningar, och att hör dig är inte trevligt. Ibland hör man att vissa raser ger dåligt rykte till rasen MEN NU ÄR DET DU SOM GÖR DET. Skärpning för rasens skull. Jag skulle inte svara på dina inlägg. Men nu är det dags att säga ifrån. Snälla Skärp dig Du är just en sådan man ej vill förknippa med västgötaspetsen Och andvänd inte ursäkten att det är dina tankar och åsikter ses ej mer på dina sk promenader

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 15:53

DU jag har ALDRIG hotat eller skällt ut NÅGON på varken utställning eller promenad!!

Så nu ljuger du IGEN, för jag skulle gissa på att du är "vårdaren" i ny tappning
det är så förbannat genuint elakt att utmåla mig för att vara en människa som hotar och snackar skit om andras hundar......

Du måste verkligen hata mig, men att sitta och blåljuga på detta viset visar vilket skit du är!!

Men jag släpper detta för det spelar ingen roll vad du eller jag skriver, folk får välja vem dom ska tro på!!!

Ord står mot ord.....

 
Lucia Wikmark

Lucia Wikmark

16 november 2008 17:40

Ett litet professionellt tips till dig Pernilla

Kopiera alla inlägg av förtals och mobbningskaraktär och lägg in dem i word dokument ev kan e-postfiler vara bättre.

När du samlat tillräckligt eller har fått nog gör en polisanmälan.

Så har jag fått hjälp med att hantera div skitsnack och mobbning i hundvärlden.

Killarna och tjejerna på jobbet har blivit jätteduktiga på spårning så nu vet jag vilka som förtalat och mobbat mig och kan gå vidare med det ifall jag får lust.

Egentligen intet att ödsla tid på men alltid bra att veta ifall andan faller på.

"Sina vänner skall man hålla nära. Sina ovänner ännu närmare!"

Nu har jag personligen inga ovänner. Är det någon som skulle vilja vara ovän med mig så får de hålla på med det alldeles för sig själva.

Jag föredrar att vistas och umgås med personer som tillför mig något och som jag kan få energi från eller lära mig något av inte de som bara suger energi.

Nu tar i alla fall jag time out. Skall iväg igen, är alltid på resande fot nuförtiden, på jobbkonferens, narkotika denna gången. Förra helgen var det Nordisk Vinnarutställningen i Herning Danmark, Jättekul! och nästa helg är det Freestylekurs för Emma nästa helg igen Stockholm, emellan jobb innefattande avtackn ingen av vår Länspolismästare här i Västra Götaland en av våra hästbarnsägare Krister Jakobsson, Lucia Partyn, Traditionellt Julfirande på Liseberg med Stor Baluns sedan är det snart dax för Sälen, Jul med familjemys, Nyårsfirande, vi är alltid hemma för hästarna oc hundarnas skull, My Dog, Juniorhandlingskurs osv, osv. Naturligtvis hinner vi med hundaktiviteter som agilityträning - viltspår - långritter i skogen, parningar besök hos våra hundbarn som flyttat hemifrån, teater och konsertbesök, mysiga middagar både på tu man hand för husse och mig samt i goda vänners lag.

JAG har varken tid eller lust att tänka onda tankar än mindre formulera dem på någons blogg eller över e-mail eller telefon, eller i något tält på någon utställning.

Fick jag litet tid över skulle jag vilja lära mig att uppdatera Kopparås hemsida alldeles själv. Jag har helt enkelt inte tid, eller lust heller för den delen, att ondgöra mig över andras görande och låtande.

Jag bara undrar vad GÖR alla mobbare och förtalsmänniskor. Har de ingen meningsfull fritid alls?

Kramar från hundfamiljen på Kopparås till speciellt Rex och hans pappa Rocky

http://www.vastgotaspets.nu

 
Ingen bild

Livrädd

16 november 2008 18:50

Lucia, då det inte är någon hemlighet vad ditt yrke är, hoppas jag verkligen inte att du får hjälp "av killarna och tjejerna på jobbet" för att spåra folk som fällt kommentarer kring dig!

I sådana fall omdu själv inlämnat en polisanmälan, men då borde inte ärendet hanteras av "killarna och tjejerna på kontoret"

Har dom lagt ner skattebetalarnas pengar på att gå dina ärenden istället för att sköta andra ärenden som kommer deras väg?!

Skäl för internutredning? Jag bara undrar för ditt inlägg skrämmer mig. Bara för att man så att säga "sitter på insidan" ska man inte ha några förmåner, eller?

 
Ingen bild

Annica

16 november 2008 19:08

Hej Livrädd

Tycker du ska läsa Lucias inlägg igen.

"Ett litet professionellt tips till dig Pernilla


Kopiera alla inlägg av förtals och mobbningskaraktär och lägg in dem i word dokument ev kan e-postfiler vara bättre.


När du samlat tillräckligt eller har fått nog gör en polisanmälan.


Så har jag fått hjälp med att hantera div skitsnack och mobbning i hundvärlden.


Killarna och tjejerna på jobbet har blivit jätteduktiga på spårning så nu vet jag vilka som förtalat och mobbat mig och kan gå vidare med det ifall jag får lust."

Hon vill att Pernilla ska göra en polisanmälan för att poliserna är duktiga på spårning

Annica

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 19:10

Och Lucia är inte en skattebetalare?

Jag skulle snarare bli livrädd om det INTE gick att spåra ip adresser, för det går, inte svårt alls faktiskt.......

 
Ingen bild

Livrädd

16 november 2008 19:14

Och som vanligt läses inte inläggen korrekt!

Ja, Lucias uppmaning om polisanmälan är inte fel,men mitt inlägg gällde att proceduren som hennes ärende har genomgått verkar ha gått en annan väg en vanlig skattebetalares.....

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 19:21

Varför skulle det vara fel att få hjälp av sina polis kolleger på jobbet?

Så du menar att hon ska åka till en annan station eller vad??

 
Ingen bild

av

16 november 2008 19:27

Som fan läser bibeln och på sej själv känner man andra är två gamla talesätt.

Kanske Livrädd sitter i glashus. Verkar i alla fall ha blivit ja just LIVRÄDD.

Kanske inte utan anledning?

 
Ingen bild

Peter

16 november 2008 19:41

Nu tycker jag att det har spårat ur till personangrepp igen.

Får inte någon stå upp till Pernillas försvar utan att råka illa ut?

Inte ens lagens långa arm? Verkligen läge för anmälan Pernilla.

Tack för en i övrigt bra blogg som verkligen tycks behövas.

 
Ingen bild

Livrädd

16 november 2008 19:42

Det är fel att få hjälp av kollegor på jobbet i detta avseende pga av yrkesutövningen i sig.

Yrket innebär en myndighetsutövning och dom arbetar för medborgarna.

Att ta ett grovt exempel;om en polis stannar en annan polis för fortkörning,ska denne gå fri?

Om en polis har problem med sin granne som är "elak" mot sagda polis på internet, ska polisens kollegor kunna spåra vem det är via jobbet?

Är detta rätt!?

Lika ska vara lika!

 
Ingen bild

medlem skv

16 november 2008 19:53

nånstans frågade lucia om man inte kunde diskutera västgötaspetsen. Det är ett bra förslag istället för allt tjafs.

jag tycker Pernillas blogg är bra men skulle den inte finnas på klubbens hemsida istället?
Då kunde man ta bort dom anonyma så debatten handlade mer om rasen på ett seriöst sätt.

Sen är det bra när dom som skriver har mod att skriva sina namn som lisbeth o Pernilla lucia och några andra.

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 19:56

Fråga 1 NEJ För polisen har gjort fel som kört för fort!

Fråga 2 JA för polisen är utsatt för brott

Motfråga ska polisen vara rättslösa?

 
Ingen bild

Livrädd

16 november 2008 19:59

Polisen ska absolut inte vara rättslösa, men allt måste ha sin gilla gång.

Har en polis en klagan, ska en polisanmälan göras för att sedan utredas i prioriteringsordning.

Som sagt,poliser ska inte vara rättslösa men inte heller få fördelar av sitt yrke.

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 20:00

Tack för att du tycker att min blogg är bra (Tror att jag vet vem du är medlem)

Min blogg är min blogg och ska så förbli MEN jag tycker att SKV kan öppna en egen eller ett forum!

För behovet att diskutera finns ju uppenbarligen!

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 20:03

Jag tror inte att det bara är polisen som har fördelar i sitt yrke ( nu vet vi ju inte om det var så i detta fallet) men jag tror att dom flesta yrken har "sina" förmåner...

 
Ingen bild

Livrädd

16 november 2008 20:09

Eftersom det är en MYNDIGHET så får det inte gå till så!

Sen om Ola i charken får bättre pris på skinkan så ska inte Pelle polis få sin bilstöld utredd fortare!

 
Ingen bild

Lena

16 november 2008 20:11

Nu har vi kommit lite långt från vgs.

Men lvrädde Livrädds sista påhopp var så urbota dumt

"Om en polis har problem........ska polisens kollegor kunna spåra vem det är via jobbet?"

Livrädds fria fantasier är helt ointressanta.

Vi lever i ett rättssamhälle och naturligtvis har en polis samma rättigheter som alla andra. Vem ska göra och hur ska annars jobbet göras? Det är väl därför polisen finns. För att hjälpa ALLA. Inte bara vissa.

Knäck den nöten. Gå och lägg dej Brighthead! Sov en vecka eller två så hjärnkontoret klarnar.

Du mår mycket bättre sen.

 
Ingen bild

Karin L

16 november 2008 20:13

Så var dom anonyma påhoppen igång igen. Pernilla talar ju om gång på gång att detta är hennes personliga åsikter. Något som alla har rätt att ha. Det måste vara något fundamentalt fel på dessa personer som under anomymitetens dolda mörker ägnar sig åt påhopp. Om det är någon/några som är en skam så är det ni.

 
Ingen bild

Karin L

16 november 2008 20:18

Tog mig några minuter innnan lag skrev mitt inlägg. Bra idé med att spåra IP adresser.
Håller med om at det behövs ett forum på Skv. Händer inte så mycket på den sidan, tyvärr. Vad är livrädd livrädd för??

 
Ingen bild

Jonas

16 november 2008 20:28

Jag tycker varken Ola eller Pelle ska ha några fördelar av sina jobb!

Vad är det som diskuteras? Är det någon som vet något om någon som haft en felaktig för del av sitt jobb.

I så fall visa civilkurage och gå vidare med det. Om ni vill veta min uppfattning så tycker jag det är alldeles för mycke snack och för lite verksta´.

Stå för det ni tycker! Tala om vad som är fel och gör något åt det!

 
Ingen bild

Nilla

16 november 2008 20:38

Ja vad är det som diskuteras? DET undrar jag med.......

 
Ingen bild

Lena

16 november 2008 22:51

Tror vi är rätt många som undrar över det..........

 
Ingen bild

håller med

16 november 2008 22:53

Så dumt det kan bli........

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards