Alla inlägg under december 2008

Av Pernilla - 4 december 2008 06:24

Är det någon som vet om det ska vara någon rasmonter på My Dog i år?



Jag har inte hört något & och inte sett något skrivet om det på SKV:s hemsida


Jag hoppas vekligen att det ska vara en i år också


Och om det ska vara en så är det väl dax att börja ragga folk & planera....


Eller plockar man folk internt??


Själv ska jag inte ställa på My Dog i år, delvis är det för dyrt!!



Och sen så finner jag tyvärr inget jätte nöje i det längre


Ha en bra dag


Kramen Nilla

Av Pernilla - 3 december 2008 06:15

 


Det smärtar mig så otroligt mycket när jag läste om Mathias 17 år som blev knivmördad i Göteborg i helgen


Det är en sån där bottenlös smärta som som gör så ont att man knappt kan andas


När jag var 13-14 år blev min bror Morgan knivmördad.



Jag har själv en grabb på 17 år och jag kan bara ana mig till den fruktansvärda smärta & vanmakt föräldrarna känner.


Vart är vi på väg?


HUR ska vi få stopp på ungdomsvåldet?


VI måste göra något!!!


// NIlla

Av Pernilla - 2 december 2008 17:40

 


Ja det är en bra fråga man kan ställa sig!


Jag kan ju bara gå till mina hundars uppfödare, Rockys har jag ingen kontakt med längre, men har fått råd när jag frågat tidigare 


Rex uppfödare har jag ochså fått många & bra råd ifrån..


Det är ju otroligt viktigt att man får bra & ärliga råd från sin uppfödare, sen väljer man ju själv vilka råd man tar till sig & följer, men man hoppas ju att uppfödaren kan sina linjer, vad som är bra & vad som är mindre bra att avla med/på.


OCH det är viktigt att valpköparen också är ärlig mot sin uppfödare!!


Ömsesidig respekt!


Ha en fortsatt bra kväll!

Av Pernilla - 2 december 2008 14:32

Ja det har jag bakat i dag, att dom är glutenfria beror på att Annikas son Zackariaz inte tål gluten!!


Så här fina blev dom.


Ha en fortsatt bra dag!!



Av Pernilla - 2 december 2008 07:48


I dag är jag ledig, man njuter vekligen av ledigheten när man jobbar!!


Tänk 35 personer har redan varit inne på min blogg (TACK)


Men ingen av er har något att säga om gårdagen inlägg på Ulvus Blogg


*********************


Strega funkar jättebra, jag & Annika har gjort som så att hon bor hos dom på Em & Fm hos mig, då min allergi mot hundar har blommat upp.


(Men som den mentalt stabila hund hon är så fixar hon det galant)



Västgötaspets tål jag, men inte andra raser

Konstigt va??


Hoppas att alla får en bra dag!!




Ps en av mina favoriter!! Ds








Av Pernilla - 1 december 2008 22:46

Sitter här på kvällskvisten med en kopp kaffe & en bunt pepparkakor


( Hoppas på att bli snällare *Flinar*)



Läste på Ulvus blogg ett inlägg som på pricken beskriver det jag tycker & skulle vilja ha sagt!


Och jag kan inte sluta att fundera på hur det skulle ha tagits imot om jag hade skrivit detsamma??


Är det ingen som har något att säga om vad Lisbeth skriver, annars är ni ju så snabba på att komentera!!


// Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards