Alla inlägg under november 2008

Av Pernilla - 10 november 2008 05:47


Denna veckan ska jag på 2-dagars kurs i palliativ vård, ett kännbart ämne som berör mig mycket, för mig är det den absolut mest givande vården.


(Palliativ vård betyder vård i livets slutskede)


Hoppas att alla får en bra dag..


Kram Nilla




Av Pernilla - 9 november 2008 07:57

Valp pris debatt



Ja vad ska man säga??


I bland finner inte ens jag ord hur människor är funtade....


Ja jag ska starta kennel om ca 4-5 år, köper in en tik om ca 3 år och då tar det minst 2 år innan valpar är att tänka på


Och då har jag i allafall ca 12 år med rasen bakom mig!


Hur jag gör & vad jag kommer att göra med valpar & föräldra djur är upp till mig och för dig att vänta och se.


Men att påstå redan nu i dagsläget att det kommer att bli sämre valpar & dåliga föräldra djur är både löjligt & elakt.


Varför börja snacka ner en kennel som inte ens finns än?


Är det god uppfödar anda??


Är det så vi för rasen framåt!


Ja ja ....



Mvh Nilla

Av Pernilla - 8 november 2008 10:08

Valppris debatt



Hej mina goa & ogoa vänner, i dag vaknade jag sent, och ska ta mig en långtur med hundarna!!


Väntar på nya kort på Rex valpar men det dröjer "Snyft"


Ska åka & titta på dom 22/11 det ska bli kul......



Återkommer lite senare.


Kramen Nilla





Av Pernilla - 6 november 2008 06:53

 Lägg ditt ord i debatten


Det var många bra funderingar, kul när det förs på en sansad nivå.


I dag ska jag åka till Örebro & mormors begravning, det blir en resa på ca 60 mil samanlagt, jag & min bror åker hem samma dag!


I dag ska även Annika op sin höft, tänker på henne & önskar henne lycka till....



Mina tankar i dag gär även till en vän som har det väldigt svårt & jobbigt just nu!



Kram


Nilla

Av Pernilla - 5 november 2008 17:53

Av Pernilla - 5 november 2008 08:03


 

Ja då har det hänt, USA har fått en svart president, jag ska i ärlighetens namn säga att jag har inte följt detta val, men jag lyssnade på Obamas tack tal i morse & han verkar ju veta vad han pratar om, önskar honom lycka till!!!


Har mer ont i halsen i dag, näsan är bättre, men har fått fantom smärtor i huvudet, för jag kan ju inte ha ont i något jag inte har!! (Enligt vissa då)


Har bestämt mig för att höja språng & parningsavgiften, för tar folk mellan 9-10.500 för en valp, så är det dax att höja det med!


Inköp av tik kommer att ske om ca 3 år, då är Mile troligtvis klar med jägarexamen & behöver en "egen" hund


Rex kommer att vara eftersökshund & Rocky "hjälpare"


Nää jag ska väl försöka att ta mig ut med hundarna!!


Ha en bra dag.........



Nilla






Av Pernilla - 4 november 2008 16:27


Ja jag är hemma från jobbet pga att jag är sjuk, har feber, nästäppa & halsont!


Och har då roat mig med att goggla på Västgötaspets ( Gör jag rätt ofta)

och började spana på priserna, jisses vad vissa tar betalt 10.000 tar en kennel, är ni uppfödare verkligen uppe i dom priserna??


Kan ju tycka att 8.000-8.500 är mer rimligt!

9-10.000 är FÖR mycket.


Rocky köpte jag för 6.500 för snart 7 år sen, Rex kostade 7.500 för ca 3½ är sen.


Ska en valp få kosta hur mycket som helst?


Hoppas att alla får en bra em/kväll



Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards