Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Pernilla - 15 januari 2009 17:28

Hittade det här på en sida, och jag fattar verkligen ingeting???


CITAT

"Veterinär Lennart Garmer rekomenderar oss att ögonlysa ca 100 hundar från olika linjer.
För att undvika rädsla för den egna hundens vidare möjligheter i aveln föreslås att lysa äldre hundar som inte längre används i avel, krypta hanar, felfärgade, för stora, för små, mm."


SLUT CITAT


Kan nån förklara varför vi ska lysa dessa typer av hundar & inte dom som ska gå i avel?


Jag fattar det som att dom fortfarande inte vet vad dom ögonlyser efter!!


Ett förtydligande!!


Ögonlysningens vara eller inte vara, undrar jag inte över, utan snarare val av hundar som man ska ögonlysa!

Varför ska man inte lysa dom hundar som ska gå i avel om man anser att det är ett problem, ska man avstå av rädsla, rädsla för vad??


Rädsla för att man ögonlyser & inte vet vad det är man hittar & plockar bra avelsdjur ur aveln i onödan??







Av Pernilla - 15 januari 2009 05:49


Funderar på att åka på årsmötet 28 mars, det är bara en sak, jag fyller 40 år den dagen


Skv:s rasspecial funderar jag & Annika att åka på, och ställa både Rex & Loke


Den går av stapeln 21 maj i Simmatorp


 Brukar vara MYCKET trevlig..



Hoppas att alla får en bra dag!


Skogsrikets Saga



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards