Alla inlägg under april 2009

Av Pernilla - 20 april 2009 21:03


Läste något väldigt intressant på Ulvus blogg

Av Pernilla - 20 april 2009 07:31

 


AGILITY & LYDNADS HELG 6-7 JUNI  PLATS: CDF:S KLUBBSTUGA 

( Även info om Rally lydnad & Klicker)


KOSTNAD 300 KR

All mat & dryck ingår..


Anmälan skickas till pernilla.wester2@comhem.se

Anmälan är bindande 


TID: LÖRDAG 10:00-16:30

 

SÖNDAG 9:00-16.00


  

Lördagens program:


Instruktör GITTAN-THOLIN-ANDERSSON 


10.00 startar vi med att Gittan har en info om klicker & den är slut ca kl 12.00 då vi har lunch.


13.00 startar lydnaden & vi håller på till ca 14.30


14.30-15.00 Fika


15.00- 16.30 Lydnad/klicker



Senare på kvällen grillar vi!!




SÖNDAGENS PROGRAM

Instruktör THERESE ALBO


Frukost kl 8.00


Vi startar kl 9.00 med info om Rally lydnad, sen får vi gå ut på plan & pröva på till kl 11.00 då vi bryter för en fika paus.



Sen är det dax för agility kl 11.30-13.00 då vi bryter för lunch.


Sen kör vi agility/Rally lydnad igen mellan 14.00- 15.30




Mellan 15.30-16.00 så fikar vi & har genomgång.




16.00 SLUT!!





Av Pernilla - 19 april 2009 12:26


Ja jag tycker att det är tråkigt att folk ska skriva elaka & osanna komentarer i min blogg.


Jag vet att denna "Lennart" som skrev i min blogg & som jag senare valde att ta bort inläggen på, inte existerar som Lennart, utan det är en "sjuk" person som tycker att det är kul att skriva under alias i min blogg om olika saker som jag tar upp.


Jag tycker att det är roligare med en öppen blogg där folk får kommentera fritt, men tyvärr så går inte det då denna person återkommer hela tiden...



Mvh Nilla



Av Pernilla - 17 april 2009 18:43


Ja min fina älskade Rocky ska bli vårdhund på mitt jobb, 1 dag i veckan ska han förgylla tiden hos dom äldre..


Detta har jag försökt införa på vårat jobb sen jag skaffade hund, och nu med ny & framåt tänkande chef så gick det igenom!


Rocky passar perfekt, han är lugn vänlig & snäll...




Ha en bra fredag!



Av Pernilla - 17 april 2009 06:10

Ja jag har blivit slarvig med att uppdatera!


Men nu har jag lite nytt att komma med, jag planerar en agility & lydnadshelg i juni nån gång, den kommer att kosta med mat & allt ca 250kr, kan det vara av intresse??


Och den kommer att hållas i Göteborg!!


Kram Nilla

Av Pernilla - 14 april 2009 08:01


Hur ofta badar ni era Västgötaspetsar? Jag gör det i princip aldrig, då deras päls blir så mjuk & sen har jag hört att man inte ska hålla på & bada dom, då det förstör kvaliten på pälsarna...Stämmer det?


I dag ska jag ha lille Loke, han är så fin nu, ska försöka ta lite nya kort på honom.


Här är några som är tagna för ca 1½ vecka sen.


Han har fått Farfar & Pappas snygga huvud!!

Snygg!!


Ha en bra dag....

Av Pernilla - 13 april 2009 13:57


Ja det har varit en intensiv påsk, både på jobb fronten & fest fronten, men kul har det varit & snabbt har helgen gått!!


Vi har haft/har underbart väder i Göteborg, så det har grillats & suttits ute en hel del...


Jag kommer inte att vara inne så värst mycket på bloggen utan blogga lite då & då, har lite annat för mig framöver, Rex är anmäld till Simmatorp & till Larv.


Jag mår oförskämt bra, livet leker & sommaren är på väg...


Tills vi hörs igen, ha ett bra liv.....



Kram Nilla


Ps lagt in lite mer kort från 40-års festen Ds

Av Pernilla - 10 april 2009 06:39


Lättlagad och trevlig Påskkaka

1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
nötter
2 liter whisky

Ta fram en mellanstor skål.
Kolla whiskyn genom att smaka.
Häll whisky i ett decilitermått och drick.
Upprepa.

Sätt på elvispen. Smaka återigen på whiskyn, om den fortfarande
håller kvalitén.

Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa
igen.

Kolla om whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.
Schtäng av elvischpen.

Knäck två hönor och schläng i schkålen, med all torkad fjukt.
Schätt på elvischpen igen...
Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en
muvschkrejsel.
Schmaka sen om whiskyn forfarande är god.
Schen schka du schila 2 dl schalt, eller nåt schånt.
De é inte schå noga.
Kolla whischkyn.

Schila citronsaften, lägg till en ma...sched... och schå socker,
eller nåt, va fan.
Schmörj ugnen.
Vrid kakformen på 220 grader, glöm inte att schtänga av elvischpen.
Schläng ut schkålen genom fönschtret, icg....schå kolla schen
whiskyn

Gå å lägg dej

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards