Direktlänk till inlägg 20 november 2008

25 år i hunderiet

Av Pernilla - 20 november 2008 06:13

Är det en garanti på att jag KAN hund!


NEJ absolut inte..


Det beror ju på VAD jag har tagit till mig under dom åren, jag började vid 14-15 års ålder att passa & gå ut med grannars hundar, det var hundar i varierande storlek & åldrar, gick hur bra som helst, jag tränade, och även där kunde hundarna olika mycket!


Jag minns speciellt en som hade en blandis mellan Boxer, Schäfer & Rottis, Buster hette han, den hunden trodde att han var en gåva till omvärlden, ville inte lyssna på någon & hatade hanhundar, denna hund gick jag ut med, han hoppade, gafflade & högg i bland efter mina händer...


Inte fan slängde jag honom på rygg, hängde upp honom eller slet i kopplet & jag bar definitivt inte omkring på honom

(hade jag inte gjort ens om jag hade orkat)


Utan jag var bestämd, ryckte till & sa NEJ, när han slutade så fick han belöning....


Det var säkert rätt beslut att avliva rottisen i senaste programet av hundcoahen men mest pga att den skulle slippa hamna hos fler som betede sig lika illa..


Den hade ingen dådkraft, var osäker & rädd


FAST


Ändå skulle han bära omkring på den?? För det var bra övning på domenanta hundar..


Får inte ihop det där??


Åter till Buster, fick jag ordning på honom, jo då det fick jag, det tog lite tid, men det gick!!


Buster var 11 månader när jag började med honom & redan stor som ett hus!


Jag menar inte att man aldrig ska ta tag i sin hund. eller tillrättavisa den, för det gör jag med mina, men att ta sig an en problemhund sätter stora krav på dig som förare, och att dänga omkring med en osäker hund gör den ännu mer osäker..


Sen fattar inte jag varför man ska ge sig på och klippa klorna på en hund man haft hemma i en vecka, det momentet ogillar dom flesta hundar UTAN att vara en problemhund...


Jag hade väntat & när det var dax, satt på en munkorg!


Som sagt MÅNGA år i hunderiet garanterar inte kunskap i alla lägen..


JAG är långt i från fulllärd, det kan man aldrig bli...


Sen var nog det bästa för rottisen att få somna in, för den var farlig, men den skulle ha sluppit den behandlingen den fick innan......


OBS! OBS!


Detta är min åsikt, kanske har jag fel kanske har jag rätt!!


Men detta är vad JAG tycker.....


//Nilla

 
 
Ingen bild

Annica

20 november 2008 06:58

Hur kan du ha 25 år inom hunderiet. Du har väl precis fyllt 25? JAG är i alla fall inte äldre!

Annica

 
Monica, Wera & Ärtan

Monica, Wera & Ärtan

20 november 2008 09:22

Är du intresserad av att vara med på en agilityuppvisning?
29 nov kl 11.30-13.30
PLATS Angereds centrum (dom firar något jubileum)
UPPVISNINGARNA STARTAR 11.30, 12.00 och 13.00
Prova-på med egen hund kl 12.30

Samling 11.00
Underlag: gräs

Vet du fler som kan vara intresserade?
Hör av dig snarast till mig via wilma_monica@yahoo.se eller 0520-19820. 0735-944988

http://www.123minsida.se/galnawera

 
Ingen bild

Karin L

20 november 2008 10:36

Har inte sett programmet. Har tagit omplaceringar hela mitt liv. Hundar med mer eller mindre problem. Kommit rädda och undrande. Vad är du för Någon? Skulle aldrig komma på tanken att börja med kloklippning. Har också insett att man kommer mycket långt med beröm. Visst är jag bestämd och NEJ. Men,
beröm och kel för gott uppförande har fungerat bäst hemma hos mig. Genom mitt hem har sju stycken omplacerade hundar passerat/finns hos oss. Håller med Nilla, fullärd blir man aldrig!!

 
Ingen bild

m

20 november 2008 18:43

nu har det varit lugnt här ett par dagar.. vad har hänt?

 
Ingen bild

x

21 november 2008 08:01

"klappar"

 
Ingen bild

Nilla

21 november 2008 08:04

Till x klappar vad??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards