Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Pernilla - 19 mars 2010 07:36

 

Efter en funderare i går kväll kom jag fram till att jag saknat att blogga, inte alldeles jätte vansinigt mycket, men dock saknat att få dela med mig av min vardag & mina tankar....

 

Jag är just nu Lokevakt Annika & barnen har begett sig till Brannäs för att åka skidor (Hur man nu kan längta efter det, denna vinter?) men det är väl lite annorlunda att åka väck & se snö & åka skidor.

 

Det går bra med Loke han är en av flocken, visst saknar han Matte & småhussarna gräsligt, (blir rätt bortskämd hemma  ) Här hemma blir han en av flocken bara & då lägst i rang.....  

 

 

Jag har fått kastrera Rocky  Åkte in med honom akut förra fredagen då han verkade ha ont i bakre delen av kroppen, ovillig att gå, svårt för att bajsa...

 

Dom konstaerade att han hade en enormt förstorad prostata och det enda som hjälpte var att kastrera honom.....

 

Han mår mycket bättre redan & han låter bli op såret, jag har sagt till honom EN gång!!! och han fattade direkt, så han slipper tratten på dagarna, på natten åker den på, för även den lydigaste, snällaste & goaste hund kan falla när inte matte är där   

 

Rex & Loke är jätte goa mot honom, ligger nära & är allmänt mysiga..

 

Rex hade ju också problem med prostatan för ett tag sen, fast inte riktigt samma & där hjälpte kemisk kastrering, jag frågade vet om detta kunde vara ärftligt & fick till svar att det med största sanolikhet INTE var det, utan bara ren otur.....Och det känns ju lite lugnande & skönt att få höra  



Nu är det fredag & jag ser i fram i mot en skön helg.... 

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards