Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Varg!!

Av Pernilla - 15 november 2009 10:34

Ja nu har vi en varg som stryker omkring i Göteborg, få se hur länge den stackars vargen får leva!

Den kommer väl att hätsats till döds, eller skjutas...TYVÄRR

 

Jag har inget imot att vi har varg, jag förstår dom som har boskap & deras rädsla, för vargen river djur.

men samtidigt så är vargen ett av få rovdjur vi har i sverige och den behövs...Och den angriper inte människan, så jag är inte orolig, sen kan jag förstå dom som är oroliga för sina hundar, men nu är det så att man inte ska låta sina hundar löpa fritt i skog & mark & man får se till att hunden kommer när man ropar, annars får man helt enkelt inte ha den lös!!

 

Vad kan du om vargen? Test

 

Mvh Nilla

 

 
 
Erika

Erika

15 november 2009 11:14

Jag tycker det är kanon bra att vargen drar till stan! Toppen då slipper jag hitta mina djur lemlestade igen. Det är en riktigt bra lösning faktiskt. För merparten som vrålar om att vi ska ha rovdjur bor i stan eller inom tätbebygdt område. De kan aldrig förstå vad de som drabbas av dem måste genomleva pga av rovdjuren.

Sedan är inte vargen det enda fredade rovdjur vi har. Vi har även Björn, Lo järv och Kungsörn i Sverige.

Den som säger att djurägaren alltid får ersättnig för de skador de fredade rovdjuren ställer till med vet tyvärr inte vad den pratar om. Det ligger nämligen på djurägarens ansvar att bevisa att det är just fredat rovdjur som varit frame om det är minsta lilla tvekan....det kan vara tvekan fast det är rovdjur i området och skadorna inte är orsakade av hund eller stasskador...

Sedan har man avlivat en varg i år i sverige för den förföljer människor + man har sökt om skyddsjakt om ytterligare en sådan varg. Flera såna vargar ihop kan visst döda en människa , hände för ett par veckor sedan i Ryssland. Så vi vet faktiskt inte hur vargen kommer att reagera i fortsättningen när flockarna blir större och tätare belägna.

Jag har personligen inget emot vargen eller de andra fredade rovdjuren så länge man slipper få sina djur dödade och skadade eller så länge man får rimlig ersättning för de skador de ställer till med. Tyvärr är inte det så i Västragötaland i dag. Pengarna för att förebygga angrepp är sedan länge slut och är svårt att få om det är mycket angrepp- så det argumentet faller också..tyvärr. Enligt Viltskadecenter så är bla Västragötaland ett mycket olämligt område att ha vargen i pga av att här är mycket djurtätt och många aktiva lantbrukare. De är dessa som håller landskapet öppet.

Så jag tycker det är en jättebra ide att rovdjuren i fortsättningen bosätter sig och bildar revir runt Stockholm, Göteborg och Malmö

http://wwww.arnellslantbruk.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards