Alla inlägg den 1 november 2009

Av Pernilla - 1 november 2009 18:58

Yes i dag har vi ägnat eftermiddagen i skogen & lagt viltspår, Rex är helt otroligt duktig, jag klantade mig rejält i spåret men ändå så fixade han det, det började med att jag glömde att dra klöven efter mig Foten i munnen sen när han skulle gå spåret så var det Mile som skulle gå med honom & det var första gången för Mile så han stoppade Rex med ett nej när han gick i gång på spåret, då blev jag osäker på om Rex gick rätt fick en misstanke om att han bakspårade, men Rex gav sig inte utan ville gå där, Mile hade gått i väg uppåt för att kolla var klöven var, och se på fan Rex var på rätt spår, skulle kunna bita av mig hövet Skrikandes så jag lät honom gå i väg & han fixade det klockrent Skrattande Han är så duktig min lille Limpa, ja för en liten Limpa har han blivit, den gamla spårselen passade inte utan var för liten!!!!!!!! Förvånad

 

  

 

Sen var det dax för Rockys spår, han är nästan lika duktig som Rex, spårar på ett annat sätt, far lite mer hit & dit & slarvar tyvärr lite då han har för bråttom, men han hittar klöven utan större problem....Kyss

 

  

 

Sen var det Lokes tur, Annika la spår & Loke tog det galant, fast man undrade när Annika var i väg & la om Loke är en hund eller en mistlur Tyst på bilden försöker han gömma sig med klöven Skrattande

 

  

 

Detta var första gången som Mile var med & han tyckte att det var skitkul Glad så nu har vi en riktigt rolig hobby som vi kan göra tillsamans Flört vi ska i väg på lördag igen om vädret tillåter Cool

 

Är det någon som känner till nån som använder sin västgötaspets i jakt ? Inte eftersök nu utan att leta reda på villebråden.. Jag & Mile har en ide om att använda Västgötaspets i jakt, vad tror ni om det, skulle det funka tror ni?

 

 

Av Pernilla - 1 november 2009 09:52

Folk slåss inte som man gjorde förr, då slog man nån på käften om man blev förbannad, nu blir man knivhuggen eller nerskjuten om man öppnar käften....

 

Det finns liksom inga hederliga slagsmål kvar längre, jag menar allså där man slog varann på käften & sen var det bra! Utan det slutar ofta med svåra skador eller död, jag får ångest bara jag tänker på det när det gäller mina grabbar, dom är 18 & 15 år, helst skulle jag vilja låsa in dom & kasta bort nyckeln..

 

  

 

Föresten alla Västgötaspetsägare det behövs folk som kan stå i montern på My Dog 7-10 januari

skicka intresseanmälan till aktiviteter@skv76.se

 

Klart att ni ska ställa upp på det här!

 

Mvh Nilla

 


 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards