Alla inlägg under april 2009

Av Pernilla - 28 april 2009 07:49


Nu finns det endast 4 platser kvar till Agility & lydnadshelgen!


Denna vackra blomma har vi i trädgården, någon som vet vad den heter?




Loke busar med Farfar Rocky


Hittade detta på Colliebloggen & jag tycker att det är bra & stämmer.


Ur Helena Rosenbergs anteckningar - "Det får aldrig bli brist på genetisk variation på grund av begränsningar i hälsoprogram" !!!



 

Ha en bra dag alla!!


Kram Nilla

Av Pernilla - 27 april 2009 21:16


Ja i kväll fick jag & Annika för oss (Ja helt ärligt så var det Annika) att vi skulle åka till Björnlanda för en kvälls promenad, jag var väl inte helt för idèn först, men guuud vilken härlig promenad det blev!!

Det var otroligt vackert!


&


Det blev en skön avslutning på dagen


Alla tre grabbarna blev nöjda, ja vidhängande mattar också.


Tack Annika!


I morgon gör vi om det (Bara det inte regnar) & då tar vi med fikakorgen....


Natti natti..

Av Pernilla - 27 april 2009 08:21


Finns det någon som känner till någon som har eller känner någon Västgötaspets som ha epilepsi??


Förekommer det? Många? Få?


Man får svara anonymt, jag tar in det i allafall....


Mvh Nilla

Av Pernilla - 26 april 2009 08:33


GUD vad jag hatar pollen,näsan rinner, ögonen kliar, halsen är tjock & man nyser i symfoni!!


Det finns INGA tbl som tar bort allt (Vet ni några, så vill jag veta vilka det är!), men dom lindrar.

Denna är värst!


Så min frukost kompleteras nu mer med, inhalator,nässpray,ögondroppar,slemlösande & tbl

 Gott gott gotti gott gott..



Nää nu ska jag ta lite kaffe & bege mig ut med hundarna!


Tjillevippen......

Av Pernilla - 25 april 2009 07:52


Denna hittade jag på Isabels blogg!

Det är det Norska bidraget till Melodifestivalen, det är otroligt bra, jag hackade mig lite på killens uttal i början, men nu är det uttalet, som ger det där lilla extra till låten!!


Lyssna & njut.....

Av Pernilla - 24 april 2009 05:50


 

GOD MORGON..


Ja äntligen fredag, jobbar i dag sen är jag LEDIG i 4 dagar!


Nästa vecka ska Rocky få följa med till jobbet! Rex besök slog så väl ut hos dom äldre, så detta ska vi satsa på


I kväll blir det nog grillning, verkar bli väder för det, ska ju bli uppåt 20 grader varmt i helgen!!



Hoppas att nästan alla får en bra helg





Av Pernilla - 22 april 2009 20:11


Jag & Rex åkte hemifrån vid halv elva

Här väntar vi på bussen

När vi satt där kom jag på att Rex aldrig hade åkt buss TÄNK om han inte går på bussen!! Ja jag hade inte behövt oroa mig han klev på som om han inte gjort annat! (Duktig kille)

Lite kul var att det fanns en rullator på bussen som han kunde vila sitt huvud mot (Han vill gärna ligga mot något)


När vi kom fram till jobbet så mötte Carin oss


Sen var det dax att jobba, först besöket var hos en dam som haft 9 st hundar under åren allt från Lapphund som dom skaffade 1917 på inrådan av deras doktor. för det skulle ha en lugnade verkan på hennes mamma som då var gravid men hennes bror,

fantastiskt att läkarna redan på den tiden insåg hundarnas positiva

inverkan på oss människor!

Sen hade dom haft bl.a Schäfer, Samojed, Tax, Collie & Dalmatiner

och sist men inte minst en Västgötaspets blandis

Damen blev jätteglad & ägnade all tid till att klappa & sköta om Rex

Vatten skulle han ha!

(Skålen hade hon sen innan)



Sen styrde vi kosan till nästa dam, och hon blev lika glad hon att vi kom!


Vi tog en liten promenad & sen satt vi ute en stund i det sköna vädret.


Sen var det dax för Rex att få en liten paus från vänliga händer & godis!


Efter det så gick vi till nästa dam


Detta besök var extra uppskattat då hon är väldigt förtjust i Västgötaspets & jag lovade att komma tillbaka en anann dag med Rocky, för hon ville träffa Rex pappa *L*


Nu var det dax för sista besöket!



och här blev även matte bjuden på godsaker!


Alla mina damer var jätte nöjda & Rex gjorde ett otroligt fint jobb & representerade rasen bra!!


Sen tillbaka till lokalen en stund & sen hem!


Rex sköte sig utmärkt, inga Mh i världen kan ersätta ett Mh i verkliga livet, för det är där våra hundar ska funka!!


Föresten det finns endast 5 platser kvar till agility helgen, så vill ni vara med så snabba på och anmäl.

pernilla.wester2@comhem.se








Av Pernilla - 22 april 2009 08:14


Ja i dag bär det i väg med Rex till mitt jobb, ja det får bli Rex då Rocky har någe vajsing med rygg slutet & behöver vila!

(Rex passar lika bra, här gosandes med Annika!)


Jag har naturligvis kameran med mig & kommer att ta en massa kort, dom väntar med spänning på mitt jobb !

Detta är ju en kul & ny sak som kommer att utvecklas, hundar i vården är positivt & påverkar dom äldre på ett bra sätt....


Vi har speciellt en dam som fällde en tår av glädje när jag berättade att jag skulle ha en av hundarna med mig!


Hör av mig senare i kväll.....

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards