Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Otäckt! + Annat

Av Pernilla - 27 oktober 2009 08:11

Skrämmande & löjligt ursäkt till det inträffade! HUR kan man missa att larma & inte gå in till en vårdtagare som man inte kommer in till på två veckor & som har daglig tillsyn? Läs om det HÄR

 

Bristande rutiner MY ASSSkrikandes, det är väl för fan sunt förnuft att man kontaktar anhöriga, patiensinfo på sjukhus och sen går in med nyckel, inte fan väntar man i två veckor, vi går in samma dag!!

 

Och sen skylla på omorganisation..DÅLIGT man har väl såna viktiga rutiner INNAN och dom ska väl inte försvinna pga omorganisationer......

 

Nä klantig personal, dåligt dokumentation & komunikation....

 

Och nu nånting helt annat, fast lika illa det!

 

Styrelsen (Skv) frågade om nån var intresserad av ett medlemsmöte, 9 anmälde varav 5 kanske!! SKITDÅLIGT!!!!!    

 

Vi medlemar är riktigt dåliga på att engagera oss, vi vill ha jävligt mycket men vill inte jobba för det! Jag hade anmält & tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att verkligen sätta sig ner lyssna, lära & prata om t:ex ögonfrågan, som just nu är aktuell, jag hade viljat få reda på vad som styrde avles rekomendationerna som finns nu, hur man kom fram till dom.

 

Jag hade viljat diskuterat det vita vad är tillåtet  i vilken mängd och hur får det sitta, benhöjd!

 

Ja jag hoppas verkligen på ett medlemsmöte 2010 och att medlemar ANMÄLER!!!!!

 

Och ytterliga en sak Rocky & Rex är nu omdöpta!

 Skrattande Till Vispen & Limpan Tungan ute

 

 

Ha en bra dag.......

 

 
 
Maria D

Maria D

27 oktober 2009 17:22

Nu tillhör jag dem som inte anmälde mig, det krockar med annat jag planerat.

Men rent allmänt tror jag att det behövs lite mer "jippo" för att locka folk. En intressant föreläsare, en dragning från avelsråd/registeransvariga, en historiestund kanske med bilder på gamla hundar och berättelsen om hur rasen räddades... Det finns massor av saker man skulle kunna hitta på som jag tror skulle locka folk. Menett diffust medlemsmöte utan specifiserad agenda, nja då kommer bara de riktigt inbitna.

http://www.meringa.se

 
Angelica

Angelica

28 oktober 2009 13:11

Måste erkänna att jag inte riktigt läste hela inlägget igår utan var mer fokuserad på första delen. Idag läste jag den andra delen om medlemsmötet.

Jag är inte engagerad i SKV men däremot är jag fackligt engagerad och där frågar vi i styrelsen inte om medlemmarna är intresserade av att ha ett möte. Vi kallar till möte.

Senast under mars skall årsmöte hållas och styrelse väljas bland annat, på hösten runt oktober är det ytterligare ett möte där budget och medlemsavgift för nästkommande år skall beslutas. Detta är det som är stående saker sen blir det information om vad som är på gång, lottdragning, kanske något annat inslag och till slut blir det mat.

Ibland kan man fråga medlemmar om de vill ha ett möte men det är i så fall om det är frågor som rör dem som yrkesgrupp eller liknande. De viktigaste mötena kallar man till.

http://kortoannat.blogspot.com

 
Duritzan

Duritzan

30 oktober 2009 20:29

Jag hade anmält ett Kanske.
Vill otroligt gärna, men om jag ska vara borta måste jag ha passning till min man som blir orolig när jag inte är i närheten. 4-5 timmar klarar han även om han inte gillar det, men ska jag åka så långt handlar det om betydligt längre tid så det hängde på om jag lyckades ordna "man-vakt".

http://www.duritzans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards