Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Pernilla - 21 juni 2009 08:22


Rex har under en månads tid till & från läckt lite från snoppen inga mängder, och det har varit när vi har varit ute efter att han har kissat, jag har trott att et har varit pga löptikar, sista veckan har han inte läckt alls, men i mitt tycke kissat oftare.


Så i går blev han lite hängigare & under promenaden så betede han sig jätte konstigt, han satte sig som om han skulle bajsa men ställde sig & släppte några droppar, det gjorde han flera gånger, så jag ringde blå stjärnan när jag kom in dom tycket att vi skulle vänta en stund tempa honom & sen ta ut honom för att kissa & verkligen SE om det kom något kiss, jag väntade en stund & gick ut med honom, stanade till på ett ställe där jag kunde se om det kom något, när han började kissa så skrek han av smärta!!!


Så jag vände hem och ringde Blå Stjärnan igen & dom sa att jag skulle komma in med honom!

Jag ringde Annika & bad henne följa med, när vi kom in så tempade dom honom, han hade ingen feber, men hans lymfkötlar var stora & han var öm i buken, dom kände i ändtarmen & det gjorde ont i Rex (stackarn) och kände att prostatan var förstorad!!!


Så dom bestämde sig för att söva honom & kolla honom med ultarljud & ta urinprov, han hade en kraftigt förstorad prostata, med håligheter & urinvägsinfektion!


Han fick pencilin mot urinvägsinfektionen..


Tyvärr så är enda botemedlet mot prostata besvären kastering, så han blev kemiskt kastrerad i går, detta håller i sig i ca 6 månader, ska tillbaka på återbesök om 3 veckor & se om den blivit mindre, har den inte det så får dom tyvärr kastrera honom helt!!


Har den blivit mindre så är det ju bra, men tyvärr så är det så att besvären oftast kommer tillbaka när effekten av den kemiska kastreringen släpper, så jag har nog tyvärr inget val, mer än att snipa kulorna på honom SNYFT!!


Jättesynd då han används i avel, men det är INTE det viktigaste, utan det viktigaste är att han mår bra & inte har ont!


Så i dag ska jag ägna dagen åt att kolla så att han kissar som han ska!!


// Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards