Alla inlägg under december 2008

Av Pernilla - 9 december 2008 07:35


Fick en mail i går från Maarit på Mizacks Kennel om henmes nya företag


Sallatos Tampotryck


JÄTTE kul, jag har redan beställt 2 T-shirts med tryck, på Rocky & Rex perfekt att ge bort en till Mile i julklapp, en ska jag ha själv!


Det blir denna på framsidan



Och denna på baksidan



Till helt överkomliga priser!!!


Berättade detta för Annika & hon beställde genast 2 st med Loke på, ska bara hitta en bra bild på Loke...


Ta en titt & jag lovar att ni inte blir besvikna!!


*********

Nu till något helt annat, tittade på Cm & Fredrik Steein i går, men jisses allså är det ingen som reagerar på att Fredrik rycker, drar, nyper & sliter i hundarna???


Tittar man på Cm så gör han en "stöt" med handen, använder kropps språket & är jätte lugn!!!


FS gör precis tvärtimot vad jag skulle göra vid hundmöte, jag slappnar av , kopplet i en båge, pratar berömer hunden...


Vad gör FS han rycker till stramar upp kopplet, "hänger hunden" om den så mycket som tittar på den andra hunden, han sätter hunden ner med "våld"  och är allt annat än lugn Visst han får hundarna att lyda, MEN med rädsla!!!


Det blir väldigt spänt & stramt.....


Tittar man på CM så lär han ut att man ska slappna av, koorigera hunden, men vara väldigt lugn & se det funkar det med!!


Mvh


// NIlla

Av Pernilla - 8 december 2008 06:17

 


Har folk blivit tokiga, i gårdagen blogg så satt det någon & förde en dialog med sig själv uppenbarligen!!


Lisbeth hade inte skrivit i bloggen & jag hade inte svarat??


Är det en som håller på? eller är dom flera??


Fortsätter detta så kommer jag, även fast det bär mig i mot att läsa inläggen innan jag godkänner dom!!


Jag har varit i mot det hela tiden, då jag tycker om att föra en öppen dialog i min blogg, men om folk börjar att utge sig för att vara nån annan, ja då har dom gått ett steg längre än att vara anonyma, då är man ute efter något annat!!




Ja ja får se hur det går med parningen, Rocky blev halt i höger tass i går kväll, det är den högra trampdynan som är lite svullen & öm, får se hur det utvecklar sig under veckan!


Hoppas att alla får en bra start på veckan, det är ju trots allt måååååndag........



Av Pernilla - 7 december 2008 10:46





Om allt går enligt planerna!!

Av Pernilla - 7 december 2008 08:34



Var rädda om varann!!



Av Pernilla - 6 december 2008 18:28


Jag tror tamefasen att årets rasmonter på Stora Stockholm är den bästa någonsin!!!


Såå jäkla HÄFTIG!!


Kolla in den här


JÄTTE fång rosor till dom som byggt & designat den!!




// Nilla



Av Pernilla - 6 december 2008 08:35


En halv knäckemacka med leverpastej får mina hundar varje morgon & dom tycker att det är så gott...



Ska snart hämta upp Strega hos Annika & vi ska ta en tur ner till klubben!


Jag bakade saffrans muffins i går igen, dom blev jätte goda!


TÄNK!


Finns det verkligen inga grå stubbade avelshanar??


DET måste det ju göra!


Annars är vi illa ute.........


Finns det brun/röda stubbade hanar då??


Jag har en......


Av Pernilla - 5 december 2008 15:15


Jag har en, Lill-Tegens har en...


(Rocky 2008)


Men var finns alla andra?



Kram Nilla

Av Pernilla - 5 december 2008 05:43

Detta skrev Agnes i min blogg i går, nu tror jag inte för ett ögonblick på att personen i fråga heter Agnes, men det är skit samma!

Citat

"Varför inte ställa upp själv att ge tillbaka lite av vad man fått, skapar en bättre förståelse för dig"  Slut Citat


Nr 1 Jag har stått i ramontern & hållt/gjort den 1 år + att jag stog en hel del på WDS


Så såg den ut då! My Dog 2006


Ge tillbaka lite av vad man fått??


Vad har jag fått?


Jag har betalt mina hundar & jag betalar medlemsavgift, för det får jag tidningen 4/g år


Vad har jag fått mer ??


Och vem har sagt att jag inte är villig att "ställa upp" på att stå i montern, jag frågade OM det skulle vara någon i år!!


Jag har därimot gett en del av min tid & av mitt intresse, jag har fixat med aktiveringar, jag har gjort reklam för rasen!



Länk

Sid 17



Så snacka macka med er..........



// Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards