Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Öhhhh????

Av Pernilla - 31 oktober 2009 06:50

Ja vad säger man, Skottlossning  känns ju si så där att civila poliser skjuter omkring sig utan att man vet att dom är poliser, tänk om nån med lite civilkurage hade ingripit då hade det kunnat gått illa, fast den chansen är nog inte så stor i dagens samhälle.....Man vänder nog bort huvudet & låtsas att man inte ser eller hör nått!

 

  

 

Nä nu ska jag i väg & jobba...

 

Ha en bra dag

 

Ps 260 besökare i går Skrattande Ds


 
 
Ingen bild

D.D

31 oktober 2009 08:19

Saken är att det var inte dom civila poliserna som sköt, dom drog bara sina vapen utan att skjuta.

Ta reda på fakta innan du gnäller på svenska polisen ;-)

 
Ingen bild

jnae

31 oktober 2009 08:30

fast det var inte polisen som sköt, jagade dock den som sköt med dragna vapen:)

 
Ingen bild

Kalle

31 oktober 2009 09:53

Var i artikeln står det att polisen sköt?
Du kanske skulle läsa artikeln igen!? ;)

 
Ingen bild

copkiller

31 oktober 2009 11:26

hur vet du att det var civilsnutar som sköt?verkade ju vara en pundare enligt gp...

 
Ingen bild

Nilla

31 oktober 2009 11:48

Citat från Gp
"De springande männen visade sig vara civila poliser som varit på plats och med dragna vapen försökt stoppa en misstänkt gärningsman som dock lyckades försvinna från Kvilletorget i en rivstartande bil."

Och jag gnäller INTE på den svenska polisen, dom gör ett jättebra jobb inge snack om saken.

Och att sen inte var dom som sköt, ja det får jag ta tillbaka...Känns i allafall si så där.......

Och det anser jag att jag har min fulla rätt att tycka..

Mvh Nilla

 
Ingen bild

Chris

31 oktober 2009 16:13

Klart du har din fulla rätt att tycka att något känns "sisådär", men exakt vad är det du menar... Att en påtänd kriminell skjuter på gatan, eller att det finns civilpoliser som faktiskt riskerar livet emellanåt för att skydda DIG och de dina???

 
Ingen bild

Chris

31 oktober 2009 16:56

Och om det är "vilt skjutande" och/eller i det sammanhanget "oidentifierade" civilpoliser du är rädd för, kan du vara relativt lugn. DET är en extremt ovanlig, för att inte säga icke-existerande företeelse. Civila Poliser som drar vapen på allmän plats eller i andra offentliga sammahang identifierar sig genom att HÖGT ropa POLIS!!!! samt tillämpliga order till den/de misstänkta eller kringstående. Kan samtidigt identifiera sig med legitimation/tjänstetecken.

 
Nilla

Nilla

31 oktober 2009 17:15

Tack Chris för din info, det känns skönt att veta, verkar som om du vet vad du pratar om!

Vad jag menar med sisådär är mer en känsla jag har, att samhället har blivit så hårt, att galet folk skjuter omkring sig (kan vi tacka nedläggningen av psykvården för), och att det blir vanligare med att polisen måste dra sina vapen.

Nää inte är jag rädd för civilpolisen, inte uniformrade polisen heller, dom är bra att ha när man är
"personal i underläge"

Tack för dina goa ord om Västgötaspetsen, ja det är en mycket trevlig hundras ( Har till dags datum inte träffat en enda otrevlig individ), man kunde bara ha önskat att alla ägare vore lika trevliga *Ler*


http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Chris

31 oktober 2009 17:34

Varsågod :-)

Och du har så rätt. En hel del av de onödiga (som om det fanns nödvändiga...) våldsamheterna i samhället kunde säkert, om inte förhindrats, så åtminstone lindras, av en bättre fungerande psyk- och missbruksvård. Samt med domstolar som inte slentrianmässigt och naivt utdömer extremt lindriga påföljder även till kända återfallsförbrytare.

Lev väl, och lycka till med jobb och vovvarna! :-)

 
Lisbeth

Lisbeth

31 oktober 2009 22:49

Fantastiskt Pernilla 380 besökare! All-time-high?

Pang-pang i Göteborg är tidens lösen...
Hoppas inte AIK:arna river stan!

Kramar f.d Solnabo, född ett skickligt inkast från Råsundastadion

http://ulvus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards