Alla inlägg under november 2008

Av Pernilla - 25 november 2008 07:29


Och kärringarna som finns i andra änden!!


I förrgår skulle Marko springa till bussen (han var sen) kl var ca 17 och det hade mörknat!


Vi har en raksträcka ner till bussen & det var den min son sprang på, när han kommit halvvägs så ser han en tanta stå på ena sidan & en liten golvmopp på andra, när han kommer nära så skriker tanten rätt ut & Marko kastar sig ner på ändan ( Skadar svanskotan) och glider fram, då visar det sig att hunden gick i flexi!!!'


Marko hade inte en chans att se det & blev naturligvis förbannad

(MED RÄTTA)


Hur fasen kan man gå på ena sidan av vägen i mörker & ha hunden på andra sidan i flexi, hur tänker man då??


INTE ALLS förmodligen!!


Från det ena till det andra, tittade Cesar M & Freddan på hundcochen i går, Cesar är duktig inge snack om saken men Freddan ja där vidhåller jag att han är för hård, rycker skriker & gapar för mycket på hundarna!


Synd att påstå att han ger lugna signaler till dessa hundar!!


För jag tycker att du kommer mycket längre i hundträning med att ge lugna signaler till en hund, självklart behöver dom en tillrättavisning också, men att hålla på och rycka & slita i dom, nej det blir inge bra!!


Var ju i väg till sjukgymnasten i går med min axel, och om den inte blir bättre kanske det blir Op, inge kul alls, så jag hoppas att den kan bli bra utan ingrepp!!



I dag ska jag och Lena åka i väg och titta på dessa fulingar



Ha en bra dag!!


//Nilla







Av Pernilla - 24 november 2008 05:58

 Här kommer länken med bilder på valparna!!


Hoppas att alla får en bra dag, i dag ska jag jobba & sen i väg till sjukgymnasten med axeln!!


Kramen


// Nilla

Av Pernilla - 23 november 2008 18:12



Puppisarna var superfina, men det blev inte Beiron utan Boris som kommer att flytta in hos Annika om ca 3 veckor!!





(Lilla Loke)


Återkommer med mer bilder senare....


//Nilla

Av Pernilla - 21 november 2008 22:37

Resterna av en cirka 4 000 år gammal hällkista vid Delsjön i Göteborg, kistan täcktes tidigare av ett par takhällar. Carl von Linné besökte hällkistan den 11 juli 1746 och skriver om den i sin "Västgötaresa": Kungsgraven låg i sydost från Karlebäck uti en liten ätteplats med upprättade stenar: hon var 2½ famn lång, 1 famn bred och eljest byggd såsom Hjelmars grav vid Falköping.



I Delsjön finns det intressanta saker att beskåda!!



// Nilla

Av Pernilla - 21 november 2008 07:53


Som svar till m, så får jag väl säga att folk har förhoppningsvis tagit sitt förnuft till fånga!


Och sen kan man inte sitta & ljuga i min blogg gång efter gång och tro att det inte avslöjas!!


Ja ja nog om detta!


I morgon åker jag & Annika & hennes barn till Lund för att titta på Rex valpar, kanske kanske så ska hon ha en son efter Rex.


I dag ska jag bara ta det lugnt, visserligen städa & tvätta men ändå, jag jobbar inte.......


I natt har det snöat i Göteborg, töat & snöat igen



Ha en helt underbar fredag......


Kram //Nilla


Av Pernilla - 20 november 2008 06:13

Är det en garanti på att jag KAN hund!


NEJ absolut inte..


Det beror ju på VAD jag har tagit till mig under dom åren, jag började vid 14-15 års ålder att passa & gå ut med grannars hundar, det var hundar i varierande storlek & åldrar, gick hur bra som helst, jag tränade, och även där kunde hundarna olika mycket!


Jag minns speciellt en som hade en blandis mellan Boxer, Schäfer & Rottis, Buster hette han, den hunden trodde att han var en gåva till omvärlden, ville inte lyssna på någon & hatade hanhundar, denna hund gick jag ut med, han hoppade, gafflade & högg i bland efter mina händer...


Inte fan slängde jag honom på rygg, hängde upp honom eller slet i kopplet & jag bar definitivt inte omkring på honom

(hade jag inte gjort ens om jag hade orkat)


Utan jag var bestämd, ryckte till & sa NEJ, när han slutade så fick han belöning....


Det var säkert rätt beslut att avliva rottisen i senaste programet av hundcoahen men mest pga att den skulle slippa hamna hos fler som betede sig lika illa..


Den hade ingen dådkraft, var osäker & rädd


FAST


Ändå skulle han bära omkring på den?? För det var bra övning på domenanta hundar..


Får inte ihop det där??


Åter till Buster, fick jag ordning på honom, jo då det fick jag, det tog lite tid, men det gick!!


Buster var 11 månader när jag började med honom & redan stor som ett hus!


Jag menar inte att man aldrig ska ta tag i sin hund. eller tillrättavisa den, för det gör jag med mina, men att ta sig an en problemhund sätter stora krav på dig som förare, och att dänga omkring med en osäker hund gör den ännu mer osäker..


Sen fattar inte jag varför man ska ge sig på och klippa klorna på en hund man haft hemma i en vecka, det momentet ogillar dom flesta hundar UTAN att vara en problemhund...


Jag hade väntat & när det var dax, satt på en munkorg!


Som sagt MÅNGA år i hunderiet garanterar inte kunskap i alla lägen..


JAG är långt i från fulllärd, det kan man aldrig bli...


Sen var nog det bästa för rottisen att få somna in, för den var farlig, men den skulle ha sluppit den behandlingen den fick innan......


OBS! OBS!


Detta är min åsikt, kanske har jag fel kanske har jag rätt!!


Men detta är vad JAG tycker.....


//Nilla

Av Pernilla - 19 november 2008 06:17

 Och det utan en MASSA meriter & utan att kosta skjortan!!


Och jag vet att dessa valpar är nog så fina ändå!



Nästa vecka kommer Strega, ska passa henne i ca 4 veckor när matte & husse är i Brasilien....


Och jag väntar fortfarande på det där hemska personalmötet som skulle bli så jobbigt för mig "Flinar"



Ha de`


//Nilla

Av Pernilla - 18 november 2008 06:17


Halkade in på tv4+ i går & tittade på ett program som heter hundcoachen, att man får sända sån skit?


Killen var ju inte klok, att greppa, klämma, tvinga en rottis på det sättet som han gjorde provocerar i stället för att lugna hunden, han vräker den på rygg i en så kallad alfa rullning men lyckas inte hålla kvar den där, hunden är inte ett dugg avslappad....


Visst det var problem med hunden men inte går det att lösa aggresivitet med att hänga upp en hund i kopplet, dänga den i backen & gapa på den, det skapar ju inge förtroende mellan hunden & föraren..


Hoppas att detta program läggs ner...


Ha en bra dag


Kramen Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards