Alla inlägg under januari 2009

Av Pernilla - 10 januari 2009 08:05



Tittade på min omröstning & 2 av 24 tycker att det är viktigare med utseendet än mentaliteten om dom måste välja!!??


Hur tänkte ni då??


Så det är bättre att ha en skitsnygg hund som går bra i ringen, sen om den är mentalt bra, det är inte sååå noga??


Hoppas verkligen att ni inte är uppfödare som svarat att utseendet är viktigast!!



Jag köper hellre en "ful" hund än en som är snygg & mentalt knäpp!!


Nu har jag ju turen att ha både snygga & mentalt bra hundar, vilket dom flesta har......


För Västgötaspetsen ÄR en mycket bra & stabil hund!!


En Västgötaspets domare har i allafall talat om att bägge mina hanar är MYCKET sunda i sitt förhållande till valpar!!


Kul att höra!!



Hoppas att alla får en bra helg!!


Kram Nilla

Av Pernilla - 9 januari 2009 05:37

För lyckat avelsresultat!!

Sedes Kennel


Jag Måste bara sätta in Kopparås Duke Gorlios Kritik från My Dod

&

Möllebos Blomma


Här kommer dom...


Vältypad juniorhane med utmärkt kropp och framställ. Vackert välbyggt huvud med vackra detaljer. Korrekt överlinje med snygg balans. Brett bra kors. Utmärkt bakställ. Mycket välgående. Visar sig trevligt.  1,1 Junkl med CK Rbhkl




& Blommas



Superfeminin tik. Vältypad med ett vackert huvud. Förstklassigt framställ, kors och bakställ. Utmärkt överlinje. Mycket välgående. 1,1 Ökl med ck. 1 Btkl med Cert o CACIB. BIM


Tyvärr har jag ingen bra bild på Duke, men här kommer lilla Blomma


 På bilden endast 4 månader! Hoppas att alla får en bra dag!!

Kramen


Ps Valpar Väntas på Kopparås Kennel Ds

 
Av Pernilla - 8 januari 2009 06:03



I dag är jag trött, segt att komma igång efter all ledighet!


Lisbeth på Ulvus blogg skriver många bra & intressanta saker!


Min 40-årsdag närmar sig med stormsteg!


Den 28 mars blir jag kärring på riktigt!


Tänk vad tiden går, Marko blir 18 år nästa gång & Nikola 15år

jag ska rota reda på lite gamla kort på mig när jag var "ung"

och slänga in i bloggen nån dag....


(Beiron Lokes bror)


Hoppas att alla får en bra dag!!


Kramen Nilla




Av Pernilla - 7 januari 2009 08:41

Kopparås Turbo!


2 avkommer efter Rex vann sina klasser i går på MyDog


Kopparås Turbo

&

Kopparås Duke Gorlois


Så det är bara att gratulera mattar & uppfödare!


Bägge två är riktigt stiliga gossar!!


Fattas bara annat då pappa Rex är så stilig & Farfar Rocky ska vi inte tala om, han är stiligast av dom alla!!


Pappa Rex


Farfar Rocky


ha en bra dag.....


// Nilla



Av Pernilla - 6 januari 2009 14:54

 Det var jätte trevligt på Mydog!!


Var vid ringen vid 9-tiden lagom till att se starten på Västgötaspetsarna, det var bara 15 st allt som allt SYND!!


Det var snygga hundar allihop!!


Ett Jätte grattis till alla!


Ett speciellt grattis till Lucia Wikmark som knep certet bägge dagarna med näpna Möllebos Blomma!!

Det gick även bra för Kopparås Duke Gorlois som vann sin klass med Ck!

(Duke är efter min Rex *S*)


Det som jag tyckte var synd var att det var så få anmälda, kanske beror det på samma orsak till att jag inte anmälde i år! PRISET!

Det var alldeles på tok för mycket pengar, nästan 1000kr i anmälnings avgift för två dagar på 1 hund!


Jag har fått en ny favorit

Philspetsens Pamela Ewing

Vilken hund, framåt, trevlig & jätte snygg!!



Jag har träffas så många nya & gamla vänner i dag, det är härligt när nya bekantskaps knyts & valp spekulanter kommer fram & vill veta mer om rasen...


Kram Nilla



Av Pernilla - 5 januari 2009 05:55


Jag skiter fullständigt i valda delar av Västgötaspetsvärlden!






När man får rasistiska inlägg som är riktade till mina barn, då är MIN gräns nådd!


Och när någon finner nöje i att skriva lögn efter lögn, bara för att misskreditera mig, då får det vara nog.



Och jag kommer att granska ALLA inlägg i fortsättningen......


// Nilla



Av Pernilla - 4 januari 2009 20:44

I dag har Loke varit här på besök!


Här äter han ur sin fina matskål som han har här!

(Notera dom söta kossorna *S*)





Vill busa med pappa.




Snälla kan jag få smaka?




Hmm KUL skåp (Godisskåpet)




Loke ser ut att arta sig MYCKET bra


Ska bli kul att ställa ut honom när han växt till sig!


// Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards