Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Vilken dag!!!!!

Av Pernilla - 22 april 2009 20:11


Jag & Rex åkte hemifrån vid halv elva

Här väntar vi på bussen

När vi satt där kom jag på att Rex aldrig hade åkt buss TÄNK om han inte går på bussen!! Ja jag hade inte behövt oroa mig han klev på som om han inte gjort annat! (Duktig kille)

Lite kul var att det fanns en rullator på bussen som han kunde vila sitt huvud mot (Han vill gärna ligga mot något)


När vi kom fram till jobbet så mötte Carin oss


Sen var det dax att jobba, först besöket var hos en dam som haft 9 st hundar under åren allt från Lapphund som dom skaffade 1917 på inrådan av deras doktor. för det skulle ha en lugnade verkan på hennes mamma som då var gravid men hennes bror,

fantastiskt att läkarna redan på den tiden insåg hundarnas positiva

inverkan på oss människor!

Sen hade dom haft bl.a Schäfer, Samojed, Tax, Collie & Dalmatiner

och sist men inte minst en Västgötaspets blandis

Damen blev jätteglad & ägnade all tid till att klappa & sköta om Rex

Vatten skulle han ha!

(Skålen hade hon sen innan)



Sen styrde vi kosan till nästa dam, och hon blev lika glad hon att vi kom!


Vi tog en liten promenad & sen satt vi ute en stund i det sköna vädret.


Sen var det dax för Rex att få en liten paus från vänliga händer & godis!


Efter det så gick vi till nästa dam


Detta besök var extra uppskattat då hon är väldigt förtjust i Västgötaspets & jag lovade att komma tillbaka en anann dag med Rocky, för hon ville träffa Rex pappa *L*


Nu var det dax för sista besöket!



och här blev även matte bjuden på godsaker!


Alla mina damer var jätte nöjda & Rex gjorde ett otroligt fint jobb & representerade rasen bra!!


Sen tillbaka till lokalen en stund & sen hem!


Rex sköte sig utmärkt, inga Mh i världen kan ersätta ett Mh i verkliga livet, för det är där våra hundar ska funka!!


Föresten det finns endast 5 platser kvar till agility helgen, så vill ni vara med så snabba på och anmäl.

pernilla.wester2@comhem.se








 
 
Lisbeth

Lisbeth

22 april 2009 21:13

Fina goa gubben - vilken PR-pojke för västgötaspets o hund över huvud taget!!!!

Jättefint o lyckat, jag blir alldeles varm om hjärtat av att titta på bilderna. Rex ser precis lika - utom färgen förstås - men lika snäll ut som Ingrids Uno som är den snällaste hund som finns.

Kram från vännerna i Roslagen

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Isabel

Isabel

22 april 2009 21:54

Heja Rex......bra jobbat!!

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

23 april 2009 05:53

Det blev verkligen lyckat!! Ja Rex är snäll, det har han ärvt efter Rocky + bra uppfostran!


Vi mötte en äldre herre runt 80 år när vi gick i mellan damerna & han blev så glad när han fick se Rex han stannade & sa direkt att detta är ju en Västgötaspets, en sån hade vi på gården när jag växte upp som hette Gullan!

 
Ingen bild

Karin L

23 april 2009 07:35

Bra jobbat av dig och gläjdespridaren Rex!!

 
Ingen bild

Duritzan

23 april 2009 14:08

TOppen! Bra reklam både för hund i allmänhet och för vättar i synnerhet. Dessutom ljuvliga stunder för de besökta, många klappar och mycket uppmärksamhet för Rex och sist men inte minst - så stolt & glad man blir när folk säger att ens hund är go´! Jag kan tänka mig att de som blivit utan besök av Rex blir litet avis...

 
Ingen bild

Nilla

23 april 2009 18:03

Ja nu har jag fått ett inlägg fån "Lennart" igen som jag väljer att INTE lägga ut, men som svar till dig "Du Dumme" Självklart har jag deras tillstånd att lägga ut bilderna!!

Anmäl bäst du vill, du har inget att anmäla min "Lille vän"

Den dagen du vet vad du pratar om så är du välkommen!

 
Lisbeth

Lisbeth

23 april 2009 19:06

Även jag eller rättre sagt Pernilla har fått endylik kommentar på min blogg - anar ett orsakssammanhang.

http://://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lisbeth igen

23 april 2009 19:10

sorry... hann inte skriva klart...

Det känns tråkigt nog som om det finns människor och då alltid fega och anonyma vilka missunnar oss glädje här i licet med våra hundar.

Så fint att Rex kan sprida glädje och trevnad bland de gamla.

 
Ingen bild

Malin

25 april 2009 13:03

Vad kul att se kille in action..
Toppen för de gamla tycker jag!

 
Duritzan

Duritzan

8 maj 2009 15:42

Från Octopus Demens nyhetsbrev nummer 3


Vårdhunden här för att stanna!

Nu ska äntligen ett forskningsprojekt i Sverige påbörjas på Uppsala universitet, där det ska forskas om vårdhundens betydelse när det gäller mängden lugnande läkemedel. Det finns vid det här laget vårdhundar på fyra boenden i Uppsala och även i andra orter.
I USA har denna typ av hundar funnits länge men i Sverige var Uppsala först med sin vårdhund, som heter Bosse. Nu finns även Tindra m fl.
Personer med demens har glädje av detta på många sätt. Jag hoppas på en studie, där man jämför rehabilitering av lårbensfrakturer, med och utan vårdhund också.

http://www.duritzans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards