Alla inlägg under mars 2010

Av Pernilla - 31 mars 2010 06:40

tyvärr har jag inte så mycket tid till bloggen som jag önskade, men ska försöka skärpa mig!!

 

Glöm inte att anmäla till min promenad, vi brukar ha jättemysigt!!

 

  

 

 

Ha en bra dag........KRAM

Av Pernilla - 29 mars 2010 07:33

Ja i dag är jag ledig efter att ha jobbat helgen, ska passa Loke & vi åker nog en tur till Delsjön & sen hälsar vi på min mamma....

 

Ja i går kväll kom Marko hemsläpandes på levande krabbor, även om jag är kock så kan jag för mitt liv inte stoppa levande krabbor i kokande vatten!!!


   (Klickbar bild)

 

Så..... PANIK vad skulle jag göra kl var en bit över elva, öppnade dörren & kollade över till Annika för att se om hon var vaken och jag hade tur det var hon, så jag bad henne koka dom åt mig hon är ju en äkta Ö-bo och vet hur man gör, och snäll som hon är ställde hon upp & jag var hemma igen strax efter tolv TACK ANNIKA!!!!    Du är världens bästa vän, så skönt att ha en vän man kan lita på i alla väder!   

 

 

Tar nog med mig en krabba till lilla mamma hon älskar krabbor.....

 

Kram på er ha en bra dag......  

Av Pernilla - 28 mars 2010 17:34

 Denna vackra blomma fick jag


&



  Jag bjöd på go kaka.......   

Av Pernilla - 28 mars 2010 07:16

Jepp i dag fyller jag år, inte mycket att surra om   

 

  

 

Ska snart i väg & jobba & tänker bjuda på något gott till fikat, får se vad det blir..Jag tittar nog in i eftermiddag om jag hinner, ha en bra söndag...

 

 

Kram Nilla

 

 

Ps Rocky är bättre Ds

 

 

Av Pernilla - 26 mars 2010 15:14

Ja jag fick åka i med Rocky i dag, pungen var svullen & det varade från såret jag misstänkte att det hade blivit infekterat, jag kom in jättesnabbt. Sköterska, vet & kirurg tittade på det och konstaterade att det var infekterat & jag fick ett recept på pencillin, när jag kom ut & skulle betala väntade jag mig en saftig räkning på 600-700 kr, men det blev inte mer än 0 kr !! Ja ni läste rätt, det kostade mig inget   

 

 

Så då beslutade jag mig snabbt för att ringa min frissa & beställa tid!..

 

  

 

Se så snygg jag blev!!!!   

 

Ha en underbar helg! Själv ska jag jobba!!

 

Kramen Nilla

Av Pernilla - 26 mars 2010 06:55

Ja i går fick jag tidningen Västgötaspetsen och jag måste säga att jag blev besviken!, tidningen är bara en reklamblaska från uppfödare, den känns inte som en medlems tidning till Västgötaspets ägare & valpköpare.

 

Jag gillade tre artiklar i tidningen en var priset på en valltest som jag också tycker ligger för högt, sen var det kul att läsa om Asko & det var intressant att läsa om Dommaringen. Men sen var det stopp.

 

Det var bara sjukdomssnack, resultat, och insmugen reklam från uppfödare, bla stafettpinnen JISSES det var ju bara en messa Such Mush Duch på 5!!! sidor...Och det hela avslutades med att dom ska ha valpar i vår!!!! + 2 sidor med bilder i färg allså hela 7 sidor sammanlagt

 

Kunde man inte haft presentationen av våra rasmontrar i färg i stället??

 

Nää den var inte rolig, har pratat med fler och jag är INTE ensam om att tycka detta.

 

Jag tycker verkligen inte att en medlemstidning ska vara full av artiklar, insändare och annat gjorda enbart av uppfödar....Det blir en tidning full med smyg reklam, skriv i egenskap av Västgötaspetsägare, skriv namnet på hunden inte hela stamtavlan & titlar & avkommor och deras resultat...

 

Sen såg jag att man rekomenderade max 45 valpar efter en hane!!?? Väldigt var fort man höjde den gränsen, för inte så länge sen låg det på 25-30 valpar varför har man höjt gränsen??

 

Sen undrar ordförande hur man ska får dom yngre att upptäcka våran ras, enkelt se till att dom yngre kommer till tals, ordna en ungdomsgrupp & se till att det kommer in yngre folk i styrelsen med nytänkande....

 

Ge plats i tidningen för barnen tonåringarna, en barn & ungdomssida

 

Lämna plats helt enkelt.....

 

Jo en sak till var bra, utmaningen om att lära sin hund vinka   

 

Ja detta var mina tankar, finns säker massor av människor som tyckte att tidningen var super och man tycker ju olika...

 

Men jag hoppas att dom ansvariga kan ta i mot både kritik & beröm...

 

Av Pernilla - 23 mars 2010 07:52

 

Ja lilla gubben är bra mycket bättre, han får fortfarande inte springa omkring och leka (Fast han vill) Utan det får han vänta med i 3-4 dagar till...

 

I dag har jag Hera här, det är så kul när hon kommer för hon blir verkligen glad när hon träffar mig & grabbarna!

 

Loke lämnade jag i söndags han blev SÅÅÅÅ glad att få träffa sin älskade matte & lillhussar igen, fast han blir glad & se mig han med   

 

I dag regnar det rätt mycket så den sista snön lär försvinna   

 

Föresten jag vägde Rocky & Rex hos vet, kan ni tänka dom vägde 18 kg bägge två     

 

Jag frågade vet om hon tyckte att dom var jätte tjocka & hon sa nej, men hon tyckte att dom kunde gå ner ca 1 kg vardera, hon sa att dom var rätt musklade, men att 1 inte var fel att dom gick ner...

 

Jag kan ju säga att jag blev lite chockad, så nu är båda satta på diet, jag vill ha ner dom 2kg   

 

16 kilo känns mer lagom   

 

Och med tanke på att Rocky är kastrerad så kan han ju inte tillåtas att gå upp!!!

 

I helgen har jag sett tre bra filmer 2012  The Taking Of Pelham 123 & Sommaren med Göran GRYMT bra filmer.   Kan jag varmt rekomendera...

 

VGS-PROMENAD 11/4

 

Ha en underbar dag!!

Av Pernilla - 22 mars 2010 08:22

 Yes det hade jag tänkt om vädret är med oss, det lutar åt att vi tar en härlig promenad runt Svartedalen, naturligtvis ska en rejäl fikakorg med.....

 

Är ni intresserade av att komma? Så hör av er senast 8/4 pernilla.wester2@comhem.se

 

Hoppas att Du vill komma med !   

 

        

              

(Bilderna är klickbara)

 

 

Mvh Nilla/VAV

                     

   

 

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards