Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Pernilla - 8 februari 2009 18:09

Enligt några från Finland så vet dom arvsgången hos J175/VGS-Retinopati

Men här i Sverige vet vi inte det??


Samarbetar inte Finland & Sverige i denna fråga??


Tar inte Skv del av Finlands forskningsresultat?


För det måste väl ha forskats i Finland på förändringen hos Västgötaspetsen, hur kan dom annars veta arvsgången? Och hur förändringen framskrider?


Många frågor, hoppas på bra svar!!


Sist men inte minst är J175 samma förändring som man hittat i Sverige?



 

Mvh Nilla

Av Pernilla - 8 februari 2009 07:58


Ja från början var det tänkt att Annika & jag skulle käka räkor i går

(Mile var borta över fre-lör) därför bara jag & Annika, MEN nu visade det sig att Marko min äldsta son ville laga mat, och det tackade vi ju inte nej till, så vi åkte ner och handlade...


Det blev pepparbiff med en gudomlig god skogschampinjonsås till & sallad

efterrätten stog jag för!

Och det blev hemmagjord Chokladmousse


Recept

2dl Vispgrädde

100g Mjölkchoklad

2 äggulor

50g Mörk choklad





Vispa grädden hårt. Bryt mjölkchokladen i bitar och smält den i vattenbad eller i mikrovågsugn så att den precis blir mjuk. Rör sedan tills den smälter. Ljus choklad är extra värmekänslig. Rör ihop äggulorna i en stor skål. Tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör i lite av grädden och sedan resten. Hacka den mörka chokladen. Vänd försiktigt ner i moussen. Fyll små glas eller koppar. Låt moussen stelna i kylen minst 1 tim. Garnera med lite hackad choklad och ev mynta. Tips Går bra att förbereda. Står sig bra några timmar i kylen.


Så i går blev det en riktig brakmiddag.


I dag ska vi göra oss en fika korg & ge oss ut i skogen med hundarna..


Ha en bra dag!!!


Kram Nilla


Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards