Alla inlägg under maj 2010

Av Pernilla - 30 maj 2010 19:11

Jepp lördagen den 5 Juni ska vi i väg på utställning i Vänersborg, det ska bli kul det är 16 st anmälda i rasen!

 

Jag har anmält Rex (Ökl) 

  &

 

Annika har anmält Loke (Ukl)

  

 

Vem mer ska dit?

 

Funderar på att anmäla till Tvååker också....För hur det än är så ÄR det kul att åka på utställning, jag älskar själva atmosfären, grejen att komma i väg, att strosa omkring & träffa folk & kolla in alla grejer...

 

Sen hur det går i ringen det är sekundärt, men visst är det kul om det går bra...  Jag skulle ljuga om jag sa något annat.....  

 

Kram till er alla....

Av Pernilla - 28 maj 2010 13:40

  


Love Peace and understanding..........................  


 

Av Pernilla - 27 maj 2010 05:59

Ja i dag fyller bästaste Rex 5 år GRATTIS min guldgosse!!

 

     

                

Av Pernilla - 25 maj 2010 08:03

Jag Hd-rtg Rocky 2003 UA, 2010 är han inte UA längre?

Utan har snarare C-höfter enligt vet, så vad drar man för slutsats på det?

Ortopeden sa också att Hd-rtg är ett lummigt verktyg för att mäta avels dugligheten, för resultatet kan variera från vecka till vecka, handlar helt om dags formen på hunden.

Vet folk som har fått C på höfterna, rtg om och får UA och jublar & då kan man fråga sig vilket resultat gäller? Vad får man för resultat om man rtg om igen?   

 

Samma sak med ögonen en hund som blivit lyst UA flera gånger kan plötsligt vid 6 års ålder få anmärkning & har då varit i avel i flera år...

 

Sen undrar jag? Slutar man ögonlysa när man tar hunden ur avel?

 

Hur gör man om den hunden man har är UA men resten av kullen får anmärkning, eller tvärt om   

 

Har forskningen gått framåt ang arvbarheten på ögon?

 

Kan det finnas ett samband mellan den vita färgen & ögonproblemen????

 

För vem ögonlyser & Rtg vi för? För Västgötaspetsen, för uppfödaren

(Bra säljargument) eller för veterinären (Ger pengar) För vem?

 

Lite undringar & frågor så här på morgonen....

 


Av Pernilla - 24 maj 2010 14:40

Ja jag har varit slarvig med att skriva blogg, men jag har helt enkelt inte haft varken tid eller lust   

 

Sen har det inte hänt så förfärligt mycket  i allafall inget som jag vill skriva om här   Jo jag har fått hälsporre och det mina vänner gör ONT   

 

Nedan följer lite bilder på vad jag har pysslat med.......Typ   

 

 

      

 

Ha det gött...............  

Av Pernilla - 17 maj 2010 06:54

En kvinna i Mölndal har kommit på en uppfinning som ska göra det säkert att lämna hunden utanför affären    Och hon säger i inslaget hur ska man annars göra ? 

 

Ja du..... Kanske LÄMNA HUNDEN HEMMA!!

 

Har aldrig fattat detta med att ta med hunden till affären, ska man handla så kan gott hunden vara hemma, finns absolut ingen andledning att ta med den...Klarar den inte att vara själv..... SKÄMS!!.....Då är det dax att börja träna din hund på att vara ensam

 

Har du en valp, skaffa en valpvakt!

 

För övrigt vill jag ha sol, är trött på grått väder!

 

Kram Nilla

Av Pernilla - 15 maj 2010 19:12

En fullfjädrad gentleman & ur snygg!!

 

 




Rex har blivit morfar!!

Av Pernilla - 14 maj 2010 08:52

Bjöd inte på nån större nyhet.......................  

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Skapa flashcards