Alla inlägg under oktober 2009

Av Pernilla - 22 oktober 2009 20:27

   


Han är sååååå fin!!!

 

  

 

(Taget med mobilenSkrattande)



Av Pernilla - 22 oktober 2009 06:35

  

 

Hur kommer ni att göra?  Kommer ni att ta sprutan? Själv vet jag inte Foten i munnen

Man hör ju både bra & dåliga saker om vaccinet.......

 

 

Ha en bra dag.....Kyss

Av Pernilla - 21 oktober 2009 07:59

Det var en uppfödare som ställde frågan om någon hade sett en perfekt Västgötaspets en utan några brister, och nej det kan jag ju helt ärligt säga att jag inte har, och det är ju klart då måste ju domarna ta fram hundar som kan tyckas vara fel i vissa ögon!

 

Men jag tycker att benhöjd, vit färg, tempramentet & uppenbara brister ska bedömas hårdare, jag har sett hundar vinna specialer med Corgi ben, jag har sett hundar med vitt på frambenen som går över halva benet som är champions, vet hundar som har stora vita blaffer vid halsen som tar Cert, även rädda, krypande skygga hundar som vinner, okej om det är en mycket ung hund som kanske inte varit på utställning förut, men en hund som har ställts flera gånger & går i öppen klass ska inte skygga för domaren, krypa omkring i ringen & skälla på allt & alla, det var länge sen jag såg detta förekomma men jag har sett det!

 

Jag har definitivt inte perfekta hundar Rocky har för bred front och är enligt mig lite grov & tung med något klen underkäke, Rex har avsaknad av tänder, har kort överarm, något raka vinklar, något klen underkäke..... Men för övrigt är dom riktigt bra!

 

Sen är ju frågan om utställning är till gagn för rasen? Det är ju oftast modets nyck som styr hur hunden ska se ut...

 

Jag tycker t:ex att Västgötaspetsen ska ha lite längre ben 36-38 cm tycker jag är en bra längd, den blir mer anatomiskt riktigt byggd.

(Duckar & flyr Tungan ute)

Är det någon som har en bild på en med dessa benmåtten?

(Vet att det finns Flört) Skulle gärna vilja visa er. Hade vara kul att se vad ni tycker.....

 

Kram ha en bra dag.....Cool

 

 

 

Av Pernilla - 20 oktober 2009 08:20

Vi har fått nya grannar Foten i munnen och det kan ju tyckas vara roligt...... nja Förvånad Det är det inte, dom har två visserligen ursöta tvilling flickor på 14 månader Kyss Dom vaknar dock varje morgon vid 6-7 tiden och sen är det full rulle, jisses som dom skriker & det är tyvärr VÄLDIGT lyhört här där vi bor, så jag blir väckt även dom dagar jag är ledig Gråter Det är väl si så där kul Rynkar på näsan

 

Men vad gör man barnen är små & det är svårt att förklara för dom att dom faktiskt stör......Tyst

Hmmm kanske dax att börja leta hus! Tungan ute ett hus med en härlig stor tomt där hundarna kan springa & busa Cool

 

 

Ha en bra dag nu ska jag ut med Rocky, Rex & Loke........Skäms

 

  

(Bild från när Loke var bebis)

 

Kram Oskyldig

 

 

 

Av Pernilla - 18 oktober 2009 16:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Pernilla - 18 oktober 2009 16:20

GUD så härlig dag det har varit i dag, härlig sol & lagom varmt för en höstdag....Har varit ute i flera timmar...

 

  

 


Av Pernilla - 17 oktober 2009 07:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Pernilla - 17 oktober 2009 07:08

Ja så kommer det att bli, vissa inlägg kommer alla att se (som det här) vissa kommer jag att lösenords skydda, så att några "psykon" inte kan läsa......

 

Det finns en gräns för alla och jag har hållit ut länge, men jag tror nog att jag en dag kommer att stå öga mot öga med denna/dessa personer och då blir det inte roligt för vederbörande......

 

  

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards