Alla inlägg under januari 2009

Av Pernilla - 4 januari 2009 09:43


 


Är det någon som vet vilken ring Västgötaspetsarna går i på tisdag & hur många hundar det är innan?


I går var vi på Makedonsk fest, det var jättekul, kl 2.30 äntrade vi åter hemmet...


Sitter och väntar på att Annika ska höra av sig, så att jag kan hämta min guldgossar & gå en långis...


Kramen // Nilla

Av Pernilla - 3 januari 2009 08:12

 


I dag startar mässan!




Det blev ingen rasmonter, det var väldigt synd, varför blev det ingen?

Var det ingen som hade tid?

I så fall varför frågade man inte medlemmarna?

Jag vet ju att flera hade ställt upp OM dom hade blivit tillfrågade!!




I dag ska Annika in på mässan, så då får lille Loke komma hit, i kväll ska Mile & jag på fest, då får Rocky & Rex gå till Annika, fasen vad bra det är att ha sin bästa kompis så nära!!




I dag ska jag gå Kärra runt på morgonen, det tar ca 1½ timme, det är rätt skönt!



På tisdag bär det i väg till Mässan, det ska bli kul att för en gång skull gå utan hund.

Jag anmälde mig inte i år för jag tyckte att det blivit för dyrt,

bättre att dom sänker anmälningsavgiften så att fler anmäler!



Men det ska bli kul att titta på alla andra Västgötaspetsar & träffa allt trevligt folk!!


Lycka till på mässan allihop!!



Kram // Nilla



Av Pernilla - 2 januari 2009 06:20

My Dog 


Kommer jag att bevista någon av dagarna när Västgötaspetsarna går, troligtvis så blir det 6 Januari, då kan ni ju passa på att komma fram & presentera er, ni som så käckt har skrivit anonymt i min blogg med div påhopp!!


Men ni är väl så jäkla fega så det vågar ni väl inte!!!


Men jag hoppas att ni kommer fram & säger samma saker öga mot öga!!


Väl mött vid ringen!



// Nilla



Av Pernilla - 1 januari 2009 13:23

Nyårsafton var riktigt trevlig,vi hade goda vänner på på besök & åt en härligt Nyårsmiddag:


Förätt: Skaldjurstoast

Varmrätt: Ryggbiff m Örtagårdspotatis, rödvinssås & sallad

Efterrätt: Kladdkaka med vispad grädde


MUMS.....


Rocky & Rex klarar både raketer & smällare utan problem, men jag går inte ut med dom i onödan under dom värsta timmarna!


Lokes första Nyår gick jättebra han hade ju Pappa & Farfar nära & dom visade ju med sitt lugna sätt att allt var bra, även om världen utanför hade fått fnatt *S*


I dag har jag varit på en underbar promenad på 1½ timma,vädret var jätteskönt, solen sken & luften var frisk....


Mitt Nyårslöfte i år är att börja leva sundare & äta nyttigare.


Nu till något helt annat, jag fick höra av en som kan vgs att dom förr i tiden sprang uppe på koryggarna inne i fållorna!?

Att man använde Västgötan på samma sätt som den

Australienska cattledogen


Det är något jag aldrig har hört talas om, är det någon annan som har det?


Hoppas att alla får en skön nyårsdag!!


Kram Nilla


Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards