Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Pernilla - 13 augusti 2009 08:20

I dag är det härligt väder igen!! Det är så skönt när solen tittar fram!!


Ska ta en go promenad med mina gårds & vallhundar!! För det är precis det dom är inte några brukshundar!!


Träna javisst! Men inte varje dag som en toka, fattar mig inte på folk som tränar varje dag & vill göra Västgötaspetsen till något den inte är!!


Vad är det man vill bevisa med sin tränings & tävlings iver??


Att man kan?


Att man kan göra ALLT med sin Västgötaspets? Ja jag anser att Västgötaspetsen klarar av det mesta med MÅTTA!


Dom flesta Västgötaspetsar jag har träffat på som har blivit för hårt tränade

(i mitt tycke)

Är stressade, pipiga, stassade & pockar på uppmärksamhet HELA tiden, vandrar som osaliga andra!! 


Dom lägger sig inte ner frivilligt & slappnar av utan man får lägga dom ner med ett komando!!



Sen är det inte bra att göra tvärtom, inte träna alls, det mår dom heller inte bra av!!


Kram Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards