Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Pernilla - 28 augusti 2009 06:39



Ja jag har börjat att ställa mig frågan, vad är det vi ska premera på utställning?


Jag har sett hundar som har vunnit som har haft alldeles fööör korta ben, svankryggar, vita kragar & väldigt sneställda ben!! (Rokokoben)


Så nu undrar jag, vad säger en utställning om din hund EGENTLIGEN?!


JO den kan säga två saker 1 Domaren följer INTE ras standarden & dömer lite hipp som happ & då vinner hundar som inte bör premeras!


2 Domaren KAN rasstandarden & dömer där efter & då vinner hundar som bör premeras..


Ja sen ska vi inte gå in på snöres domarna, för där spelar det ingen roll om "rätt" människa har en krokofant i kopplet så vinner den i allafall!!


Allså säger en utställning ingeting, det den säger är vad just den domaren tycker & tänker..


 

Sen är det KUL att åka & träffa folket & se hundarna, men jag har börjat att omvärdera utställning..


 

För tyvärr så är det så att många går efter utställnings resultat & utställnings resultatet är inte alltid det bästa i bland tar det fram osunda individer...



Personligen tycker jag att Västgötan håller på att bli föör kortbent & kraftig!


Jag vill se dom med liiite längre ben & 1 modell mindre!


(Och ja jag vet att jag har två rejäla hanar själv)


Kram // Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards