Alla inlägg under maj 2009

Av Pernilla - 29 maj 2009 08:10

Jag har bestämt mig för att byta foder på Rocky & Rex, dom får RC nu men tyvärr så innehåller RC:s foder vete/vetemjöl det enda av deras vuxenfoder som inte innehåller det är Sensibel, och det är det jag ger nu, men det har också en fetthalt på 18% vilket jag tycker är för mycket, så jag få bita i det sura äpplet & byta foder......


Kommer att beställa det på foderbilen & få det levererat till dörren, helt perfekt, OCH dom är billigare på foder än Zoo/foder butikerna, skiljer

EN HEL DEL!!


Hill`s är ju ett superduper foder så det är ju bra, men jag gillar INTE att byta foder, har ju gjort det några gånger med varierande resultat, fast nu byter jag ju till ett riktigt bra foder, så det känns helt okej....


Tummen upp & ett plus i kanten till Hill`s som inte använder vete/vetemjöl i sina foder!!!



Så nu kan jag med gott samvete ge dom lite mer mat..*L*

Av Pernilla - 27 maj 2009 22:03


Rex firades av sin pappa & son *L*

Självklart bjöds det på tårta, som var gjord på plättar, cremefraice, leverpastej & toppad med frolic

Men ge hit tårtan NU!!!


Men GUUUUD så jobbiga dom ÄR!!!


Ahhhhh äntligen!!


Och naturligtvis fick Rex en present....

 


GRATTIS MIN UNDERBARA KILLE!!!



Av Pernilla - 27 maj 2009 05:50


Ja då tittade han ut lille Rex!


GRATTIS på 4-års-dagen min lille missil!


Liten har blivit stor!




Det finns 3 platser kvar till den 7 Juni!!

Ha en bra dag........

Av Pernilla - 25 maj 2009 05:32

Av 106 besökare i går så var det bara Gunnel som hade en åsikt ang fasthållning av tik vid parning!

Tycker ni andra att det är okej eller vad??


I dag ska jag jobba, har varit ledig i 5 härliga dagar!

Tänk vad dagarna går fort när man är ledig, inte går 5 dagar så fort när man jobbar....


I går satt jag & Annika & lusläste rasstandarden, faktiskt en intressant läsning, bl.a selmarkering står som högst önskvärt OCH som fel, antingen så är det högst önskvärt eller ett fel, kan inte vara både ock!!



Hoppas att alla får en bra dag!!

Av Pernilla - 24 maj 2009 13:24


Diskuterade med två uppfödare (Ej Västgötaspets) om det var okej att hålla fast tiken vid parning?

Bägge två tyckte att det var okej, DET tycker inte jag!


Jag anser att om tiken är redo för en parning så funkar det, jag kan på min höjd sätta ner handen mot fronten så att tiken står still & inte går framåt!


Vad tycker ni, är det okej att hålla fast tiken med våld??


/Nilla

Av Pernilla - 24 maj 2009 08:34


Lucia på Kopparås Kennel har en kombination på väg som jag är riktigt intresserad av!!


Riktigt bra hundar i stamtavlorna....


Ska jag eller ska jag inte.....Jag ska i allafall titta på dom när dom har pluppat ut, och man kan ju alltid hoppas på att det INTE födds en liten, röd svansad tik *S*


Kan inte, ska inte ha en hund till, har sagt hela tiden att jag inte ska ha 3 st..... Hmmm kanske jag ska ta ett snack med min goa granne!? Annikaaaaaa.................!!!!! Var är du???

Av Pernilla - 22 maj 2009 11:01

Det gick bra för Loke i Simmatorp, han fick 1:a pris med Hp & blev bästa valp i sin grupp 6-9 månader!!!



Tjoflöjt!!

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards