Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Pernilla - 30 juli 2010 11:57

Ja det är vad jag vill ha i framtiden! Var hon finns det vet jag inte, är ju inte född än   

 

Älskar den röda färgen hos Västgötaspetsen, och jag har bara haft hanar så det hade varit kul med en tik, sen så tycker jag att en svans hör hemma på en hund (även om jag gillar stubben också)

 

Det finns en hund som är nära mitt ideal och det är Möllebos Blomma!

 

 

Det är bara en snyggt ringlad svans som saknas (Tycker jag då   ) 

 

Men det kommer nog att födas en tik till mig nånstans nån gång, jag har inte bråttom, ska inte ha någon ny just nu i allafall.....

 

Rex har troligtvis en parning i september, vem vet kanske dyker "min" tik upp där...  Fast det är lite för tidigt & jag vill ha en tik av den lättare typen & det blir det nog inte efter Rex, han är ju en rejäl kille & farfar Rocky är ju riktigt rejäl han med...

 

Men bättre temprament får man leta efter, bägge två är grymt trygga & stabila & verkar ärva ner det till valparna, & naturligtvis så har tiken en stor del i det hela också.

 

Här i Göteborg regnar det just nu, oskönt att traska omkring i, men när man väl är ute så är det lika bra att ta en stor & rejäl runda, man kan ju inte bli annat än blöt   

 

Har föresten börjat att ge mina hundar Nordic färskfoder blandar det i torrfodret, funkar jättebra, kokade ju mat innan & det var bra det med, men väldigt dyrt, räknade ut att koket kostade ca 120kr/kilot & Nordic kostar ca 28kr/kilot en jäkla skillnad & hundarna gillar färskfodret bättre!

 

Hoppas att alla får en bra dag......Kramen

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards