Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Stoppa pressarna!!!

Av Pernilla - 17 juli 2010 10:56

Jag har börjat att småjogga, ja ni läste rätt! Jag har bestämt mig för att röra på mig lite mer & då blev det jogging, inte springer jag fort inte, men jag blir svett & det känns i kroppen    men jag blir pigg & jag mår mycket bättre, känns som om man springer av sig stressen   

 

Både Rocky & Rex trodde nog att matte blivit tokig när jag satte i gång att springa, bägge två tvärstannade & glodde på mig   Sen satte dom fart & fick glädjefnatt & trodde att dom skulle valla mig, men det talade jag om att så var inte fallet & skulle dom vara med mig när vi sprang fick dom sköta sig    Och dom fattade snabbt & sprang med utan att valla matte dom tyckte att det var skitkul & busade med varann i stället (trodde väl att det var en ny lek eller nått )

 

Resten av dagen ska jag ta det lugnt, det regnar i Göteborg (faktiskt skönt efter värmen   ) fast jag hoppas att det är uppehåll i kväll, då har vi tänkt att grilla ......

 

Hoppas att alla får en bra helg !

 

Kram Nilla   

 
 
Niniz

Niniz

17 juli 2010 11:27

Hurtigt av dig!
Snyggt jobbat i värmen :)
Och skoj att pojkarna skötte sig!

Ha en fortsatt trevlig helg

http://sinisalo.bloggsida.se

 
Ingen bild

Nilla

17 juli 2010 12:49

Det var inte så varmt i morse när jag sprang! Kan ju inte ranta runt & springa med doggarna i värmen...
Kram Nilla

 
Ingen bild

Bodil

17 juli 2010 13:04

Är det värmeslag?

 
Ingen bild

Nilla

17 juli 2010 15:32

Ha ha nää Bodil möjligen ett slag av vannsine ;o)

 
Duritzan

Duritzan

17 juli 2010 18:42

Heja Nilla! Förta dig inte i början så att det bara blir en veckolång grej. (Och minns att joggingens "fader" dog av infarkt relativt ung... LÅT BLI det!) Att bli av med stress är välgörande så jag hoppas att det fortsätter att funka :-)

http://www.duritzans.se

 
Ingen bild

lisbeth

17 juli 2010 22:15

Bravo! Kom ihåg att värma upp först - 10 min rask prom - samt nerjogg. Stretcha!
Och så den sköna känslan efteråt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards