Alla inlägg under januari 2009

Av Pernilla - 29 januari 2009 20:33

Ja i dag har jag verkligen fyndat, en kompis till mig skulle sälja sin Arraks Outdoor jacka + byxor...



Jag hastade dit för att prova & se på den, det passade så jag fick köpa det för otroligt låga 300 kr!!


Kom att prata om skor & hon hade ett par röda Ecco skor/kängor (Gore-Tex) som hon använt 2 gånger, sagt & gjort provade dom också och dom passade & jag fick köpa dom för 100 kr!!!


(Fast röda)


BILLIGT!!!


Sååå GLAAAAD...


Kramen Nilla

Av Pernilla - 29 januari 2009 07:49

I dag blir det en tur upp till Svankällan, vi har äntligen fått tillbaka bilen i 3 veckor har dom haft den, 3 hela veckor!!!!!





Ska det ta så lång tid att hitta ett fel & laga det??





Det blev en MYCKET dyr affär!!


Många såna här blev det!


Men nu är den hemma och jag är fri fri fri!!!







Jag vill Tacka Lena & Annika för att ni så frikostigt har ställt upp och lånat ut era bilar till Mig & Mile!!





TACK



Hoppas att alla får en bra dag!!


Kramen...






Av Pernilla - 28 januari 2009 05:46

 (Jag skulle inte, but here we go)



Man vet inte vad det är, hur det ärvs OM det ärvs, man vill om ens hund har fått anmärkning att man använder en hane som är minst 6 år varför?? 


Syns inte sjukdomen förens då?, eller är det bara då man kan vara helt säker på att hunden är frisk??


 Varför börjar man inte i rätt ände, lys äldre hundar som är ca 7 år,  fråga olika försäkringsbolag & veterinärkliniker om det har ökat med att folk söker/anmäler för att deras Västgötaspets ser dåligt.


Sänk inavelsgraden till max 5% det är ju så i all avel att blir den för snäv så poppar skit upp!! 


Risken med detta är att folk stirrar sig blinda på ögonen (Fyndigt va!) och glömmer att kolla om individerna verkligen passar ihop i typ & stamtavla.  


Kanske har båda en bred front, men man väljer att avla i alla fall för hanen är ju UA & minst 6 år, kanske är tiken väldigt liten, men hanen som är UA är stor, vilket kan resultera i svår förlossning pga stora valpar.  


Avel basen snävas in ännu mer, samma hane används i större utsträckning med hög inavelsgrad som följd! 


Jag är verkligen inte i mot tester & undersökningar som leder till något, men att springa å stad och ge ut avels rekommendationer utan att veta för vad, det går i mot vad jag tror på…  


Lys 100 hundar & vänta på vad Lennart G har att säga, kom sen med rekommendationer, jag lovar att jag ska vara den förste att följa dom, OM det finns fog för det..  


Som det är nu så verkar den baseras på 11 hundar som är undersökta i 6 länder 


Hur många av dessa hundar blev/är blinda & när uppkom stadiet 3 ”Försvagat/försämrat mörkerseende observerades”, vid vilken ålder? 


Jag skulle vilja ha mer fakta, t ex om åldern på hundarna.  


Om det skulle visa sig att vi inte har något problem, så är jag den siste att skratta, tror inte att någon skrattar, utan man tycker nog bara att det är skönt att det inte var något. 


Men det är klart det kommer alltid att finnas någon som säger  - vad var det jag sa!


Och det kommer man nog att också att säga om det visar sig att vi har ett ögonproblem, men skrattar tror jag inte att någon gör…. 


Det ska bli intressant att se vad Lennart G kommer fram till och jag hoppas som alla andra att det inte är något problem, för det hoppas väl vi alla på?!






Mvh Nilla       


Av Pernilla - 27 januari 2009 14:18

Denna är så bra!!!!!



Av Pernilla - 24 januari 2009 07:58

Den frågan ställer jag mig med jämna mellanrum!


Jag vet varför jag har Västgötaspets, det är för att det är den absolut trevligaste ras som finns!


Jag har träffat på många trevliga människor, fått många nya vänner.


MEN, det kommer alltid ett MEN!!


Jag har tyvärr också stöt på folk som har varit mindre trevliga, några anonyma, som skriver osanna & elaka saker (Kommer inte ta in dom)


Jag fick ytterligen ett rasistiskt inlägg i går till min blogg som syftade på att mina barn var blandraser, det börjar gå för långt nu, frågan är om det är värt det, jag fattar att denna/dessa personer vill ha väck mig från VGS-världen, och då är min fråga, VILL jag verkligen vara kvar?!, vet folk vilka dessa är??


Kan ni ställa er bakom såna påhopp??


Man behöver inte älska mig, men hata inte mina barn.......




Av Pernilla - 23 januari 2009 07:44


Ja jag känner mig faktiskt bättre i dag, närsprayen gjorde underverk på min näsa & mina bihålor 


Jag är ledig lör-sön, men skulle ha jobbat i dag, så i dag blev det en sjukdag, gillar det inte då man förlorar en del pengar



Men vad ska man göra, är man sjuk så är man....




Jag ska försöka ta mig runt kärra i dag, Rocky & Rex behöver det, har väl blivit lite si & så med motion & träning nu när jag har varit dålig, men det ska bli bättre nu hoppas jag, när medicinerna kickar in.....


Det har hänt en del andra saker under veckan & det ska jag ta upp någon dag i bloggen, men just nu har jag ingen ork!!

Och ja det handlar om Västgötaspets

(Eller snarare deras ägare)



Hoppas att (nästan) alla får en bra dag.................




Det ÄR verkligen ingen idè att skriva elaka inlägg, jag KOMMER INTE att ta in dom...





Av Pernilla - 22 januari 2009 16:59


Ja jag tog mig till Axess akuten i dag, när huvet känns som en jätteballong & man inte kan tänka klart, huvet dunkar & näsan rinner...

Då är det dax att ta sig till en läkare.


Jag hade bihåleinflamation, en rejäl sådan också, så antibiotikum, nässpray & vila i några dagar blev det...



Så nu ligger jag här hemma & tycker synd om mig själv.....




Föresten nån som vill ha stek till middag????


(Så GRÄSLIGT fult)

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards